Gå til innhold

DAGENS DINGS: Zyxel WRE6505 AC750


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går det og serie koble disse, har prøvd noe tilsvarenes og prøvd og bruke to sliker, men sliter med ytelsen og at dem detter heletiden

 

 

router -> Repeater -> Repeater -> pc

 

prøvd og gi repeater wi-fi navn andre navn så det ikke er konflikt samt andre kanaler. jeg bruker repeatere fra jensen btw

 

Blucoll

Lenke til kommentar

Har en mye bedre løsning, i huset våres har tre DD-WRT rutere som fungerer sømløst på forskjellige kanaler med samme passord og ruter navn, slik at det fremstår som et enkelt nettverk uten behov for å bytte mellom forskjellige nettverk. Fungerer perfekt.

 

Dette forutsetter at du har samme type router/firmware. Slik at enhetene tror det er samme nettverket?

Har man forskjellige routertyper, så aner det meg at det ikke vil fungere...

Lenke til kommentar

At denne ikke dekker over neste kontakt, er vel en sannhet med modifikasjoner. For det første viser bildet at den dekker en mm eller så som er nok til å stoppe enkelte kontakter, men og pga plasseringen av rj-45-kontakten og av/på-bryteren, vil det fremdeles være tider da man sliter, spesielt om den andre enheten er "litt romslig" fra før.

 

Hadde nesten vært greiere om den hadde ca 10-15 cm kabel, og et hakk/nøkkelhull for å montere i veggen ved siden av stikkontakten. Da tar den garantert ikke plass, uansett vinkling på stikkontaktens pinnehull, samt at den fremdeles er oppe fra gulvet for de som foretrekker det.

Lenke til kommentar

 

Har en mye bedre løsning, i huset våres har tre DD-WRT rutere som fungerer sømløst på forskjellige kanaler med samme passord og ruter navn, slik at det fremstår som et enkelt nettverk uten behov for å bytte mellom forskjellige nettverk. Fungerer perfekt.

Dette forutsetter at du har samme type router/firmware. Slik at enhetene tror det er samme nettverket?

Har man forskjellige routertyper, så aner det meg at det ikke vil fungere...

 

Har forksjellige rutere. Har installert DD-WRT på de og det fungerer sømløst.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

 

Har en mye bedre løsning, i huset våres har tre DD-WRT rutere som fungerer sømløst på forskjellige kanaler med samme passord og ruter navn, slik at det fremstår som et enkelt nettverk uten behov for å bytte mellom forskjellige nettverk. Fungerer perfekt.

Dette forutsetter at du har samme type router/firmware. Slik at enhetene tror det er samme nettverket?

Har man forskjellige routertyper, så aner det meg at det ikke vil fungere...

 

Har forksjellige rutere. Har installert DD-WRT på de og det fungerer sømløst.

 

Det høres interessant ut. Hva innebærer det av arbeid og risiko, og hva slags rutere bruker du?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...