Gå til innhold

ANMELDELSE: Middle-earth: Shadow of Mordor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har kosa meg i mange timer allerede med spillet jeg, men opplever at det har gått på samme smellen som det første Assassins Creed og første Infamous. "La oss ha 5 oppdrag. Og gjenta de gjennom hele spillet". Det gjelder i dette tilfellet heldigvis bare for sidequesta, og ikke historiequesta, men det kan bli litt langdrygt i lengden, når du får quest "hjelp/hindre den jakta", "redd/hjelp for å gjennomføre den henrettelsen", "ødelegg den festen", "hjelp/hindre den rekrutteringen" eller "hjelp/ødelegg den duellen". Kanskje jeg glemte en eller to, men det er disse questa hele maktsystemet er bygd opp av. Er selvfølgelig helt greie de altså, men kan bli litt ensformig. Har mer sansen for legende-questa, men også der har det vært litt gjenbruk... Også savner jeg muligheten for å utslette hele kommandolinja om man er effektiv nok. Hver gang jeg dreper sistemann dukker det noen nye opp samtidig. Hadde det ikke vært gøy med et Mordor i totalt anarki?

 

Historien har jeg ennå ikke helt forstått hva er, men det er noe med Saurons lille hjelpere. Og det er greit nok det. Helt enig i at historiefortellingen er svak. For eksempel Ratbag kunne man gjort masse ut av, men akk, den historien kom liksom til... kort.

 

Jeg koser meg masse med spillet, men er egentlig ganske enig i karakteren. Jeg savner mer utfordrende en til en kamper, og kanskje litt mindre sverming. Jeg skjønner det at om du bryter deg inn i et fort og alarmen går og du hugger løs på sjefen kan det være ganske mange som opplever at de har en høne å plukke med deg. Men jeg har befunnet meg midt i egentlig ingenting, med 3 patruljer allá 20 orker og 3 bosser på en gang! Alle kom helt ut av det blå. Det virket ganske unaturlig... Skjønner at Mordor er orkeinfisert altså, men ALLE er vel ikke på patrulje bak samme busk i midten av ingenting samtidig?

Samtidig skal det sies at jeg syntes kampene er det som gjør det verdt å spille. Det er ikke i mange spill jeg tenker "fy f... jeg er tøff!" etter å ha sett figuren min drepe eller bare slå noen på en skikkelig kul måte. Også syntes jeg det hadde vært enda morsommere om jeg hadde dødd oftere. Jeg har en sjelden gang i ny og ne noen revengetargets, og en gang har jeg blitt drept av samme warchiefen to ganger. Men ellers dreper eller brander jeg alle på første forsøk. Litt for lett spør du meg.

 

Med tanke på mer spennende måter å bevege seg på enn ridedyr eller fast travel er jeg litt nysgjerrig på hva som er alternativet? Jeg kan nemlig ikke helt komme på spill som har veldig mye mer enn en eller annen form for ridedyr som du styrer helt selv, fast forward eller et ridedyr som går i rute? Savner du et rutedyr? Det gjør ikke jeg må jeg si...

Lenke til kommentar

Det gørrkjedelige kampsystemet fra Assassin's Creed og Batman, kombinert med svake oppdrag, karakterer og historie. Skjønner ikke at folk kan mene at et slikt spill kan fortjene noe mer enn en 7er, selv om grafikken er fin, og nemesissystemet er en interessant vri. Fin anmeldelse, selv om karakteren nok fort er litt for høy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-noEijIRj

Herre, dette spillet er jeg glad jeg ikke kjøpte for full pris! Pløyde gjennom det på 2 gode dager uten å dø en eneste gang! Det var ikke noe som tilsa litt motstand engang. Nemesis-systemet sugde maksimalt. Jeg drepte meg gjennom hele orke-hæren rimelig raskt. War-chief`ene var simple, noe tøffere om de hadde med seg 2 eller flere bodyguards, men disse har man jo selvfølgelig drept eller "overtatt" før man tar opp kampen. Ikke noe som tilsa at orkene hadde masse intriger foruten en haug med oppdragsmarkører på kartet. Det var ikke slik at man plutselig kom over et slagsmål mellom 2 kapteiner. Rimelig døll verden med andre ord. De samme plassene med de samme orkene som gjorde de samme tingene og respawnet gjorde de om du sprang 100 meter unna eller venta 10 sekunder. Om nemesis-systemet skulle gå automatisk må man faktisk få tiden til å gå fremover selv ved og interagere med lookout-tårnene (utkikkspunkter klin likt AC). Sidequestene var så repetitive at de nesten ikke var verdt det hadde det ikke vært for poengene man får slik at man kan utvikle Talion til å bli litt bedre. Personlig brukte jeg ikke mange av de såkalte skillsene hans, de var det rett og slett ikke bruk for og jeg mener hele key-bindsa for å bruke de var utrolig klønete lagd. Altfor mange binds, litt for lite samordning. Grafikkmessig helt ok spill, men ikke forvent mye storyline eller en spektakulær stor verden. Mot slutten vil du bare bli ferdig for å bli ferdig.

Lenke til kommentar

Enig i at spillet er litt for lett. Må aktivt gå inn for å gi death-threat til så mange som mulig, og la være å drepe kapteiner slik at de kan levle opp.

Den eneste fienden jeg har hatt problemer med så langt var en lvl 20 captain(jeg fortsatt var på power tier 2). Han var immun mot alle angrep unntatt piler. På den tiden hadde jeg ikke nok piler til å drepe ham. Endte til slutt med at jeg sto oppe i et tårn med masse elf-shot rundt meg og skjøt ham til døde.

 

 

Et annet poeng er at story-questene kanskje er de kjedeligste i hele spillet.

De er så lette at man klarer knapt å feile om man så prøver.

Endret av Nailer
Lenke til kommentar

Hva var den ene tingen? Må man lese hele anmeldelsen for å finne den?

Ellers etter å ha sett på noen spillervideoer var det første som slo meg (i likhet med de fleste andre) at dette så ut som en sammenslåing/krysning av Batman og AC med LOTR theme? Makes you wonder....

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...