Gå til innhold

To nye Surface-utgaver kan være på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det vifteløst eller ikke er det store spørsmålet for min del.

 

Spesielt den minste ville være perfekt for vifteløs med den nye 14nm Intel-prosessorene, men hvis det stemmer at produksjonen startet i våres (som det lenge gikk rykter om) så har den ikke siste prosessorgenerasjon, men en ny 10.6-tommer kan jo også bruke den nye prosessorgenrasjonen. Har ventet på en vifteløs med litt mer enn Atom-prosessor.

Lenke til kommentar

 

 

Er det vifteløst eller ikke er det store spørsmålet for min del.

Om det er en Surface 3 (ikke Pro) så er den vel ARM og vifteløs som de tidligere modellene.

 

 

Ja, ok, om det er snakk om RT-versjoner så er det ihvertfall uinteressant :)

 

AtW

 

 

Man vet jo aldri, men at Microsoft skulle komme med to ny RT-maskiner ville være overraskende. Ikke sikker på om navnet (i den grad det stemmer 100%) er noen sikker indikasjon på CPU-type. Første generasjon med ARM het jo Surface RT, men nå heter den bare Surface 2. Om en mini med Intel-CPU vil ha Pro-betegnesle er ikke så sikkert.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Surface 3 er nok ARM, hvis vi skal tro at de følger navneregimet sitt. Jeg hadde sett for meg at de ville vente med den til Windows 10 kommer, men det passer ikke med "holiday season". De har jo en plan om å kaste RT på båten med Windows 10, så det er litt rart om de lanserer en RT-sak nå.

 

Jeg er spent på hvilke specs og OS denne kommer med.

 

Ellers er det Surface Pro 3 som er ordentlige maskiner, men dessverre ikke vifteløse.

Lenke til kommentar

Jeg skriver fra en Surface pro 3 nå. Viften(e) er så si aldri på, og når de er på, høres det bare som en svak dur. Det er noe som jeg personlig ikke tenker noe over i det hele tatt. Du må nesten høre etter om du skal høre de.. Jeg veit den har flere nivåer, for når den oppdaterte Windows første gangen, hørte jeg den litt mer, men siden har jeg ikke hørt de øvrige nivåene.

 

Jeg er meget fornøyd med Surface pro 3 i hvert fall. Anbefales. Trolig mitt beste PC kjøp noensinne. Veldig anvendelig. Så nå er både nettbrettet og bærbaren solgt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skriver fra en Surface pro 3 nå. Viften(e) er så si aldri på, og når de er på, høres det bare som en svak dur. Det er noe som jeg personlig ikke tenker noe over i det hele tatt. Du må nesten høre etter om du skal høre de.. Jeg veit den har flere nivåer, for når den oppdaterte Windows første gangen, hørte jeg den litt mer, men siden har jeg ikke hørt de øvrige nivåene.

 

Jeg er meget fornøyd med Surface pro 3 i hvert fall. Anbefales. Trolig mitt beste PC kjøp noensinne. Veldig anvendelig. Så nå er både nettbrettet og bærbaren solgt.

 

 

Hæ? Hvilken modell har du? Jeg hadde Surface 3 Pro i 14-dager ca, med Intel Core i7, HD 5000 og 256GB SSD og der var viftestøyen helt klart merkbar og det skulle ikke mye til før den kicket inn.

Lenke til kommentar

 

Jeg skriver fra en Surface pro 3 nå. Viften(e) er så si aldri på, og når de er på, høres det bare som en svak dur. Det er noe som jeg personlig ikke tenker noe over i det hele tatt. Du må nesten høre etter om du skal høre de.. Jeg veit den har flere nivåer, for når den oppdaterte Windows første gangen, hørte jeg den litt mer, men siden har jeg ikke hørt de øvrige nivåene.

 

Jeg er meget fornøyd med Surface pro 3 i hvert fall. Anbefales. Trolig mitt beste PC kjøp noensinne. Veldig anvendelig. Så nå er både nettbrettet og bærbaren solgt.

 

 

Hæ? Hvilken modell har du? Jeg hadde Surface 3 Pro i 14-dager ca, med Intel Core i7, HD 5000 og 256GB SSD og der var viftestøyen helt klart merkbar og det skulle ikke mye til før den kicket inn.

 

Jeg har i5, 8GB RAM og 256 GB. Jeg har hatt min siden den kom på markedet i Norge. Det avhenger sikkert en del på hva man bruker datamaskinen til. Hos meg, så er hverdagsbruken noe ala dette: Chrome: rundt 15 faner oppe, 2-3 word dokumenter, 2-3 excel dokumenter, 5 PDF dokumenter oppe, Outlook, OneNote, spotify, utorrent. Det er vel ikke noen spesielt krevende operasjon dette, så det er mulig det er grunnen. Jeg spiller sjeldent, og bruker ikke noen spesielt tunge programmer.

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar

 

Jeg skriver fra en Surface pro 3 nå. Viften(e) er så si aldri på, og når de er på, høres det bare som en svak dur. Det er noe som jeg personlig ikke tenker noe over i det hele tatt. Du må nesten høre etter om du skal høre de.. Jeg veit den har flere nivåer, for når den oppdaterte Windows første gangen, hørte jeg den litt mer, men siden har jeg ikke hørt de øvrige nivåene.

 

Jeg er meget fornøyd med Surface pro 3 i hvert fall. Anbefales. Trolig mitt beste PC kjøp noensinne. Veldig anvendelig. Så nå er både nettbrettet og bærbaren solgt.

 

 

Hæ? Hvilken modell har du? Jeg hadde Surface 3 Pro i 14-dager ca, med Intel Core i7, HD 5000 og 256GB SSD og der var viftestøyen helt klart merkbar og det skulle ikke mye til før den kicket inn.

 

 

Støy er vanskelig fordi det er store individuelle forskjeller i hvordan man oppfatter det, jeg er ganske kritisk til støy, og det virker som du er det også, andre, som lasse merker seg mindre med det, noe som er bra for han, man som ikke nødvendigvis gjør at vi vil oppfatte samme situasjon likt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Den blir temmelig sikkert vifteløs. Broadwell CPUen er betydelig mer energigjerrig. Det er vel den generasjonen som kan hjelpe MS med dere Surface Pro serie. Windows er svært tungdrevet i forhold til konkurrentenes ARM maskiner.

 

Jeg synes faktisk Windows kjører forbausende godt på ARM. Min Surface 2 er nesten på høyde med iPaden hva gjelder opplevd ytelse i operativsystemet og langt bedre enn mitt forrige Android-brett. Det kan fortsatt bli kjappere og jeg tror ARM-versjonen har noen småbugs som ikke finnes i x86-Windows, men alt i alt er vel Surface 2 det brettet jeg har hatt som jeg har vært mest fornøyd med så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...