Gå til innhold

INTERVJU: Call of Duty: Advanced Warfare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Sledgehammer introduserer også en helt ny flerspillermodus. Den heter «Uplink», og har noen elementer fra amerikansk fotball ved seg som gjør at den skiller seg ut fra det meste innen skytesjangeren. Målet i «Uplink» er at man skal frakte en satelittdrone, formet som en liten ball, fra der den «spawner» og få den gjennom en lysende kule for å score poeng.

 

Høres ganske likt ut som CTF spør du meg...

Lenke til kommentar

 

 

Sledgehammer introduserer også en helt ny flerspillermodus. Den heter «Uplink», og har noen elementer fra amerikansk fotball ved seg som gjør at den skiller seg ut fra det meste innen skytesjangeren. Målet i «Uplink» er at man skal frakte en satelittdrone, formet som en liten ball, fra der den «spawner» og få den gjennom en lysende kule for å score poeng.

Høres ganske likt ut som CTF spør du meg...

Er nok dessverre ikke det. Selv om det generelle gameplayet er likt, er det enkelte forskjeller som skiller seg ut.

#1: Det finnes bare 1 drone. Ikke 2.

#2: Dronen som du plukker opp må du holde i hendene dine, noe som gjør at du ikke har tilgang på våpene dine.

#3: Du kan kaste dronen i hendene til fienden, drepe dem også plukke opp dronen igjen for så å fortsettet mot målet.

 

Dronen spawner i midten av mappet også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Reisdorf må gjerne avfeie det som en interessant parallell, men det skal godt gjøres å se en video av Advanced Warfare multiplayeren og ikke tenke Titanfall.

Lenke til kommentar

Litt av problemet jeg har med de nyere versjonene av CoD er at de i mange år nå har satsa veldig hardt på casual spillerne. Masse killstreaks, lav FOV, perks, veldig lav recoil, maps som er små og åpne som gjør at det er vanskelig å få til noe særlig taktikk.

 

Du løper et par meter og boom, det er en fyr som står med ryggen til deg som nettopp spawnet og da er det bare å trykke på avtrekkeren og du får et kill.

 

Våpnene er veldig like noe som alltid gjør at man finner et par våpen man er best med og ikke spiller med noen andre. Samme med perks/killstreaks.

 

Det som irriterer meg mest er kanskje killstreaks, at man plutselig dør helt tilfeldig fordi en mostander fikk en missil og du ikke rakk å løpe inn i en bygning.

 

Spillet er lagd for å vare i et år, activision lar de eldre CoD falle og lar hackerne ta over.

 

Har du et CoD trenger du ikke flere. De sier det skal være nyskapende men gameplayet er jo essensielt helt likt, bare at du kan hoppe to ganger.

 

Det som hadde gjort CoD interessant var hvis de faktisk endret noe av det fundamentale, istedenfor å ha en lang sjekkeliste de må igjennom før de starter å utvikle det. Titanfall er eksempelet på hvordan CoD kunne endet seg og gjort folk interesserte igjen.

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Reisdorf som en «interessant parallell».
«boost»-hopping. Det er en interessant pparallell men det er også alt det er. Vårt spill er vårt spill,
Som en av fordelene man kan oppnå gjennom «scorestreaks» og «Pick Thirteen» er en stor robot spillerne kan gå inn i for å sparke litt ekstra rumpe. Ikke så mye mer å si om det, annet enn at det er «en interessant parallel».

 

 

Lenke til kommentar

 

 

Sledgehammer introduserer også en helt ny flerspillermodus. Den heter «Uplink», og har noen elementer fra amerikansk fotball ved seg som gjør at den skiller seg ut fra det meste innen skytesjangeren. Målet i «Uplink» er at man skal frakte en satelittdrone, formet som en liten ball, fra der den «spawner» og få den gjennom en lysende kule for å score poeng.

Høres ganske likt ut som CTF spør du meg...

UT2004 hadde dette for 10 år siden

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Gi meg ett solid WW2 spill.

 

Nå er jeg faen meg lei moderne krigføring, og ultra-moderne herjinger frister ihvertfall ikke.

 

Er klar for skikkelig bolt-action presisjon igjen nå!

 

 

 

Vel, jeg hatet WW2 utgavene av COD, så jeg ser helst at man holder seg langt unna den biten.

 

Til gjengjeld synes jeg de har tatt fullstendig av ift introduksjonen av gadgets og killstreak perks, hadde helst sett at man roer kraftig ned på dette området og går tilbake til mer normal krigføring.

Lenke til kommentar

Nå er det jo ikke dermed sagt at jeg ønsker bestemt COD tilbake i WW2 settingen, finnes andre kompetente utviklere der ute ;)

 

Markedet ble helt klart mettet på WW2 i sin tid, ALLE skulle jo ha en bit av kaka. Men nå har det vært såpass greie fremskritt på hardware og teknologi at det hadde vært spennende med ett skikkelig AAA+ spill satt til WW2 igjen altså. Eller ihvertfall noe annet enn denne high-tech dritten.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...