Gå til innhold

Oppgradere iPhone-en eller ikke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er fortsatt noen plagsomme feil i iOS 8.0.2 for min del.

De jeg sliter med er disse to, på min iPhone 5s:

- Wifi blir råtreigt til tider. Løsninger er å slå Wifi av og på igjen, så blir hastigheten normal igjen. Skjer 1-2 ganger hver dag.

- Ustabil musikkavspiller i bilen, via iPod-funksjonaliteten på bilspilleren (via kabel, bruker ikke blåtann). Hadde ikke dette problemet før iOS 8. Fungerer stort sett greit, men en gang i blant "fryser" grensesnittet slik at jeg ikke ser hvor langt ut i låten musikken har spilt, og en gang skjedde det også noe feil med avspillingen slik at låten kun spilte i 1 minutt og startet på nytt igjen og igjen, helt til jeg valgte en annen spilleilste.

Det med musikkspilleren er en bagatell, men wifi-bugen er ganske plagsom. Ser det er en del folk i Apples diskusjonsforum som sliter med det samme.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Har to problemer med iOS 8.0.2:

 

1) Wifi blir av og til utrolig tregt og elendig. Da er løsningen å skrue wifi av og på, men ikke alltid det funker..

 

2) Fleroppgavebevegelsene slutter av og til å fungere. Løsningen er også her å skrue av og på, men ikke alltid det fungerer lenge før det slutter å virke igjen.

Lenke til kommentar

Men nå begynner jo kvaliteten å dale fra Apple sin side når det kommer til softwaren. Mitt inntrykk er at det definitivt har skjedd endringer innad hos Apple på flere plan, som ikke nødvendigvis har ført til bare positiv utvikling.

 

Jeg har aldri hatt så mye småtjall i softwaren fra Apple tidligere i hvertfall. Dette var mer vanlig på Android telefonene jeg har har hatt, der slik var mer vanlig som du sier. Men hos Apple har jeg som regel opplevd at ting føles og oppleves mer "ferdig" når det kommer.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har to problemer med iOS 8.0.2:

 

1) Wifi blir av og til utrolig tregt og elendig. Da er løsningen å skrue wifi av og på, men ikke alltid det funker..

 

2) Fleroppgavebevegelsene slutter av og til å fungere. Løsningen er også her å skrue av og på, men ikke alltid det fungerer lenge før det slutter å virke igjen.

 

Har samme problem også med WI-FI, utrolig tregt til tider...

Men det rare er att min IPAD 3 har mye bedre hastighet enn Ipad Air, begge er oppdatert til 8.0.2. Min gamle Ipad 3 har tilnærmet full hastighet, men Ipad air ligger på sneglehastighet. Noen som har en forklaring på dette ??

 

Det andre problemet jeg har er att airplay er forsvunnet i 8.0.2, knappen for å aktivere skjermbilde til Apple-TV er forsvunnet.... Andre som sliter med det samme ?

Lenke til kommentar

Du finner den på menyen som kan dras opp fra nedkant av skjermen, altså ved å dra fingeren fra nedenfor bunnen av skjermen og oppover på skjermen. Skal da stå "Airplay" på en knapp til høyre for "Airdrop" i nedre halvdel av menyen, forutsatt at telefonen ser noen andre airplay-enheter på nettverket.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...