Gå til innhold

Starte MineCraft server


Anbefalte innlegg

Hei alle der ute! Har egentlig planer om å begynne å bygge opp en MineCraft bukkit server så snart som mulig.. Tenkte som en liten by og et slags "roleplay".

Skal ha fungerende hoteller og så klart plots lenger unna byen..

 

Syns kansje dette blir litt vanskerligere med tanke på at dette er første MineCraft server jeg lager.. Derfor lurte jeg på om noen (gjerne fler) kunne tenke seg å være med å bygge opp denne serveren.. Ved eventuelle ideér, skriv dem gjerne under! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig dårlig tidspunkt å starte en ny serve basert på Bukkit. Store deler av Bukkit-teamet har forlatt prosjektet og det ble nylig tatt ned av en tidligere prosjektdeltaker. Ingen vet helt hva som vil skje med det og om det i det hele tatt vil bli oppdatert til 1.8. Det er alternativer underveis (f.eks Sponge) som vil kunne erstatte Bukkit helt fint, men de er i beste fall noen måneder unna før de er stabile.

 

Så om jeg var deg ville jeg først startet en vanilla-server. Lær deg whitelist, rettigheter og måter å få commandblocks til å gjøre mye som tidligere kun plugins kunne gjøre (YouTube). Når da enten Bukkit eller noen andre kommer på banen igjen så har du et mye bedre utgangspunkt for å lære videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig dårlig tidspunkt å starte en ny serve basert på Bukkit. Store deler av Bukkit-teamet har forlatt prosjektet og det ble nylig tatt ned av en tidligere prosjektdeltaker. Ingen vet helt hva som vil skje med det og om det i det hele tatt vil bli oppdatert til 1.8. Det er alternativer underveis (f.eks Sponge) som vil kunne erstatte Bukkit helt fint, men de er i beste fall noen måneder unna før de er stabile.

 

Så om jeg var deg ville jeg først startet en vanilla-server. Lær deg whitelist, rettigheter og måter å få commandblocks til å gjøre mye som tidligere kun plugins kunne gjøre (YouTube). Når da enten Bukkit eller noen andre kommer på banen igjen så har du et mye bedre utgangspunkt for å lære videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...