Gå til innhold

TEST: Gainward GeForce GTX 970 Phantom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Om folk syntes dette er fint? Er jo det styggeste skjermkortet jeg har sett!

Blir passe geek å begynne å diskutere om hvordan kortet ser ut! Trøkk det i maskina og fyr opp favorittspillet. Det er på skjermen det skal se fint ut.

 

 

Ja, men så er vi da ganske mange geeks på dette forumet også.

Jeg synes estetikk er helt relevant når det kommer til komponenter, og denne "legoklossen" var langt fra vakker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er 3k billig for et skjermkort?! Billige skjermkort ligger i prisklassen 900-1600 kr, mellomklassen fra 1600-2500 kr, og over det er det high end .

 

GTX 970 har enorm ytelse og ja NVIDIA kjører med ganske aggressiv prising i forhold til det de egentlig kunne tatt for GPU-en.

Billigste GTX 970 kortet jeg har sett koster jo 2799,-

 

Dog var det jeg fikk fra Gainward DOA så håper det bare var et engangstilfelle.

Lenke til kommentar

Enig at 3000kr ikke er billig på noen som helst måte, men syntes dette kortet gir ganske mye for pengene tatt i betraktning hvor mye gtx980 koster og hvor lite ekstra man får.

 

Men helt klart 3000kr er ikke billig, og jeg syntes 970 burde ha debutert med en pris på rundt 2500kr.

Det er for lite konkurranse rett og slett til at prisene blir mer forsiktige ser det ut som.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Om folk syntes dette er fint? Er jo det styggeste skjermkortet jeg har sett!

Blir passe geek å begynne å diskutere om hvordan kortet ser ut! Trøkk det i maskina og fyr opp favorittspillet. Det er på skjermen det skal se fint ut.

Hadde den ramma vært blankt metall hadde det vært veldig pent og stilrent siden viftene er internt og du bare ser den store kjøleribba.
Lenke til kommentar

Ver så snill å test kort med ein litt meir folkeleg prosessor. Det er ikkje mange som brukar over 7k på ein i7 3960X. Om ein skal ha ein topp prosessor så bruk heller ein i7 4790k som kostar langt mindre og har høgare frekvens. Vil tru den er betre for spel også.

 

 

Når det er sagt så er eg spent. Har alt bestil meg Asus sin 970 Strix.

Dette er det fyrste nVidia kortet eg har sidan GeForce 3 :)

Endret av Gazer75
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Enig at 3000kr ikke er billig på noen som helst måte, men syntes dette kortet gir ganske mye for pengene tatt i betraktning hvor mye gtx980 koster og hvor lite ekstra man får.

 

Men helt klart 3000kr er ikke billig, og jeg syntes 970 burde ha debutert med en pris på rundt 2500kr.

Det er for lite konkurranse rett og slett til at prisene blir mer forsiktige ser det ut som.

Uenig.

Har lenge syntes at Nvida tar *altfor* mye for sine modeller versus tilsvarende AMD-skjermkort.

Med GTX970 viser de at det ikke lenger er tilfelle.

Har bestilt (og henter om en time) mitt EVGA GTX970 SC og regner med at det blir moro å benche

:)

Lenke til kommentar

 

 

Enig at 3000kr ikke er billig på noen som helst måte, men syntes dette kortet gir ganske mye for pengene tatt i betraktning hvor mye gtx980 koster og hvor lite ekstra man får.

 

Men helt klart 3000kr er ikke billig, og jeg syntes 970 burde ha debutert med en pris på rundt 2500kr.

Det er for lite konkurranse rett og slett til at prisene blir mer forsiktige ser det ut som.

Uenig.

Har lenge syntes at Nvida tar *altfor* mye for sine modeller versus tilsvarende AMD-skjermkort.

Med GTX970 viser de at det ikke lenger er tilfelle.

Har bestilt (og henter om en time) mitt EVGA GTX970 SC og regner med at det blir moro å benche

:)

Du henger med enda :), hoppet på igjen selv men slo til med 980 gtx. Litt rusten etter et pr år med Pc hardware pause, men etter å ha lest review om 980 klarte jeg ikke å sitte på gjerdet lenger, + jeg regner med at vi får se spill som krever nå med tanke på at nye konsoller er sluppet nå ....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...