Gå til innhold

Yale Doorman V2, koble til Z-wave?


Anbefalte innlegg

Hei. Har kjøpt ny lås til døren, en yale doorman v2. Har lyst til å koble den sammen med resten av z-wave nettverket, men er det mulig? Har søkt litt og funnet ut av det bare er Verisure og Aptus som er støttet.

Noen som vet om Verisure sin modul er z-wave basert?
Har også sett på en modul for mottaker for fjernkontroll. Noen som har erfaring med denne ang. z-wave?

Det må da finnes noe slikt til de nordiske utgavene fra Yale også? :hmm:

 

 

** Oppdatering **

Kontaktet Yale og fikk følgende svar:

 

<

Pr i dag finnes det ingen modul for z-wave til de skandinaviske variantene av Yale Doorman. Mulig det kommer i 2015.

 

Mvh / Kind Regards

Rune Orderud

Produktsjef Elektromekanisk lås

Product Manager Electromechanical locks

TrioVing as

Norway

>

Endret av Mr. Larsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hei. Har kjøpt ny lås til døren, en yale doorman v2. Har lyst til å koble den sammen med resten av z-wave nettverket, men er det mulig? Har søkt litt og funnet ut av det bare er Verisure og Aptus som er støttet.

Noen som vet om Verisure sin modul er z-wave basert?

Har også sett på en modul for mottaker for fjernkontroll. Noen som har erfaring med denne ang. z-wave?

 

Det må da finnes noe slikt til de nordiske utgavene fra Yale også? :hmm:

 

 

** Oppdatering **

Kontaktet Yale og fikk følgende svar:

 

<

Pr i dag finnes det ingen modul for z-wave til de skandinaviske variantene av Yale Doorman. Mulig det kommer i 2015.

 

Mvh / Kind Regards

Rune Orderud

Produktsjef Elektromekanisk lås

Product Manager Electromechanical locks

TrioVing as

Norway

>

 

Jeg spurte Yale USA i februar, og de mente de skulle komme i Q4. Men det var mulig at det krevde en oppdatering til selve låsen, så de anbefalte at hvis jeg skulle styre Yale Doorman via Z-wave at jeg ventet med å kjøpe lås også til Z-wave-modulen var tilgjengelig.

 

Vi var en gjeng som kjøpte Yale låser fra USA med EU modul. De er laget for Z-wave styring og de fungerer glimrende. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jeg, som har en Poly-Lock og en Yale, foretrekker sistnevnte. ;)

 

Med Yale-låsen måtte jeg riktignok sage et nytt hull i døra, men den har et kodepanel og gir statusoppdateringer når noen låser eller låser opp.

 

Poly-Lock skal i utgangspunktet være enklere å montere. I praksis var det for meg et lite helvete, og jeg endte opp med å måtte bytte låsekasse med den tilhørende solide ekstrautgiften det medførte. I tillegg kan den kun kontroll på låsen på den ene siden av døren. Låser du opp med nøkkelen på utsiden, så vet ikke Poly-Lock noe om det...

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Noen som har erfaring med dørlås i fra Aptus?
Jeg ser litt på en modul i fra Aptus som skal passe i Yale Doorman V2 sin kasse.
Se her

Hvis jeg leser på dokumentasjonen, så bruker modulen frekvensen til z-wave EU: 868 Mhz. 

Dette er jo i utgangspunktet et kommersielt produkt... Noen som har klart å parre med Fibaro/ HS / Vera???

 

Vurderer å kjøpe bare for å prøve :eek:

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med dørlås i fra Aptus?

Jeg ser litt på en modul i fra Aptus som skal passe i Yale Doorman V2 sin kasse.

Se her

Hvis jeg leser på dokumentasjonen, så bruker modulen frekvensen til z-wave EU: 868 Mhz. 

Dette er jo i utgangspunktet et kommersielt produkt... Noen som har klart å parre med Fibaro/ HS / Vera???

 

Vurderer å kjøpe bare for å prøve :eek:

Ikke kast bort penger. Enheten er ikke Z-wave kompatibel. Dette kan bli bekreftet ved å studere bildet til "dørenheten" - Koppla0010:

http://www.aptus.se/Other/Aptus/Produkter/Passage/Koppla0010.png

PCB på bildet (den i rød farge) er selve "radiomodul". MRF89XA har ingeting med Z-Wave å gjøre:

http://www.ecnmag.com/product-releases/2010/06/transceiver-modules-tout-low-receive-current

 

"Alle" bruker 868MHz båndet så lenge det er lisensfri i Europa. Men dette betyr ikke at Xcomfort vil "snakke" med Z-Wave...

Endret av hkmod25
Lenke til kommentar

OK, takker for svar. Da dropper jeg den ideen.

Har purret på Yale ang en z-wave modul til doorman v2. Får bare vente på svar i fra dem. Jeg har lyst på enda en Yale doorman, men blir ikke kjøpt før jeg ser en mulighet for å integrere låsen med smarthuset. (Fibaro)

Lenke til kommentar

Hvem sender dere mail til?

 

Jeg satt inn en verisure mottaker i yale låsen. Vet ikke om kontakten er analog eller digital. Burde være mulig å få til noe selv der. Lage en egen mottaker. 

 

Tenkte litt på å kjøpe mottakeren for fjernkontroll. Tipper den er på 433mhz, og da kan _kanskje_ rfxcom plukke den opp.

Lenke til kommentar

Hvem sender dere mail til?

 

Jeg satt inn en verisure mottaker i yale låsen. Vet ikke om kontakten er analog eller digital. Burde være mulig å få til noe selv der. Lage en egen mottaker. 

 

Tenkte litt på å kjøpe mottakeren for fjernkontroll. Tipper den er på 433mhz, og da kan _kanskje_ rfxcom plukke den opp.

Så, min beste råd til deg: ikke kast bort tiden. Med ganske stor sikkerhet bruker de 868MHz båndet. I tillegg til alt: "Tilkoblingen gjennom både bredbånd og GSM, kryptert kommunikasjon og det faktum at vi selv står for utformingen og utviklingen, gjør systemet ekstremt sikkert og pålitelig."

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd denne?https://github.com/suhajdab/verisure-api

 

Tenker å lage en virtuell enhet i Fibaro HC2 for status av låsen.

 

Jeg har lagd en verisure plugin til hs3 som kan styre verisure enheter og hente ned tilstanden. Den er i beta enda. 

Jeg har ikke Doorman fra verisure så dette er ikke støttet i pluginen

 

 

MEN: jeg ble ringt opp nå isted pga jeg genererte for mange forespørsler og risikerte å bli blokkert ute om jeg ikke justere antall forespørsler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...