Gå til innhold

Rekordsalgstall for iPhone 6 og 6 Plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det er vel ca rundt 1 million telefoner solgt til forbrukere

 

Apple rapporterer, i motsetning til de fleste andre, kun telefoner solgt til forbrukere. Altså ikke til forhandlere eller lager, som de fleste andre.

 

Så du får prøve igjen.

 

 

You missed the point.

 

En nylig artikkel viste en massiv overvekt av innleide kjøpere i køene i USA. Dette var altså for eksempel svært gamle damer som ikke en gang kunne engelsk, og som på veien ut av butikken møtte en kontaktmann som samlet opp de kjøpte telefonene i poser, angivelig for videre distribusjon til svartemarked.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var i Portland, Oregon i helga og like ved hotellet lå det en Apple-butikk. Makan til lang kø! Det var soveposer og gitarspelling, vakter og politi. Bare for å få tak i en mobiltelefon første dag etter slipp :)

 

 

 

Jeg var i Portland, Oregon i helga og like ved hotellet lå det en Apple-butikk. Makan til lang kø! Det var soveposer og gitarspelling, vakter og politi. Bare for å få tak i en mobiltelefon første dag etter slipp :)

Slik er det bare når idiotiens grenser stadig forlenges!!!

 

 

Tja, folk ligger nå i kø for kinobilletter og mye annet rart. Så jeg kan så definitivt komme på langt mer idiotiske ting, og spesielt langt verre ting som skjer i samfunnet for å si det sånn.

 

Jeg kjenner flere som gjør dette da det syntes det faktisk er gøy og sosialt, det var veldig mange i statene som satt seg flere timer i nattåpent kø foran PlayStation 4 lanseringen bare på grunn av det sosiale rundt det, og ikke fordi de på død og liv måtte ha en konsoll på lansering. De fleste kunne jo ha bestilt via nett og vært sikret til lansering, men valgte likevel å være med på denne "galskapen".

 

 

Nå er ikke jeg så fryktelig sosial av meg, så dette er ikke noe for meg. Men jeg er relativt lik når det kommer til lanseringer av nye spill osv.. Jeg ELSKER når det slippes et spill som Destiny, eller når det kommer ny utvidelse til World of Warcraft hvor serverne tryner hvert femte minutt, det er fullstendig kaos i chatten, hundrevis av folk som løper rundt som forvirra høns og alt bare er mayhem. Jeg syntes slike ting er stas, og på samme måte så ser jeg nok for meg at mange kan syntes det er stas å være med på ting som det her.

 

 

Har venner som egentlig ikke var interessert i The Hobbit filmen, men som la seg i kø uten for Colosseum over et døgn i forveien bare for å være med på det sosiale, og oppleve det med venner osv.. Så man skal nok ikke være så alt for forutinntatt her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Menneskehetens mørkeste sider...

 

 

Det er vel ca rundt 1 million telefoner solgt til forbrukere, de fleste av dem har enten knust skjerm, er bøyd, og/eller går ikke an å ringe med på grunn av OS-feil. Resten er på vei til Kina og vil bli destruert i tollen...

 

 

 

Ro, ro til fiskeskjær... Her var det forferdelig mye eder og galle, utrolig mye synsing helt uten substans og noe som helst hold i reelle fakta eller statistikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Menneskehetens mørkeste sider...

 

 

Det er vel ca rundt 1 million telefoner solgt til forbrukere, de fleste av dem har enten knust skjerm, er bøyd, og/eller går ikke an å ringe med på grunn av OS-feil. Resten er på vei til Kina og vil bli destruert i tollen...

 

 

 

Ro, ro til fiskeskjær... Her var det forferdelig mye eder og galle, utrolig mye synsing helt uten substans og noe som helst hold i reelle fakta eller statistikker.

 

 

Ja, la oss for all del ikke diskutere ting som har vært fremme i medias søkelys den siste uken.

Lenke til kommentar

You missed the point.

 

En nylig artikkel viste en massiv overvekt av innleide kjøpere i køene i USA. Dette var altså for eksempel svært gamle damer som ikke en gang kunne engelsk, og som på veien ut av butikken møtte en kontaktmann som samlet opp de kjøpte telefonene i poser, angivelig for videre distribusjon til svartemarked.

 

 

Du tror i fullt alvor at mesteparten av de ti millioner solgte enhetene er kjøpt av betalte oppkjøpere? Det er jo kun et bittelite mindretall som står i kø. De fleste bestiller nok på nett og kjøper til seg selv.

 

Link gjerne til artikkelen, forresten. Jeg har ikke hørt om dette før (at det altså er massiv overvekt av innleide kjøpere, at de finnes er det ingen tvil om).

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

 

You missed the point.

 

En nylig artikkel viste en massiv overvekt av innleide kjøpere i køene i USA. Dette var altså for eksempel svært gamle damer som ikke en gang kunne engelsk, og som på veien ut av butikken møtte en kontaktmann som samlet opp de kjøpte telefonene i poser, angivelig for videre distribusjon til svartemarked.

 

 

Du tror i fullt alvor at mesteparten av de ti millioner solgte enhetene er kjøpt av betalte oppkjøpere? Det er jo kun et bittelite mindretall som står i kø. De fleste bestiller nok på nett og kjøper til seg selv.

 

Link gjerne til artikkelen, forresten. Jeg har ikke hørt om dette før (at det altså er massiv overvekt av innleide kjøpere, at de finnes er det ingen tvil om).

 

 

Det var nok satt på spissen, men saken er en del mer alvorlig enn hva folk hadde trodd på forhånd.

 

http://www.theverge.com/2014/9/20/6641673/iphone-lines-apple-stores-casey-neistat-chinese-mafia

Lenke til kommentar

Du mente at mesteparten av de 10 mill var solgt til lager e.l. og ikke til sluttbrukere.

 

Det er ikke å sette på spissen, det er å ta feil og å prate tull.

 

(Jeg har gravd litt, og grunnlaget for tallet 5 mill som skulle smugles er en fyr i India som gjetter vilt på totalantallet som vil selges i Kina før offisiell launch der. Altså et tall uten grunnlag som er ment for å forklare noe annet enn det du snakker om).

 

Selvsagt setter jeg det på spissen, er det et problem?

Nei, men du virker litt ... 12 når du holder på sånn.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Det er totalt 9 -ni- personer som har kommet til Apple med bøyde telefoner. Av 10.000.000.

 

Selv om man antar at kun en av hundre som får bøyd telefonen kommer til Apple (noe det ikke er noen grunn til å anta) er det altså snakk om 0.009% av telefonene som er bøyd.

 

La oss også anta at telefonene fortsetter å bøyes med samme frekvens som nå, da vil 1% være bøyd om tre år.

 

Og dette er altså om kun én av hundre som får bøyd telefon går til Apple med den. Tipper rett tall er nærmere 100%, og om vi antar 50% blir det 0.02% som er bøyd etter tre år.

 

"Men", sier du sikkert nå, "dette gjelder jo kun iPhone 6, og de er det færre av!". Ja. Det stemmer. Så la oss si at 10% av solgte iPhone 6 er av typen "plus".

 

Da blir tallene 0.0018% bøyd nå (om én av hundre sier fra, et idiotisk lavt tall) og 0.2% om tre år (om mer realistiske 50% sier fra).

 

"Bendgate" my ass.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Det er totalt 9 -ni- personer som har kommet til Apple med bøyde telefoner. Av 10.000.000.

 

Selv om man antar at kun en av hundre som får bøyd telefonen kommer til Apple (noe det ikke er noen grunn til å anta) er det altså snakk om 0.009% av telefonene som er bøyd.

 

La oss også anta at telefonene fortsetter å bøyes med samme frekvens som nå, da vil 1% være bøyd om tre år.

 

Og dette er altså om kun én av hundre som får bøyd telefon går til Apple med den. Tipper rett tall er nærmere 100%, og om vi antar 50% blir det 0.02% som er bøyd etter tre år.

 

"Men", sier du sikkert nå, "dette gjelder jo kun iPhone 6, og de er det færre av!". Ja. Det stemmer. Så la oss si at 10% av solgte iPhone 6 er av typen "plus".

 

Da blir tallene 0.0018% bøyd nå (om én av hundre sier fra, et idiotisk lavt tall) og 0.2% om tre år (om mer realistiske 50% sier fra).

 

"Bendgate" my ass.

 

Det tallet du har satt på antall klager er selvsagt etterprøvbart...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...