Gå til innhold

– Apple-kunder er de mest fornøyde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjedelig at de har slått f.eks. Samsung sammen med andre. Hvordan står Samsung seg på egne føtter i rapporten?

 

Det er jo tross alt en amerikansk undersøkelse, så jeg synes spørsmålet har stor gyldighet. Når drar dere fram en koreansk undersøkelse på det samme?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjedelig at de har slått f.eks. Samsung sammen med andre. Hvordan står Samsung seg på egne føtter i rapporten?

 

Det er jo tross alt en amerikansk undersøkelse, så jeg synes spørsmålet har stor gyldighet. Når drar dere fram en koreansk undersøkelse på det samme?

Jeg oppfattet det som at Samsung, Lenovo og Asus alle hadde 82 poeng hver, ikke at det var noen sammenslått bulk.

(Ut fra kilden, ikke artikkelen her som jeg antar har misforstått)

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

jeg har ikke noe særlig erfaring med kundeservice el., men jeg har lagt merke til at Apple er veldig flinke til å lage komplette opplevelser innen både hardware og software, med aluminium og glass, og programmer som "bare funker".

 

Men de har heller ikke produkter i budsjettklassen, så det vil da kanskje være lettere å finne feil på em 3000 kr hp pc sammenliknet med en MacBook.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er jo videns kjent at Apple er dårligst på service så hvordan de scorer høyt på denne undersøkelsen er meg en gåte!

 

Det er egentlig ikke en gåte.

Apple brukere og "andre" brukere er to totalt forskjellige folketyper.

Det er bevist flere ganger at de som er Appler brukere har ett religiøst sammspill med Apple. Du kan jo spør en som er kristen om han vil skifte tro....

En religiøs person vil for alltid være positiv ovenfor sin tro uansett hva det gjelder.

I dette tilfelle er det Apple som er "troen". Du kan ikke få en fast apple bruker til å si noe dårlig om Apple.

 

"Andre" brukere er mere bevist på hva de har og hva de vil ha. De har ikke problemer med å skifte varemerke om det de har nå ikke rekker opp til forventningene, eller om det kommer ett annet ut opå markedet som er bedre.

De har høyere krav og er mindre "trofast" mot ett varemerke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple har stive priser, dårlig kundeservice og ikke minst uorginal strømplugg adapter, virker ut som dette blir som å måle pris vs ytelse.

 

Jeg personlig er fornøyd med både nokia og sony, trenger ikke bety det er best av den grunn.

 

Hva jeg eller du er mest fornøyd med betyr jo lite. Saken dreier seg om hva -flest- mennesker er fornøyd med. Har Sony Z2 nå, men har hatt alle tidligere iPhone modeller. Syntes både Sony og Apple leverer gode produkter. Hvorfor må alt være enten eller?

Lenke til kommentar

Jeg er redd det er "regimet" og vanene som får ting til å vippe i Apple sin favør her.

 

For eksempel: "Jeg har alle bildene mine lagret på icloud, og jeg har alle appene jeg har betalt for knyttet opp mot itunes. I tillegg er jeg vant til å bruke ios. Dermed er tilbøyeligheten til å velge et annet os relativt liten"

Har man Android vil det ofte være: "Jeg har bildene mine på Dropbox, Google Drive eller liknende, jeg har appene mine i Google Play, og selv om launcherne er litt ulike er det ikke så voldsomt mye som skiller en Android-telefon fra en annen mht bruk. Dermed kan det godt hende jeg bytter dersom en annen produsent kommer med en skikkelig lekker telefon"

Har man Windows vil det stort sett være det samme mht lagrede filer og apper om man holder seg til Windows, men i tillegg er det enklere for folk å forholde seg til de samme skytjenestene på Android om man har en Windows-telefon.

Når man gjennomfører en en undersøkelse basert på at det ikke eksisterer andre forhold enn at det er en rekke hardwareprodusenter man kan velge fritt mellom kan jeg ikke helt forstå hva motivet er. Når man i tillegg tar med i regnestykket at innovatørene kjøpte iphone i 2007 og 2008, men i dag kjøper de Windows phone, og at disse har et helt annet forhold til produktene enn "tante", hvordan får man slike aspekter med i undersøkelsen?

 

Dersom man sammenlikner Audi A6 med bensinmotor mot Tesla S, sammenlikner man da fenomenet elbil mot fenomenet bensindrevet bil, eller sammenlikner man Audi mot Tesla? Hvordan veier man de to mot hverandre, og hvordan kan man inkludere forholdet mellom konservative kunder og innovatører når vi vet at det er en overvekt av innovatører blant Tesla-kundene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Litt tåpelig artikkelbilde siden det er PC'er artikkelen omhandler, Samsung topper statistikken på mobiltelefoner (utrolig nok).

 

Jeg antar, som det også er nevnt over, at mye av årsaken ligger i at Apple ikke leverer "Billig"-PC'er. Har sett en annen undersøkelse (klarte ikke finne link, desverre) at en rimelig stor del av supporten & problemene skjer i "billig"- segmentet.

Lenke til kommentar

Har man Android vil det ofte være: "Jeg har bildene mine på Dropbox, Google Drive eller liknende, jeg har appene mine i Google Play, og selv om launcherne er litt ulike er det ikke så voldsomt mye som skiller en Android-telefon fra en annen mht bruk. Dermed kan det godt hende jeg bytter dersom en annen produsent kommer med en skikkelig lekker telefon"

Du er like bundet til Android om du kjøper apper på Play Store som du er på iOS og WP. Backup av bilder som du nevnte har man i lange tider kunnet gjøre med iOS til dropbox allerede.

 

Har man Windows vil det stort sett være det samme mht lagrede filer og apper om man holder seg til Windows, men i tillegg er det enklere for folk å forholde seg til de samme skytjenestene på Android om man har en Windows-telefon.

Jasså? Hvordan er det enklere å forholde seg til? Nå begynner det å bli en stund siden jeg hadde Windows Phone, men å si at det er enklere på Windows Phone blir litt rart i mine øyne når WP ikke har støtte for hverken Google Disk eller Dropbox(så vidt jeg kan se på dropbox og googles sider). iOS derimot har nå ikke bare støtte for appene, men også innebygget for å bruke andre skytjenester enn iCloud med iOS 8.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo videns kjent at Apple er dårligst på service så hvordan de scorer høyt på denne undersøkelsen er meg en gåte!

 

De gangene jeg har hatt kontakt med Apple kundeservice opp gjennom årene har servicen vært helt upåklagelig. Gjeldende alle områder som Mac og tilbehør, iPhone og også iTunes/App Store support.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt tåpelig artikkelbilde siden det er PC'er artikkelen omhandler, Samsung topper statistikken på mobiltelefoner (utrolig nok).

 

Jeg antar, som det også er nevnt over, at mye av årsaken ligger i at Apple ikke leverer "Billig"-PC'er. Har sett en annen undersøkelse (klarte ikke finne link, desverre) at en rimelig stor del av supporten & problemene skjer i "billig"- segmentet.

Utrolig at

Lenke til kommentar

 

 

Apple har stive priser, dårlig kundeservice og ikke minst uorginal strømplugg adapter, virker ut som dette blir som å måle pris vs ytelse.

 

Jeg personlig er fornøyd med både nokia og sony, trenger ikke bety det er best av den grunn.

 

Hva er din erfaring med Apple sin kundeservice? Er jo gjerne greit å utdype en smule, fremfor å bare kaste ut tomme påstander. Hva mener du med uoriginal strømadapter? Den er da like original som den du får fra Samsung, Sony osv..? Og selve strømadapteret er jo av typen helt vanlig, standard USB? Blander du strømadapter og kabel her nå? Og original med proprietær?

 

Artikkel tok vel ikke for seg "hva som er best" heller? Den fortalte bare hvem som tilsynelatende har de mest fornøyde kundene? Som du selv sier så trenger jo ikke det nødvendigvis å samsvare med hva som er "best", og det forsøker jo ikke artikkelen å påstå heller?

Virker jo ikke som om han har lest artikkelen engang :p Når begynte Nokia og lage data? Trodde vel det var snakk om mobiler

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...