Gå til innhold

UNBOXING: Oculus Rift DK2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gikk heller for Googles Cardboard. Koster 50,- kroner, kan kobles med mobilen, og funker kjempebra. Det eksisterer uansett ingen relevante spill til VR, så Oculus er så langt ikke så brukelig. VR er dermed bare viktig for filmer, spesielt for undertegnede, og der gjør Cardboard en like ypperlig jobb for en billig pris: jeg putter bare inn S4en, og vips så har jeg serier og filmer i 1080P VR på en skjerm som ser ut som en 110 tommer.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Gikk heller for Googles Cardboard. Koster 50,- kroner, kan kobles med mobilen, og funker kjempebra. Det eksisterer uansett ingen relevante spill til VR, så Oculus er så langt ikke så brukelig. VR er dermed bare viktig for filmer, spesielt for undertegnede, og der gjør Cardboard en like ypperlig jobb for en billig pris: jeg putter bare inn S4en, og vips så har jeg serier og filmer i 1080P VR på en skjerm som ser ut som en 110 tommer.

Finnes veldig mange spill til VR.

bla. Live For Speed, iRacing, Elite Dangerous, Half-Life 2 \ Team Fortress 2 ol, Quake 2 (Whohei), Minecraft (:D), + en haug av andre.. Er jo også veldig mange kule demoer som viser hva man kan bruke VR til, alt fra "undervisning" fra verdensrommet osv. VEldig mye kult :)

 

Cardboard kan ikke sammenlignes med en Rift :)

Lenke til kommentar

 

Dette her er rett og slett for dårlig fra hardware.no sin side. DK2 er gammelt nytt og burde vært dekket for lenge siden.

Hw.no kan vel ikke noe for at de fikk sin sent. Jeg synes derimot denne artikkelen er veldig interessant. Skal bestille crescent bay med en gang det blir tilgjengelig!

 

Er crescent bay et komersielt produkt som kommer ut for salg? Jeg trodde den var en prototype på¨samme måte som crystal cove.

Lenke til kommentar

 

 

 

Dette her er rett og slett for dårlig fra hardware.no sin side. DK2 er gammelt nytt og burde vært dekket for lenge siden.

Hw.no kan vel ikke noe for at de fikk sin sent. Jeg synes derimot denne artikkelen er veldig interessant. Skal bestille crescent bay med en gang det blir tilgjengelig!

Er crescent bay et komersielt produkt som kommer ut for salg? Jeg trodde den var en prototype på¨samme måte som crystal cove.
Crescent Bay er bare en prototype, ja, ikke noe som kommer for salg. Oculus har tidligere uttalt at DK2 vil bli den siste DKen, så det kan godt hende dette er et godt steg nærmere CV1. Og etter det jeg ser og leser å dømme så virker det sånn. 90Hz, 1440p eller mer, lydsystem, bred FOV, ekstremt lav vekt, mye mer behagelig og avlange linser. Looks good.
Lenke til kommentar

Nest nyeste? Hva er da den nyeste versjonen?

Heisann!

Dette er nok den faktisk nyeste, men ingressen ble endret til "nest nyeste" sånn at ingen skulle tro at vi hadde fått tak i Crescent Bay-prototypen som vi også hadde en sak liggende ute om samtidig som denne ble publisert. Nå endrer vi tilbake til "nyeste" - for DK2 er den aller nyeste Rift som går an å få tak i, og etter alt å dømme det siste utviklersettet som lanseres før en forbrukerversjon er klar :)

Endret av VargAamo
Lenke til kommentar

 

Nest nyeste? Hva er da den nyeste versjonen?

Heisann!

Dette er nok den faktisk nyeste, men ingressen ble endret til "nest nyeste" sånn at ingen skulle tro at vi hadde fått tak i Crescent Bay-prototypen som vi også hadde en sak liggende ute om samtidig som denne ble publisert. Nå endrer vi tilbake til "nyeste" - for DK2 er den aller nyeste Rift som går an å få tak i, og etter alt å dømme det siste utviklersettet som lanseres før en forbrukerversjon er klar :)

Regner med dere har en liste med spill å prøve, men la meg bare tipse dere om at Elite: Dangerous m/stikke er den suverende beste VR-opplevelsen jeg har hatt med DK2, med Quake 2 på en god 2. plass (:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...