Gå til innhold

Vi pakker opp iPhone 6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Apples siste lansering fant sted i Cupertino, i intet mindre enn samme lokale som Steve Jobs i sin tid lanserte den første Mac-en."

Er dette fakta? Fant ikke denne lanseringen fant sted i et bygg som var oppført for anledningen? Hvordan blir det da samme lokale? Er ikke det teknisk sett nesten som å si at åpningen i Operaen i Bjørvika 12. april 2008 fant sted i samme lokale som åpningen av Sentralstasjonen i 1. juni 1980 (kun et steinkast bortenfor) ?

 

"... og sammenlikner den med noen viktige konkurrenter."

Hvor finner vi denne sammenligningen?

Endret av xRun
Lenke til kommentar

"Apples siste lansering fant sted i Cupertino, i intet mindre enn samme lokale som Steve Jobs i sin tid lanserte den første Mac-en."

 

Er dette fakta? Fant ikke denne lanseringen fant sted i et bygg som var oppført for anledningen? Hvordan blir det da samme lokale? Er ikke det teknisk sett nesten som å si at åpningen i Operaen i Bjørvika 12. april 2008 fant sted i samme lokale som åpningen av Sentralstasjonen i 1. juni 1980 (kun et steinkast bortenfor) ?

Jeg vet ikke om lanseringen fant sted i samme lokale som der Steve Jobs lanserte den første Macen, men lokalet som ble oppført «for anledningen» var et lokale hvor presse og inviterte fikk se på produktene etter lanseringen. Selve lanseringen foregikk i en stor sal, ikke det nye lokalet.

Lenke til kommentar

 

"Apples siste lansering fant sted i Cupertino, i intet mindre enn samme lokale som Steve Jobs i sin tid lanserte den første Mac-en."

 

Er dette fakta? Fant ikke denne lanseringen fant sted i et bygg som var oppført for anledningen? Hvordan blir det da samme lokale? Er ikke det teknisk sett nesten som å si at åpningen i Operaen i Bjørvika 12. april 2008 fant sted i samme lokale som åpningen av Sentralstasjonen i 1. juni 1980 (kun et steinkast bortenfor) ?

Jeg vet ikke om lanseringen fant sted i samme lokale som der Steve Jobs lanserte den første Macen, men lokalet som ble oppført «for anledningen» var et lokale hvor presse og inviterte fikk se på produktene etter lanseringen. Selve lanseringen foregikk i en stor sal, ikke det nye lokalet.

Ja, ser det nå, nybyggets innhold var et mysterium i forkant av lanseringen. http://www.tek.no/artikler/live-fra-kl-19-vi-folger-apples-iphone-6-lansering/163314

Mea culpa. Hvor er sammenligningen av konkurrenter?

Endret av xRun
Lenke til kommentar

 

 

"Apples siste lansering fant sted i Cupertino, i intet mindre enn samme lokale som Steve Jobs i sin tid lanserte den første Mac-en."

 

Er dette fakta? Fant ikke denne lanseringen fant sted i et bygg som var oppført for anledningen? Hvordan blir det da samme lokale? Er ikke det teknisk sett nesten som å si at åpningen i Operaen i Bjørvika 12. april 2008 fant sted i samme lokale som åpningen av Sentralstasjonen i 1. juni 1980 (kun et steinkast bortenfor) ?

Jeg vet ikke om lanseringen fant sted i samme lokale som der Steve Jobs lanserte den første Macen, men lokalet som ble oppført «for anledningen» var et lokale hvor presse og inviterte fikk se på produktene etter lanseringen. Selve lanseringen foregikk i en stor sal, ikke det nye lokalet.
Ja, ser det nå, nybyggets innhold var et mysterium i forkant av lanseringen. http://www.tek.no/artikler/live-fra-kl-19-vi-folger-apples-iphone-6-lansering/163314

Mea culpa. Hvor er sammenligningen av konkurrenter?

Finn Jarle hadde store planer, men så ble han lei av å skrive og gikk hjem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kan ikke si at dette var noe jeg ønsket meg. Jeg sitter med en iPhone4 og synes de nye er alt for store. Hade kanskje håpet at iPhone6 hadde samme størrelse som 5'ern, mens iPhone6 Plus kunne vært større. Da hadde Apple kanskje tilfredstilt "alle", både de som ønsker seg en større telefon og de som ikke gjør det. Første gang jeg har vært missfornøyd med Apple.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjempeskuffelse. Eide aldri en iPhone, for det aller meste Samsung (og kjempefornøyd!), men tenkte hele tiden at kanskje kommer iPhone til å "ta igjen" Samsung/Andoroid på noen nøkkelfunksjoner, og her synes jeg at Apple har tatt en skikkelig mageplask og end opp fra "skal kanskje vurdere" til "take the nope train to fuckthisshitville" på min ønskeliste, bla.a.pga følgende:

Full size (set vil si "plus" modellen) koster vannvittig nye, og vs vanlig iPhone har kun litt større skjerm og litt bedre batteritid.

Designmessig har Apple gått tilbake til super-lettknuselig problematikken ved å ha en avrundet display uten noe "bezel", som har alrede vist seg til å kunne knuses ENDA lettere enn forrige generasjon.

Ikke vanntett? Seiøst Apple? Av alle designaspekter (den er lukket, ingen avtagbar deksel/batteri, alle lager vanntette telefoner nå etc) så har man fortsatt ikke ha sprut/støvsikker telefon engang? Patetisk.

Låst NFC. Hurp durp durp.

Bra kamera, god kvalitet på bildene og meget attraktive videofunksjoner... men 8 mpix. Dette er for drøyt.

Ingen dette med prisen - man kan kjøpe en Note pluss masse tilbehør til samme prisen av en LOW END iphone Plus. Og gjøper man den "billigste" iPhone, som er ikke billig, er man for evig og alltid låst til samme mengde minne.

Induktiv lading til klokken... men ikke til telefonen?

Batteri er ikke noe til å skryte av. Egentlig burde man forvente at telefoner som er "monolyttiske" (dvs lukkede, uten deksel) burde utnytte intern volum enda bedre og ha enda større batteri pga dette. Men nei.

1GB ram, og året er snart 2015. Hva er dette, en telefon for år 2005?

Som vanlig med Apple: ingen åpen filsystem, ingen dekstop widgets, ingen LED display, tilbakestående oppløsning, meget begrenset utvalg av filer man kan åpne/lagre/lese, kun webkit i nettleser og dermed verre HTML5 support, ingen remote access a-la Kies/Airdoid.

Dette med HTML5 er egentlig direkte irriterende pga Jobs påsto at HTML5 skulle være den ultimate, endelig løsningen på fremtiden web og samtidig er Apples støtte av standaren på omtrent samme nivå som IE.

Huff... kan sikker skrive mer men summa summarum nå synes jeg vi er kommet så langt at man ka si med 90% sikkerhet at Apple henger etter sine konkurrenter på alle områder i det som gjelder mobil. Hvis det ikke blir en alvorlig spec bump neste gang kommer de til å miste enda flere kunder IMHO:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...