Gå til innhold

Taper milliarder på smarttelefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bla bla bla, Nokia skulle skiftet til Android, det ville helt klart gått mye bedre, bla bla bla, bare se på Sony, bla bla bla...

 

Så, nå ser vi at de store aktørene i androidmarkedet, foruten Samsung, sliter. Dette gjelder HTC, og det gjelder Sony. Forundrer meg ikke om også de andre sliter.

 

Jeg har alltid påstått at Nokia satset riktig når de gikk på WP. De ville seilt opp som underdoger i et stort men svært konkurranseutsatt androidmarked, samtidig som en aktør allerede hadde nært total dominans. Og dette var situasjonen den gangen det ble bestemt at ny kurs måtte stakes ut.

 

Jeg sier ikke at det ikke ville fungert, jeg sier at det ikke er gitt at det ville ha fungert. Men Nokia har, litt etter hvilke målinger man leser, faktisk like stor markedsandel som Sony, totalt sett. Så hvorfor heier folk her på forumet og skryter av hvor bra de gjør det, når Nokia gjør det like bra?

 

Spesielt når det er to store forskjeller. Sony sliter som en underdog i sitt marked, der Nokia er på toppen i sitt. Det er riktig nok slik at WP som et marked i seg selv er en underdog, men det selges stadig mer telefoner med OS'et. Man skal heller ikke glemme at WP-brukere i undersøkelser også seiler fram som de mest fornøyde brukerne. Selv i en situasjon der spesielt tilgangen på applikasjoner fremdeles ligger noe akterut.

 

Det hjelper ikke hvor bra en mobil er, når den ikke har riktig navn. Folk handler ikke Philips TV heller, de skal ha Samsung. I mobilverden nå skal folk ha Samsung, og noen har til og med lært seg at man kan ha en Galaxy eller Note. De andre skal ha en iDings.

 

Verden er ikke målt etter oss som kommenterer på dette forumet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe sony xperia z3 compact. Noen som har erfaringer med sonys mobil oppdateringer? Hvor lenge oppdaterer de toppmodelene sine? 2 år?

 

Litt off-topic kanskje, men Sony er faktisk blitt meget gode på oppdateringer av telefonene sine (ihvertfall flaggskipene). I tillegg har de ansatt Alin Jerpelea som mange kjenner fra XDA som skal sørge for at Sony sine telefoner er så godt støttet av AOSP som mulig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er så lenge siden sist jeg hørte om Sony i en hater-sine-forbrukere kontekst, at jeg lurer på om ikke de har skjerpa seg, og min mini-boikott kan opphøre. I såfall har jeg hørt at de lager gode telefoner for tiden.

 

De lager meget gode telefoner for tiden syns nå jeg, er en stund siden s3'en min ble byttet ut (etter å hatt S1, S2 og S3, men til slutt gikk samsung litt vekk fra å være det jeg foretrakk med en god telefon og jeg byttet dermed til Z1. Per i dag har jeg ikke sett meg tilbake. Snuser lett på en Z3 for øyeblikket men vurderer å vente til Z4 kommer.

 

Digg med en skikkelig vanntett telefon skal jeg si deg!

 

Hadde jeg hatt samsung så hadde jeg nok ikke hatt en telefon pga vannskade el lignende.

 

Sony telefon anbefales!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...