Gå til innhold

8 ting du kan gjøre i iOS 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke Siri begynt å lære seg norsk? Jeg kan jo si: ring "sett inn navn her" så ringer jeg personen, så Siri har startet på norskkurset sitt.

 

Hei, Lock-Aze!

I Siris innstillinger dukker i hvert fall ikke norsk opp som ett språkene hun forstår. Med iOS 8 kan du imidlertid diktere tekstmeldinger på norsk, noe jeg kanskje burde føyd inn i punktet om meldinger.

 

- Niklas

Lenke til kommentar

 

Har ikke Siri begynt å lære seg norsk? Jeg kan jo si: ring "sett inn navn her" så ringer jeg personen, så Siri har startet på norskkurset sitt.

 

Hei, Lock-Aze!

I Siris innstillinger dukker i hvert fall ikke norsk opp som ett språkene hun forstår. Med iOS 8 kan du imidlertid diktere tekstmeldinger på norsk, noe jeg kanskje burde føyd inn i punktet om meldinger.

 

- Niklas

Jeg har ikke lagt til noe ekstra (har ikke brukt Siri før) Siri snakker til meg på norsk og jeg snakker på norsk (så jeg aner ikke hvilke kommandoer som virker/ikke virker, siden jeg aldri har brukt Siri før) men å si: ring (person) fungerer iallefall fint.

Lenke til kommentar

 

 

Har ikke Siri begynt å lære seg norsk? Jeg kan jo si: ring "sett inn navn her" så ringer jeg personen, så Siri har startet på norskkurset sitt.

 

Hei, Lock-Aze!

I Siris innstillinger dukker i hvert fall ikke norsk opp som ett språkene hun forstår. Med iOS 8 kan du imidlertid diktere tekstmeldinger på norsk, noe jeg kanskje burde føyd inn i punktet om meldinger.

 

- Niklas

Jeg har ikke lagt til noe ekstra (har ikke brukt Siri før) Siri snakker til meg på norsk og jeg snakker på norsk (så jeg aner ikke hvilke kommandoer som virker/ikke virker, siden jeg aldri har brukt Siri før) men å si: ring (person) fungerer iallefall fint.

Dette hørtes jo veldig interessant ut! :)

 

Hadde det vært mulig for deg å gå inn på Innstillinger --> Generelt --> Siri og sjekket hvilket språk som er aktivert?

 

- Niklas

Lenke til kommentar

Lurer på hvor de har fått punkt 1,2 og 7 fra jeg...

 

Antyder du at at de andre 5 punktene er noe de har funnet på selv?

 

iOS 8 hadde vært iOS 7.1 hvis det ikke var fordi de lanserte ny iPhone. Om du liker iOS eller ikke, ingen kan si at dette ikke er noe annet enn en liten oppdatering.

 

De fleste av disse oppdateringene er jo bare App-oppdateringer. Andre produsenter kommer med oppdateringer til standard-appene sine ganske ofte, uten at det skaper masse artikler osv.

 

Ikke at endringene er greie da, med det nye fokuset til Apple, så er jo dette smarte endringer for å selge mer. Altså, henge seg på de veldig suksessfulle Android endringene. Folk kan være fanboy eller ikke, men ingen kan objektivt si at ting som å bytte ut standard-tastatur og finne ut hvilke apps som bruker mest strøm ikke er hentet direkte fra Android. Noe som jeg synes er bra, hvis noen gjør noe bra. Hvorfor er det da så gale å kopiere det, med sin egne lille vri? Å patentere og saksøke for slike ting er jo bare teit. Forbrukere burde jo synes slike ting er bra, det som det ikke er bra for er jo de ledene selskapene ikke forbrukerne. For oss betyr det bare at uansett hvilken telefon du velger, så er den bra. Jeg er glad for at Apple endelig lagde vanlig størrelse telefoner (vel bortsett fra at andre produsenter legge på 0.3 -0.4 tommer større skjerm i samme kropp). endelig kan folk slutte å lide under små skjermer. OG de som syntes det er for stort, alle reviews sier jo at den er bra størrelse, lett og holde og du kan fortsatt klare deg fint med en hånd :) (lurer litt på hvordan folk endret mening så fort da...)

 

Men uansett hvor mye produsenter lærer og blir inspirert av andre, så blir det vanskelig å slå dette:

https://www.youtube.com/watch?v=i_BWNZriReo

Er jo bare LG og Samsung som er kommt langt med OLED. Er jo bare Samsung som har kommt langt med den gode, men og dyre OLED teknologien. Hvis dere tror at dette bare er fake reklame fra Samsung, så les testen av brette her på tek.

"Det råeste nettbrettet verden har sett"

første avsnitt: "Makeløs skjerm"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har ikke Siri begynt å lære seg norsk? Jeg kan jo si: ring "sett inn navn her" så ringer jeg personen, så Siri har startet på norskkurset sitt.

 

Hei, Lock-Aze!

I Siris innstillinger dukker i hvert fall ikke norsk opp som ett språkene hun forstår. Med iOS 8 kan du imidlertid diktere tekstmeldinger på norsk, noe jeg kanskje burde føyd inn i punktet om meldinger.

 

- Niklas

Jeg har ikke mulighet til å diktere i meldinger etter oppdatering til iOS 8. Finner heller ingen innstillinger på dette...

Lenke til kommentar

Jeg ble ikke mektig imponert av iOS 8. Få små funksjoner kom. Ikke noe stort. Det jeg savner i iOS det er at man ikke kan ta på mobilnett i iOS utenom å gå i innstillinger og ta det på der. Er jo sykt stor omvei.

 

Dette var vel i grunn det første jeg savnet når denne bunnmenyen ble tilgjengelig. Helt utrolig i grunn at ting må gjøres så bakvendt.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke mulighet til å diktere i meldinger etter oppdatering til iOS 8. Finner heller ingen innstillinger på dette...

 

Du må ha engelsk tastatur ;)

 

Norsk tale på et engelsk tastatur? Fungerer uansett ikke på noen av dem!

 

Beklager, man må visst ha engelsk språk å engelsk tastatur for å få de til å virke ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...