Gå til innhold

Første video fra Torment-oppfølgeren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DETTE BLIR FAEN MEG BRA!

Håper det, men folk bør seriøst ha lært nå. Aliens: Colonial Marines, Watch Dogs, Tomb Raider: Angel of Darkness, Uncharted 3, Haze, Brink, Tony Hawk: Ride, Aliens vs Predator 3... det er en skremmende lang liste over spill som "ikke kan feile", men som endte opp som en stor skuffelse. Hva får dere til å tro Torment ikke kan feile?

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

 

DETTE BLIR FAEN MEG BRA!

Håper det, men folk bør seriøst ha lært nå. Aliens: Colonial Marines, Watch Dogs, Tomb Raider: Angel of Darkness, Uncharted 3, Haze, Brink, Tony Hawk: Ride, Aliens vs Predator 3... det er en skremmende lang liste over spill som "ikke kan feile", men som endte opp som en stor skuffelse. Hva får dere til å tro Torment ikke kan feile?

 

 

Fordi dette ikke blir laget av penge griske dritt korporasjoner som alle spilla du nevnte har blitt., men av utviklere som savner denne sjangeren sårt og har utrykt at de ønsker å lage et spill som er tro mot de gode gamle. De kommer nok ikke til å lure deg i dette tilfellet. Kanskje de må trekke tilbake noen løfter etterhvert, men du vil nok bli informert.

Lenke til kommentar

Synes det så bra ut jeg. Virket veldig artig at man kunne få lov å være slem også. Dette er også noe som mangler i mange RPGer: skal du få mest XP må du gjøre snille ting. Selv om du har et annet alignment.

 

Det tekniske jeg synes virker spennende er hvordan disse "tides"-fargene implementeres i spillet og hvordan man kan påvirke det. Har spilt en kveld med P&P i Numenara-verdenen, og det er mange flotte muligheter der, men i det kitet vi hadde var det ikke noen tides inkludert...

Lenke til kommentar

Fordi dette ikke blir laget av penge griske dritt korporasjoner som alle spilla du nevnte har blitt., men av utviklere som savner denne sjangeren sårt og har utrykt at de ønsker å lage et spill som er tro mot de gode gamle. De kommer nok ikke til å lure deg i dette tilfellet. Kanskje de må trekke tilbake noen løfter etterhvert, men du vil nok bli informert.

Vi får se. Jeg håper jo selvsagt at det blir bra, men er skeptisk. Hva med f.eks Wildstar og Godus? Ingen av dem ble laget av "griske drittkorporasjoner", men av folk som ønsker å lage spill. Begge feilet. Moebius? Vi snakker et adventurespill av adventurespill-dronningen Jane Jensen, og selv det feilet. Grey Matter? Jane Jensen, og likevel bare middels.

 

Poenget er at det ikke har så mye å si hvem som lager spill, og hvorfor de lager dem. Folk bør seriøst ha lært å ikke forhåndsbestille noe, spesielt ikke når det ikke er en demo ute engang. Alt vi har er noen få minutter med kjedelig gameplay av Torment. Det er alt for lite til å si noe om hvordan selve spillet blir.

Lenke til kommentar

 

 

Fordi dette ikke blir laget av penge griske dritt korporasjoner som alle spilla du nevnte har blitt., men av utviklere som savner denne sjangeren sårt og har utrykt at de ønsker å lage et spill som er tro mot de gode gamle. De kommer nok ikke til å lure deg i dette tilfellet. Kanskje de må trekke tilbake noen løfter etterhvert, men du vil nok bli informert.

Vi får se. Jeg håper jo selvsagt at det blir bra, men er skeptisk. Hva med f.eks Wildstar og Godus? Ingen av dem ble laget av "griske drittkorporasjoner", men av folk som ønsker å lage spill. Begge feilet. Moebius? Vi snakker et adventurespill av adventurespill-dronningen Jane Jensen, og selv det feilet. Grey Matter? Jane Jensen, og likevel bare middels.

 

Poenget er at det ikke har så mye å si hvem som lager spill, og hvorfor de lager dem. Folk bør seriøst ha lært å ikke forhåndsbestille noe, spesielt ikke når det ikke er en demo ute engang. Alt vi har er noen få minutter med kjedelig gameplay av Torment. Det er alt for lite til å si noe om hvordan selve spillet blir.

Hmmm, uten forhåndsbestilling hadde det vel ikke vært noen Kickstarter vel og det hadde jo vært veldig trist. Folk som forhåndsbestiller spill (som ikke er på Kickstarter) kan for min del bare fortsette å gjøre det. Jeg vil tro at mange av dem som driver med det før eller senere vil gå på et smell som får dem til å slutte med det. Og de som ikke lærer noe av det får bare fortsette å kaste bort pengene sine. Det finnes verre feil man kan gjøre i livet enn å betale for et dårlig produkt.

 

Det jeg liker dårlig er trenden med å gi de som forhåndsbestiller noe ekstra. Men det er jo ikke noe stort problem ennå, for så langt kan jeg bare huske at det har vært uviktige småting som man ofte kan få tak i senere eller jukse-items som seriøse spillere ikke har noen interesse av i utgangspunktet.

Endret av Gother-Bit
Lenke til kommentar

 

 

 

 

DETTE BLIR FAEN MEG BRA!

Håper det, men folk bør seriøst ha lært nå. Aliens: Colonial Marines, Watch Dogs, Tomb Raider: Angel of Darkness, Uncharted 3, Haze, Brink, Tony Hawk: Ride, Aliens vs Predator 3... det er en skremmende lang liste over spill som "ikke kan feile", men som endte opp som en stor skuffelse. Hva får dere til å tro Torment ikke kan feile?

Fordi dette ikke blir laget av penge griske dritt korporasjoner som alle spilla du nevnte har blitt., men av utviklere som savner denne sjangeren sårt og har utrykt at de ønsker å lage et spill som er tro mot de gode gamle. De kommer nok ikke til å lure deg i dette tilfellet. Kanskje de må trekke tilbake noen løfter etterhvert, men du vil nok bli informert.

Jeg har store forhåpninger til dette som til Pillars of Destiny, men jeg må bare kommentere siden du virker å ha et håpløst naivt syn på spillmaking. Det virker som du mener man enten er et grådig kapitalistsvin som ene og alene lager spill for å tjene penger, eller så er man en person som kun gjør det fordi man elsker jobben sin. Virkeligheten er ikke slik og har aldri vært slik.

 

En annen ting du bør vite er at man ikke automatisk gjør ting om til gull fordi man har gode hensikter. Utallige mennesker har ment å gjøre gode ting, men har endt opp med gjøre det motsatte.

Lenke til kommentar

Hmmm, uten forhåndsbestilling hadde det vel ikke vært noen Kickstarter vel og det hadde jo vært veldig trist. Folk som forhåndsbestiller spill (som ikke er på Kickstarter) kan for min del bare fortsette å gjøre det.

Kickstarter er ikke det samme som forhåndsbestilling. Hvis man forhåndsbestiller noe, vet vi at spillet allerede er godt i gang med utviklingen, og det vil bli sluppet enten vi vil eller ikke. Hvis vi støtter noen på Kickstarter har utviklerne ikke gjort noenting med spillet ennå (annet enn en techdemo av motoren for å vise hva de mener), og om de ikke får nok penger betaler man heller ingenting. Dermed er Kickstarter mer et: "Dette er tøft ut. Jeg sponser gjerne utviklingen litt, for å sørge for at de får lov å lage dette spillet." Mange utviklere vil også derfor ha god kontakt med fansen gjennom utviklingen, så vi får styre utviklingen til en viss grad.

 

Problemet er at både Kickstarter og Early Access på Steam har sklidd ut en del, så flere og flere utviklere gir blaffen i folkene som sponser dem. Mange lover hyppige patcher og oppdateringer, bare for å patche en gang i måneden eller mindre etter at folk har betalt. Andre kjører sitt eget løp, og gir faen i hva spillerne faktisk vil ha. Godus er et bra eksempel på dette. Det skulle bli et nytt Populus-lignende spill der man får styre en gud, men det har gått over til å bli et gratis mobilspill ingen vil ha. Det er fortsatt mulig å redde det, men tror nok løpet er kjørt for det spillet. Er også en stor fan av Windborne, som skulle bli oppdatert med to til tre ukers mellomrom. Forrige patch var i slutten av juli, og utviklerne sier bare at de vil snakke om neste patch "om noen uker".

 

Med andre ord kan vi ikke stole på verken Kickstarter eller Early Access, og det er spill vi selv er med på å sponse. Hvordan kan vi da stole på vanlige forhåndsbestillinger? Så igjen, jeg håper virkelig Torment blir bra. Jeg elsker sånne spill. :) (og ikke glem at samme folkene står bak Wasteland 2, som kommer i morra.) Men det er bare så lett å bli skuffet igjen og igjen. Hvor mange ganger må folk gå på en smell før de forstår at det er sunt å ha en viss skepsis?

Lenke til kommentar

Det er sunt med en viss skepsis, men Torment og Wasteland 2 (sammen med tre-fire andre titler) er vel kanskje de minst risikofylte Kickstarter-spillene man kunne ha donert til. Jeg donerer ikke til spesielt mange KS-prosjekter, nettopp pga. risikoen, men her var det en selvfølge for meg å legge inn en sum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...