Gå til innhold

E-SPORT: League of Legends - World Championship 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde ingen ide om hvem dette var siden jeg ikke følger denne type spill, så jeg leste saken og googla litt rundt.

 

Helt klart at denne fyren trenger litt hjelp/råd om hvordan man bør oppføre seg. Ja det er mange som oppfører seg idiotisk på nett men man bør forvente mye mer av proffspillere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er de bare meg eller er folk fra skandinavia rett og slett barnslige.. Først Nuckduck, så Svenskeren. Veldig bra at sånn oppførsel blir slått hardt nedpå sånn vi slipper "trolls" som ødelegger et skandinavisk e-sport community som vokser!

 

Er helt enig. Det må da være mulig å oppføre seg! Er du profesjonell så må du vise at du takler det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så utrolig trist å se hvordan media fortsetter å presse anti-rasisme på hver eneste stakkars europeer de klarer å nå. Folk blir etter hvert(har blitt) så indoktrinert og stusselige at de ikke klarer å gjøre annet enn å nikke og lydig si seg enig i problemstillingen.

 

'Kulturell sensitivitetstrening' Wow. Hvorfor er det bare europeere som må gjennomgå slikt? Merk at jeg bevisst bruker 'europeer' fremfor 'hvit', siden det ville stemplet meg som rasist på flekken(og ja, akkurat det er et resultat av at slike artikler som dette blir presset ned i halsen på folk). Folk har blitt så redde for å bli stemplet(oisann, jeg trodde bare det var rasister som stemplet folk?) at de ikke en gang tørr å lette på mynten for å se om det finnes en annen side.

 

'Rasistiske' ting blir sagt og gjort hele veien. Men det er bare en utvalgt del av oss som må tåle å bli straffet for det.

 

La oss se om denne posten får stå, eller om den blir fjernet i navn av 'politisk korrekthet'.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er tydelig at dette treffer en nerve her når så mange forsøker å bagatellisere slik oppførsel.

 

Handlingen til Svenskeren var helt klart rasistisk. Det er identisk med å skrive pakkislakkis. Jeg forstår ikke at noen kan tolke handlingen som noe annet enn rasisme. Det er nedsettende mot en hel folkegruppe og chingchong er et uttrykk som historisk har blitt brukt for å latterliggjøre og nedverdige øst-asiater.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sånn går det når man ikke er voksen nok i hue til å ha vanlig folkeskikk en gang. Men synes det virker som at det er mange som overser at det faktisk handlet om mer enn bare navnevalget her også? Han hadde jo en hel samtale med en fan hvor han snakket nedsettende til denne fanen!? ..navnevalget var jo en ting (var ikke helt klar over hvor offensivt ching chong var før jeg googlet det selv), men å snakke nedsettende til noen som attpåtil er for unge til å forstå det selv er det virkelige lavmålet her spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samme det. Ikke at SK Gaming hadde noen reel sjanse til å gå videre i Worlds uansett med den gruppen de er i.

Men ja, han var uheldig med navnet. Burde valgt noe annet.

For de som ikke har skjønt det enda, så går rasisme bare en vei. Er du hvit, pass på hva du sier.
Alle andre er det stort sett fritt frem for.
Ingen som reagerer om noen kaller en for en jævlig hviting.

Sånn er verden. Stort sett på grunn av alle den driten hvite har gjort opp gjennom årene. Så det er vel egentlig bare som fortjent.

 

Men det finnes flere europeere som kan oppføre seg da, både innen LoL og andre e-Sport spill.

Du har jo Froggen og Bjergsen for å nevne noen. Så har du jo Alliance i Dota 2. Med flere..

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

'Rasistiske' ting blir sagt og gjort hele veien. Men det er bare en utvalgt del av oss som må tåle å bli straffet for det.

 

Det kommer med å være kjent innenfor et visst felt. Spør Nordthug hvordan det føles å måtte bære den børen. Sannheten er at med en kjendisstatus følger det veldig mange goder, og også et par negative ting. Det å måtte stå til ansvar overfor sine handlinger (selv om de kan bortforklares med å være bagatellmessige i en del sammenhenger) er en av disse negative sidene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Faen skjer med unge såkalte pro-gamers som ikke klarer å oppføre seg?

Jeg sier at gjennomsnittsalderen i LoL er lavere en i andre eSports og derfor har mange flere unger som ikke klarer å oppføre seg, men det må da være måte på, blir som å skrive "neger" for så å påstå "jeg er så lei meg for at jeg sa det selv om jeg mente det og betalte til og med penger for å få lov til å si det"(han betale for namechange, samme ting).

 

Til folk som sier "det gjør ikkeno, ikke vær så hårsår", det handler om respekt, klarer du ikke å la være å latterliggjøre et folkeslag fordi de snakker annerledes er du værre en søppel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er League of Legends i et nøtteskall. Vis meg en spiller som -ikke- opptrer som dette så blir jeg overasket. Det er verdensmesterskap i elendig oppførsel.

 

Husker det var en artikkel for et år siden hvor de viste hvordan spillerne oppfører seg ved bordet på en stor turnering. Dette var i sluttspillet og lagene satt ved siden av hverandre. Det finnes ikke en person jeg kjenner som ikke ville hevet de på huet og ræva ut av huset om de hadde oppført seg slik på besøk.

 

Det er rett og slett uspiselig og de tror det er "kult". Der hvor tagging og "gangster" var toppen av drittunge sitter nå League of Legends på en solid trone.

Lenke til kommentar

Så utrolig trist å se hvordan media fortsetter å presse anti-rasisme på hver eneste stakkars europeer de klarer å nå. Folk blir etter hvert(har blitt) så indoktrinert og stusselige at de ikke klarer å gjøre annet enn å nikke og lydig si seg enig i problemstillingen.

 

'Kulturell sensitivitetstrening' Wow. Hvorfor er det bare europeere som må gjennomgå slikt? Merk at jeg bevisst bruker 'europeer' fremfor 'hvit', siden det ville stemplet meg som rasist på flekken(og ja, akkurat det er et resultat av at slike artikler som dette blir presset ned i halsen på folk). Folk har blitt så redde for å bli stemplet(oisann, jeg trodde bare det var rasister som stemplet folk?) at de ikke en gang tørr å lette på mynten for å se om det finnes en annen side.

 

'Rasistiske' ting blir sagt og gjort hele veien. Men det er bare en utvalgt del av oss som må tåle å bli straffet for det.

 

La oss se om denne posten får stå, eller om den blir fjernet i navn av 'politisk korrekthet'.

 

Tydelig at vi "hvite" tåler litt mer enn andre raser. + til oss. Dette er vel ikke rett av meg å si :)

Lenke til kommentar

Jeg forstår virkelig ikke hvordan noen både kan forsvare at proffesjonelle spillere oppfører seg slik OG kritisere media for "politisk korrekthet".

Det florerer med keyboard warriors der ute. I alle spill. Jeg spiller mest CS GO, og hatske voice og chatmeldinger er desverre blitt vanlig. Det er ikke ok!

All ære for at Riot slår ned på det og at media dekker det.

Jeg møter ytterst få mennesker ansikt-til-ansikt som anstrenger seg for å utskjelle meg og alle rundt seg. Dette skjer desverre daglig i spill eller på nett.

Nei takke meg til folkeskikk også i spill og på nett.

Heldigvis finnes det mange hyggelige mennesker der ute og, men hatere har ødelagt mye nett- og spillglede.

Lenke til kommentar

Sånn er verden. Stort sett på grunn av alle den driten hvite har gjort opp gjennom årene. Så det er vel egentlig bare som fortjent.

Det der må antakeligvis være en av de mest spektakulært uintelligente tingene jeg noensinne har lest noen skrive.

 

Herregud. Hør på deg selv.

 

Ta et skritt tilbake, tenk godt på den kommentaren, og prøv igjen.

Lenke til kommentar

Hva? Du mener at vi hvite (vel ikke akkurat VI da, men litt lenger bak i historien) ikke har behandlet andre ikke-hvite stygt og uverdig?

Slaver, Hitler, indianerene, you name it.

 

Tror du virkelig at ting hadde vært like betent den dag i dag om ingenting av det hadde skjedd?

 

Så ja, han får vel egentlig som fortjent når han (Svenskeren) gjør som han gjorde.

Og det gjelder jo ikke bare han eller hvite for den saks skyld. All slags type ufin oppførsel med stikk mot folk som er annerledes er en uting og bør bli slått ned på.

Lenke til kommentar

Så utrolig trist å se hvordan media fortsetter å presse anti-rasisme på hver eneste stakkars europeer de klarer å nå. Folk blir etter hvert(har blitt) så indoktrinert og stusselige at de ikke klarer å gjøre annet enn å nikke og lydig si seg enig i problemstillingen.

 

'Kulturell sensitivitetstrening' Wow. Hvorfor er det bare europeere som må gjennomgå slikt? Merk at jeg bevisst bruker 'europeer' fremfor 'hvit', siden det ville stemplet meg som rasist på flekken(og ja, akkurat det er et resultat av at slike artikler som dette blir presset ned i halsen på folk). Folk har blitt så redde for å bli stemplet(oisann, jeg trodde bare det var rasister som stemplet folk?) at de ikke en gang tørr å lette på mynten for å se om det finnes en annen side.

 

'Rasistiske' ting blir sagt og gjort hele veien. Men det er bare en utvalgt del av oss som må tåle å bli straffet for det.

 

La oss se om denne posten får stå, eller om den blir fjernet i navn av 'politisk korrekthet'.

 

Helt enig!

Det og kvinnehat er noe som er i vinden....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...