Gå til innhold

TEST: Sony Xperia Z3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Z3 virker veldig lovende. Litt dyr for tilfelde men det endrer seg vel etter hvert.

 

Blir dumt å si at en sparer penger gjennom at kun putte in 16gb lagring. Hvor mye ble det spart av sony der? 20-30kr i en mobil som koster over 5000?

 

Toppmodellene hade 32gb for 3-4 år siden, hvorfor har dem kun 16gb nå?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Z3 virker veldig lovende. Litt dyr for tilfelde men det endrer seg vel etter hvert.

 

Blir dumt å si at en sparer penger gjennom at kun putte in 16gb lagring. Hvor mye ble det spart av sony der? 20-30kr i en mobil som koster over 5000?

 

Toppmodellene hade 32gb for 3-4 år siden, hvorfor har dem kun 16gb nå?

 

Z3 blir definitivt mobilen som erstatter min note 2. Får den fra jobben, så kostnader er ikke relevant :)

Lenke til kommentar

Billigste z1 koster 2890,-

Billigste z2 koster 3985,-

Billigste z3 koster 5390,-

 

Disse prisene er tatt fra prisguide nå.

Etter min mening er det lite som forsvarer prishoppet. Hvis man ikke må ha det aller nyeste så greier man seg lenge med en z1!

 

Men for all del, det er nok en flott telefon z3 fordet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har Z2.

Jeg oppgraderte fra Z pga. det elendige batteriet.

Z2 holder en hel arbeidsdag, mens Z måtte lades i lunchpausen.

 

Nå tror jeg ikke at jeg trenger ny telefon på en stund.

Jeg føler meg ikke forpliktet til å oppgradere telefon hver gang det kommer en ny toppmodell, så det plager meg ikke at Sony lanserer en litt forbedret utgave av forrige modell.

Jeg trenger ikke nytt design, for det gamle designet er meget bra.

 

Jeg håper likevel at Sony fortsetter trenden med gode batterier. Z hadde elendig batterilevetid. Z2 hadde bra batterilevetid. Ikke la neste telefon være dårligere.

Lenke til kommentar

Billigste z1 koster 2890,-

Billigste z2 koster 3985,-

Billigste z3 koster 5390,-

 

Disse prisene er tatt fra prisguide nå.

Etter min mening er det lite som forsvarer prishoppet. Hvis man ikke må ha det aller nyeste så greier man seg lenge med en z1!

 

Men for all del, det er nok en flott telefon z3 fordet :)

 

2900, ikke dårlig pris for en 1 år gammel telefon!

Til sammenligning koster 5s 4900.

Jeg ville ALDRI invistert i en gammel iPhone når prisforskjellene er så store, men iPhone har fordelen at mobilene er garantert siste softwareutgave i flere år, mens mange android mobiler kan risikere å bli glemt :/

Lenke til kommentar

 

 

 

Dette er nok en super mobil men den har nesten samme spesifikasjoner som z2, det blir som og kjøpe z2 på nytt :(

Ser ikke helt poenget med å kjøpe z3 hvis man har z2. Ny mobil hver 6mnd blir litt mye?

Er det noen som bytter mobil så sjeldent som hver 6. mnd...?

Ok, fair enaugh. Opp til hver enkelt hvor ofte de ønsker å kjøpe mobil. Men er da litt meningsløst å føle man "må" ha den siste modellen, når mobilen man har akkurat nå fortsatt er "ny".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje det er bare meg,og dette er nok flisespikkeri...,men...

"Maskinvaren i Xperia Z3 er den samme som i Xperia Z2,men prosessoren jobber med en litt høyere klokkefrekvens. Det betyr at den har en Snapdragon 801-brikke med en firekjernet Krait 400 klokket til 2,5 GHz."

Og i kolonnen til høyre står det følgende...

"Maskinvare: Quad Core @ 2,3 GHz Krait 400,Qualcomm Snapdragon 801 (8974AB)"

Mulig at jeg har misforstått og at det i selve teksten er om Z3,mens det i kolonnen til høyre er om Z2...,men det gir ikke noe mening?

Det hadde gjort mer mening om spec'ene til Z2 og Z3 hadde stått side om side for sammenlignings skjyld.

Men med tanke på at det står i teksten som sitert i kommentaren min i teksten over at det er samme maskinvare i begge bortsett fra det lille avike som jeg nå pirker på,og selvfølgelig også det med lagringsplass-forskjellen.

Jeg syns også at det virker rart at de har redusert den fra 32GB til 16GB.

Selv har jeg en N97 med 32GB...,og kunne aldri ha gått tilbake til noe mindre.
Haken med N97 er at den har 32GB på Utvidet-Minne,men Booten har bare 64MB tilgjengelig.
Og irriterende nok samme hva jeg gjør så installerer Apps seg på Boot-Minne-delen,med untak av noen få som jeg har klart å få installert på Utvidet-Minne.

Hadde jeg klart å finne en Mobil med 32GB eller mer Utvidet minne,og Boot-Minne med mer enn 64MB så hadde jeg nok vurdert å bytte.

I know...
Som de flest mobiler i dag så har også N97 mulighet for bruk av Minne-Kort,men begrenset til 16GB...,i motsettning til Z3 som har 128GB.

Er litt lei meg over det faktum at Symbian har mistet sin gunst.
Er ikke noen stor fan av iOS,og Android har heller aldri helt falt i smak.
And don't even get me started on WM-OS.
Mulig jeg tar en nærmere titt på Ubuntu-OS.

Dette gikk en smule off-topic...,sort of...

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Ikke akkurat et vakkert design, men for de som bare ser på specs er den perfekt.

 

Specs som er 2,5 år gammle? Samme GPU ytelse som f.eks. Galaxy S4. Det synes jeg er tragisk.

 

Apple får mye pes for å være seint på banen med store skjermer. Da synes jeg det virkelig burde være på sin plass å gi de andre pes for å ikke øke ytelsen.

 

805 er jo tilgjengelig og har noe sånt som 25-35% bedre GPU-ytelse. Hvorfor er ikke denne brukt her?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...