Gå til innhold

Nå er datoen bekreftet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Det spekuleres i at Microsoft vil gå bort fra nummereringen med Windows 9, og rett og slett bare kalle nyutgaven for «Windows».

 

Da bør det gi en slags merverdi for sluttbrukerne, mhp. lisensieringsspørsmål og oppdateringer/oppgraderinger.

 

Jeg kommer nok til å kalle det Windows 9, Windows 10 likevel tipper jeg. Det er det ryddigste. Og de fleste er vant med det, og vil forstå meg - tror jeg da.

 

Hva er vitsen med å drøye slippet helt til neste år? Er det en aversjon fra Microsofts side tilknyttet "den store GUI-tabben" ? Så for ordens skyld, og for å redde ansikt, så venter man bare normal (abnormalt lenge), før man slipper det løs. :green:

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

Det spekuleres i at Microsoft vil gå bort fra nummereringen med Windows 9, og rett og slett bare kalle nyutgaven for «Windows».

Da bør det gi en slags merverdi for sluttbrukerne, mhp. lisensieringsspørsmål og oppdateringer/oppgraderinger.

 

Jeg kommer nok til å kalle det Windows 9, Windows 10 likevel tipper jeg. Det er det ryddigste. Og de fleste er vant med det, og vil forstå meg - tror jeg da.

 

Hva er vitsen med å drøye slippet helt til neste år? Er det en aversjon fra Microsofts side tilknyttet "den store GUI-tabben" ? Så for ordens skyld, og for å redde ansikt, så venter man bare normal (abnormalt lenge), før man slipper det løs. :green:

Spørs om ikke det blir årlig abonnementspriser på Windows fremover da....

Lenke til kommentar

Altså at man ikke lenger eier windowslisensen, men MÅ leie den.

 

Det er forsåvidt en løsning som kan fungere for noen, men jeg tror at Microsoft bør være svært forsiktige med å totalt fjerne muligheten for å selge en OS-lisens som man kan eie for evig og alltid.

 

Dessuten kommer spørsmålet opp, med hva får man i såfall igjen for abonnementspengene? Vil det kommer tilstrekkelig utvikling til at man sitter og føler at det var verdt abonnementsprisen?

 

Faren er der også med at Microsoft blir latere med innovasjon. Eller det motsatte, at de bare innoverer noe for å innovere noe, som i utgangspunktet er hull-i-hodet. Eller at de bare driver å sminker produktet, for at det skal se fresh'ere ut.

 

At de valge abonnement for Office-pakken gir jeg beng i, fordi den finnes det greie erstatninger for. Men, om de skal abonnere ut OS'et som er grunnprogramvaren i en PC, er litt drøyt synes nå jeg. My 3 cents. :shrug:

Endret av G
Lenke til kommentar

Microsoft fjerner jo funksjonalitet fra foregående OS til de nyere. Hva har måttet bøte med livet fra Win8.1 til Win9 montro? Alt skal bli enklere for "hvermannsen" og i så måte også enklere for de som vil ha litt muligheter til tross for at de har fjernet mulighetene. Synes det hele virker litt merkelig, merkelig logikk.

 

Hvis vi har to knapper på skjermen og i så måte presenterer en valgmulighet, så vil de fleste ikke-kyndige trykke feil muligens omkring halvparten av gangene. Så hvis vi fjerner én av de to knappene, så vil alle ikke-kyndige ikke kunne trykke feil og siden de kyndige bare har én knapp å konsentrere seg om så vil de kunne utnytte den ene knappen MYE bedre enn en ikke-kyndig.

 

Hæ?

Lenke til kommentar

 

Ser bra ut. Her blir det nok å bytte ut Windiws 7 ja.

Virkelig, det er alt du trenger? 2 skjermbilder og du er hooked?

 

 

Nå har jeg både Windows 7 og Windows 8 på mine PC'er og Windows 8 er bedre så og si på alt bortsett fra startmenyen. Så selvfølgelig er det da ingen grunn for meg å bruke Windows 7 mere når denne kommer tilbake i Windows 9.

Lenke til kommentar

Men, finnes det noe fullgod måte å deaktiver metro-"vinduer" på da i Windows 8.x?

Og kommer metro-vinduene i Windows 9 til å være mulige å slå av, slik at man kun får vinduer åpnet i standard "desktop-modus"?

 

Jeg kan ikke fordra metro-vinduer, eller modern gui, eller hva faenskapet skal døpes.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...