Gå til innhold

UNBOXING: Asus Zenbook UX 303LN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva som kunne vært bedre, eller annerledes med maskinen.

Den har grei cpu, men dem kunne like godt brukt en i5 prossessor, HD4400 Grafikken får somsakt ingen sett, så det er bortkasta å gå for inngradert i cpuen.

Grafikk kortet 840 tilsvarer 750 å 655, som er et ganske bra skjermkort, denne er helt perfekt.. men så går det nedover igjen.. Windoors som alle kjenner, støtter dårlig DPI skalering, og dem fleste som vil kjøpe denne pcen, vil nok trenge 200-300% økning i størrelsen om ikke mer, siden det er snakk om 13,3 tommer skjerm... barn som ikke kan noe datateknisk vil klage på at spillene hakker, fordi 3200x1800 er alt for høy oppløsning for dette 3d korte, da vil det gå ut over grafikk, eller man må stille spillene med medium \ low, som igjen ser dårlig ut, eller gå ned på oppløsningen... som er en ENDA værre ting å prøve på.. spesielt siden led skjermer gjør dårlig jobb med å få bra bilde om man ikke bruker 1:1 størrelsen i oppløsningen.. altså 3200x1800 i dette tilfelle... Selv ville jeg sakt 1360x768, er yppelig til dette oppsette, evt 1920x1080.. men da begynner dpien å gå over det jeg vil anbefalle (altså max 125% max DPI!, klarer man ikke å lese tekst da, da har skjermen for høy oppløsning).

Ellers 256gb er god plass, 8 gb ram er også framtidssikker :)

 

prismessig :

SSD en koster ca 1500~

8gb ram koster ca 1000~

intel 7 koster ca 3000~ eller Intel 5 koster ca 1500~

geforce 840 koster ca 2000

så en god gjetting av verdien på pcen blir ca : 6000-8000 (+ hovedkort, dvd\cd, +skjerm) så regner jeg med at 10000 ikke er en dårlig pris.. men ville somsakt ha droppa i7 (dual core), for en i5 (quad core ) å skjermstørrelsen på 3200x1080, ned til minst 1360 eller 1920 osv for bedre ytelse i spill, å ungå problemene med høy dpi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den er lekker... men grøss og gru - hvorfor så mange stygge klistremerker, Asus....?

 

Selvfølgelig smak og behag dette da, men så sær du er.

Syns ikke 4 klistremerker er mye å skryte av. De kan jo uansett fjernes, og som Smedsrud bekrefter så etterlater det ikke merker eller limrester.

 

Litt reklame må du jo forvente

Lenke til kommentar

(...) barn som ikke kan noe datateknisk vil klage på at spillene hakker, fordi 3200x1800 er alt for høy oppløsning for dette 3d korte, da vil det gå ut over grafikk, eller man må stille spillene med medium \ low, som igjen ser dårlig ut, eller gå ned på oppløsningen... som er en ENDA værre ting å prøve på.. spesielt siden led skjermer gjør dårlig jobb med å få bra bilde om man ikke bruker 1:1 størrelsen i oppløsningen.. altså 3200x1800 i dette tilfelle... (...)

 

...eller 1600x900, som vil gi 4 fysiske piksler per én i bildet, og vil se ut like skarpt som om det hadde vært native oppløsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva som kunne vært bedre, eller annerledes med maskinen.

Den har grei cpu, men dem kunne like godt brukt en i5 prossessor, HD4400 Grafikken får somsakt ingen sett, så det er bortkasta å gå for inngradert i cpuen.

Grafikk kortet 840 tilsvarer 750 å 655, som er et ganske bra skjermkort, denne er helt perfekt.. men så går det nedover igjen.. Windoors som alle kjenner, støtter dårlig DPI skalering, og dem fleste som vil kjøpe denne pcen, vil nok trenge 200-300% økning i størrelsen om ikke mer, siden det er snakk om 13,3 tommer skjerm... barn som ikke kan noe datateknisk vil klage på at spillene hakker, fordi 3200x1800 er alt for høy oppløsning for dette 3d korte, da vil det gå ut over grafikk, eller man må stille spillene med medium \ low, som igjen ser dårlig ut, eller gå ned på oppløsningen... som er en ENDA værre ting å prøve på.. spesielt siden led skjermer gjør dårlig jobb med å få bra bilde om man ikke bruker 1:1 størrelsen i oppløsningen.. altså 3200x1800 i dette tilfelle... Selv ville jeg sakt 1360x768, er yppelig til dette oppsette, evt 1920x1080.. men da begynner dpien å gå over det jeg vil anbefalle (altså max 125% max DPI!, klarer man ikke å lese tekst da, da har skjermen for høy oppløsning).

Ellers 256gb er god plass, 8 gb ram er også framtidssikker :)

 

prismessig :

SSD en koster ca 1500~

8gb ram koster ca 1000~

intel 7 koster ca 3000~ eller Intel 5 koster ca 1500~

geforce 840 koster ca 2000

så en god gjetting av verdien på pcen blir ca : 6000-8000 (+ hovedkort, dvd\cd, +skjerm) så regner jeg med at 10000 ikke er en dårlig pris.. men ville somsakt ha droppa i7 (dual core), for en i5 (quad core ) å skjermstørrelsen på 3200x1080, ned til minst 1360 eller 1920 osv for bedre ytelse i spill, å ungå problemene med høy dpi.

 

Du skal se lenge etter en firekjernet i5 til laptop da dette ikke eksisterer.

Argumentet ditt om at du ikke trenger hd4400 og heller ville ofret dette for en firekjernet prosessor holder ikke mål. Alle i5/i7 til laptop kommer med minimum hd4400 i dag. Asus har altså valgt å droppe iris grafikk og heller gå for hd4400 på grunn av at maskinen har 840m, dette gir mening!

Grunnen til at maskinen har en 2 kjernet i7 i stedet for en 2 kjernet i5 er fordi det er raskere uten å produsere mye mer varme. Denne gir også mening for en ultrabook.

 

Tilbake til firekjerne. Dersom du ønsker en firekjernet mobile cpu som i7-4710HQ i en ultrabook skal du se lenge etter noe som faktisk klarer å holde temperaturene nede. Jeg mener å huske at HP har en "Ultrabooklignende" workstation laptop med denne cpu'n, men den fikk ikke særlig god kritikk.

 

Slutt å klag på produsentene for å putte ny teknologi i maskinene deres. Hvorfor er dere så utrolig konservative og negative til utvikling og ny teknologi? Høyere oppløsning er kanskje ikke så bra i windows nå, men dersom ingen pc produsenter lager maskiner med høy oppløsning kommer heller ikke microsoft til å fikse problemene.

Lenke til kommentar

 

Den er lekker... men grøss og gru - hvorfor så mange stygge klistremerker, Asus....?

Selvfølgelig smak og behag dette da, men så sær du er.

Syns ikke 4 klistremerker er mye å skryte av. De kan jo uansett fjernes, og som Smedsrud bekrefter så etterlater det ikke merker eller limrester.

 

Litt reklame må du jo forvente

 

 

Er jo godt vant til at det klistres på mye rart på PC-utstyret jeg handler, men av tidligere erfaring med Asus-bærbare, blir det mye limrester og klin igjen etter at man tar de av. Da er det jo godt å få bekreftet at disse ikke er noe problem å ta av!

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt ny pc, og så lenge på alle de forskjellige utgavene av Asus sine Zenbooker, for det er veldig mange! Jeg endte tilslutt på den her: http://www.expert.no/baerbarpc/asusux32lnr4076hlaptop/p/24267/?q=asus%20ux32

Den har 1920x1080, matt skjerm, og trådløst kort med den nye AC-standaren(mange av zenbookene som ikke har det).

Eneste som trekker ned på denne er at den ikke har SSD, men SSHD. Har hittil fungert veldig greit, men kommer til å bytte ut med en SSD etterhvert.

Overall veldig fornøyd med kjøpet, designet er nydelig!

Endret av borsky
Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt ny pc, og så lenge på alle de forskjellige utgavene av Asus sine Zenbooker, for det er veldig mange! Jeg endte tilslutt på den her: http://www.expert.no/baerbarpc/asusux32lnr4076hlaptop/p/24267/?q=asus%20ux32

 

Den har 1920x1080, matt skjerm, og trådløst kort med den nye AC-standaren(mange av zenbookene som ikke har det).

 

Eneste som trekker ned på denne er at den ikke har SSD, men SSHD. Har hittil fungert veldig greit, men kommer til å bytte ut med en SSD etterhvert.

 

Overall veldig fornøyd med kjøpet, designet er nydelig!

Så sykt mye for pengene! Enormt bra kjøp!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...