Gå til innhold

BBC mener VPN-brukere bør anses som mulige pirater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå bruker ikke jeg VPN selv, men jeg er langt fra overrasket over at det er så mange som bruker det. Når internett er likt over hele verden så er det ganske bak mål at man får ulikt innhold fra leverandørene basert på hvor man skulle befinne seg.

 

Engelskmennene betaler lisenspenger da. Synes ikke det er bak mål at ett lands lisenspenger ikke nødvendigvis bør finansiere den gratise TV-tittingen til resten av verden.

 

Selvfølgelig bør dette løses på andre måter enn å arrestere folk med VPN, men kan ikke umiddelbart se noen god løsning der. Å betale for båndbredden til hele verden er ikke billig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå bruker ikke jeg VPN selv, men jeg er langt fra overrasket over at det er så mange som bruker det. Når internett er likt over hele verden så er det ganske bak mål at man får ulikt innhold fra leverandørene basert på hvor man skulle befinne seg.

Engelskmennene betaler lisenspenger da. Synes ikke det er bak mål at ett lands lisenspenger ikke nødvendigvis bør finansiere den gratise TV-tittingen til resten av verden.

 

Selvfølgelig bør dette løses på andre måter enn å arrestere folk med VPN, men kan ikke umiddelbart se noen god løsning der. Å betale for båndbredden til hele verden er ikke billig.

 

 

Man får en kode som er tilknyttet lisensnummeret sitt for å se på nett-TV?

 

VPN er ett resultat av overvåkning og spede forsøk på kunstig markedsinndeling, bransjen har seg selv å takke.

 

AtW

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Disse greiene har gått så langt at i min mening så handler det ikke om pirater og antipirater lengre.

Dette må ha en større sammenheng med NSA o.l. Jeg tror myndigheter bruker dette som en unskyldning for å kunne innføre storskala overvåkning/ kontroll på Internett. Dette er en enkel måte å få folk til å godta overvåkningen. De er redde for sine innbyggere og vil beholde makten/ maktbalansen.

 

Enten så får vi en revolusjon eller en global politistat.

Men hey, da var jeg ferdig med årets dose av konspirasjonsteorier

 

what-do-u-aoepjg.jpg

 

:p:D

 

Edit; Glemte litt og skrev om litt.

Endret av Dante's Inferno
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva har skjedd med BBC i år? Først tar de ned den ene siden som har vært med på å sørge for Top Gears popularitet (det har flere ganger opp gjennom årene blitt referert til denne siden både i showene og skriftlig på Top Gear sine nettsider). Nå går de til angrep på VPN-brukere? Snakk om å skyte seg selv i foten.

Lenke til kommentar

Dette har jeg sett tidligere, i Norge, faktisk.
I høringsdokumenter har lobby-organisasjoner beskrevet VPN som verktøy kriminelle kan bruke. Husker i farten ikke nøyaktig hvilken lovendring det var snakk om, men det er noen år tilbake i tid.

 

Kan bli interessant når lovverket forskjellsbehandler privatpersoner og firma, for i utgangspunktet er VPN en løsning som manege FIRMA er avhengige av.

 

Det neste blir jo å forby VPS-løsninger, der man har en virtuell server stående i utlandet. Den kan i mange tilfeller gjøre det samme som VPN. Og så kan man forby fysiske servere i utlandet.

 

Russland er kanskje kommet lengst i denne prosessen, siden de er i ferd med å forby at tjenester lagrer kundedata i utlandet, men her er hele vesten på villspor.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Dette har jeg sett tidligere, i Norge, faktisk.

I høringsdokumenter har lobby-organisasjoner beskrevet VPN som verktøy kriminelle kan bruke. Husker i farten ikke nøyaktig hvilken lovendring det var snakk om, men det er noen år tilbake i tid.

 

Og der stopper det helt opp i logikkens verden. Selvfølgelig kan kriminelle bruke dette som et verktøy. De kan også bruke en skiftenøkkel eller stjerneskrujern som verktøy (ran eller innbrudd for eksempel), skal vi forby salg av dette til privatpersoner? Skal man legge til kontroller for at ikke ansatte skal ta med seg det hjem?

 

Forskjellen her er at BBC sier at de bør ansees som kriminelle, noe som er enda mer på trynet. Tror logikken har dødd ut og lever kun i de evige jaktmarker... Blir helt sliten i hodet mitt jeg av disse spinnville utsagnene.

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

BBC mener det? Jeg mener BBC er et propogandistisk talerør til det britiske establishment, og jeg tror jeg har par-tre skotter som deler den meningen. Å bruke sin posisjon til som en "nyhetskanal" til å fremme en mening blir som for Kim Kardashian å diskutere kollektivtransport. Ja, jeg hører deg, men nei jeg vil ikke høre på deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette har jeg sett tidligere, i Norge, faktisk.

I høringsdokumenter har lobby-organisasjoner beskrevet VPN som verktøy kriminelle kan bruke. Husker i farten ikke nøyaktig hvilken lovendring det var snakk om, men det er noen år tilbake i tid.

 

Kan bli interessant når lovverket forskjellsbehandler privatpersoner og firma, for i utgangspunktet er VPN en løsning som manege FIRMA er avhengige av.

 

Det neste blir jo å forby VPS-løsninger, der man har en virtuell server stående i utlandet. Den kan i mange tilfeller gjøre det samme som VPN. Og så kan man forby fysiske servere i utlandet.

 

Russland er kanskje kommet lengst i denne prosessen, siden de er i ferd med å forby at tjenester lagrer kundedata i utlandet, men her er hele vesten på villspor.

 

Blir latterlig, vpn er ganske standard ved oppkobling mot jobben fra hjemmekontor.

Det er mulig å få ut informasjon fra de fleste vpn tilbydere dersom er snakk om alvorlig kriminalitet som terrorisme eller mafia, Det er ikke praktisk for tullball som heller ikke bør være noe som har noe i rettssystemet å gjøre.

 

Selvsagt kan BBC blokkere kjente VPN nett, da må du vente 6 timer før du laster ned en torrent med programmet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette har jeg sett tidligere, i Norge, faktisk.

I høringsdokumenter har lobby-organisasjoner beskrevet VPN som verktøy kriminelle kan bruke. Husker i farten ikke nøyaktig hvilken lovendring det var snakk om, men det er noen år tilbake i tid.

 

Kan bli interessant når lovverket forskjellsbehandler privatpersoner og firma, for i utgangspunktet er VPN en løsning som manege FIRMA er avhengige av.

 

Det neste blir jo å forby VPS-løsninger, der man har en virtuell server stående i utlandet. Den kan i mange tilfeller gjøre det samme som VPN. Og så kan man forby fysiske servere i utlandet.

 

Russland er kanskje kommet lengst i denne prosessen, siden de er i ferd med å forby at tjenester lagrer kundedata i utlandet, men her er hele vesten på villspor.

Jeg tror vi må forby brekkjern og alle former for skrutrekkere. Skjærebrenner også. Alle som eier noe slikt må ha skumle hensikter.

 

Det er ganske skremmende å se hvordan lobbyister jobber for å fjerne det eneste verktøyet vi har igjen for å ivareta personvernet på internett.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...