Gå til innhold

Microsoft kjøper Minecraft


Anbefalte innlegg

 

 

 

Fryktelig skuffet. Trodde han hadde nok penger for lengst og at han var en av oss som brydde seg om langt viktigere ting. Hvertfall etter man har til livets opphold og vel så det. Men jeg tok helt feil av notch tydeligvis.

Trodde han var 'bevisst' Pokker.. det er sånne ganger jeg liker aller minst å ta feil. Det er det man har igjen for å ville se det gode i folk. Og hva er det med penger som så til de grader kan ødelegge hodene til folk.

Håper hvertfall det ikke ødelegger minecraft for mye fremover. Hva er det jeg sier...Selvfølgelig er det dødsdømt nå som M$$$ har fått kloa i det. Hva er det han tenkte på.. Er virkelig penger så digg altså. pokker så feil type barnslig dette er..


Fantastisk morro syn på verden :) Får se om du mener det samme når du blir litt eldre og får barn.

Jeg er kosmistisk bevisst og en god del anti-kapitalistisk. Jeg må jo da eventuelt fortelle dem om kapitalist dimensjonen av planet vi eksisterer så mye gjennom, og den store faktor det er i verden i dag K=dn/dr2 (kapitalisme=dyp negativ destruktiv rotkraft2) . Når man har innsett dette, fører det oss til punktet jeg må fortelle dem om - nemlig at vi ikke kan ha fine ting på grunn av selskapene, siden de er den dominerende og en av de mer definerende store negative kreftene, og jeg kommer sannsynligvis til å bruke M$ for dem i en eller annen grad som eksempel på hvor galt det kan gå, og hvordan det kan bremse inspirasjon, innovasjon og visjon - da alt er avhengig av K.

De er nemlig et ledd av en kapitalistisk konspirasjon - i den grad at de planlegger å gjøre det som er mest optimalt for å melke mest mulig penger av befolkningsmassene slik naturen til selskaper jo er2. Det er jo hele brennstoffet i sirkelen til selskapene. Jeg følte på et punkt at minecraft var om noe annet - en fri, åpen og gjennomsiktig verden der alle kunne være med på og bygge og å ha det gøy. Nå blir vel hele konseptet kjørt i dass av kapitalismen og nå M$ som alt annet som en gang var rent, godt, uskyldig og ellers fullt av potensial.


PS. Er forresten ikke noe fanboy av noe annet enn frihet. Kapitalisme er bare smålig, til tider feigt og rett og slett bare feil tenking.
OK jeg inrømmer det, du lurte meg der! Jeg trodde du var helt genuin, helt til den siste posten din. Den var i meste laget. Blandingen av meninger som en del har kombinert med nesten total mangel på fornuft ,masse pretensiøsitet og et veldig anarkistisk språkbruk minnet om en del nettdebattanter jeg har sett tidligere. Kun dette innlegget luktet det trollskap av, før det merket jeg ingenting og jeg har en del erfaring med trolljakt. Gratulerer :)

 

 

Kanskje jeg er pretensiøs. Kanskje jeg er anarkistisk i mitt språkbruk. Kanskje jeg er mye lavt som jeg en dag håper å kunne heve meg over når jeg har høyere forståelse. Men total mangel på fornuft? Troll? Håpte det bare skulle være litt humoristisk lagt frem.

 

Liker bare ikke makten penger har, og det at penger kan kjøpe stemmer og den kraften penger og kapitalistisk tankegang har over menneskeheten. Det er egentlig alt. Hvis noen tar seg nær av at jeg ikke ser opp til microsoft eller apple eller noen av de andre store selskapene så får det være deres problem.

Endret av wildgoose
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Helt vilt. Sliter virkelig med å se at Minecraft er så ekstremt mye verd.

Tror nok verdien av et eventuelt Minecraft 2 er ganske stor, tatt i betraktning fanskaren. Hvilke forbedringer/videreutvikling en eventuell oppfølger vil introdusere vil jeg ikke spekulere i, men salgspotensiale er definitivt enormt.

Ja men da blir det nok ibet dotNet språk å ikke Java. Eventuel sna med monogame. Det er typisk Microsoft( ut ifra seminarer eg har hvert på og skall til idag :p)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Helt vilt. Sliter virkelig med å se at Minecraft er så ekstremt mye verd.

 

Google kjøpte i sin tid Youtube for 1.65 milliarder dollar...

Tenk på hvor mange som spiller, tenk på hvor mange som kommer til å spille i framtiden. Når nåtidens barneskule barn er så opptatt av internett som de er, kommer det ikke til å bli for vanskelig å få enda fleire med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...