Gå til innhold

– iPhone 6 er bare en kopi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må innrømme at det første jeg tenkte når jeg så iPhone 6 Plus var "det er jo en Samsung-telefon, jo!".

 

Og dette kommer fra en fyr som i utgangspunktet er enig i at Samsung en periode var (om ikke de fortsatt er) i overkant ivrige etter å prøve å få produktene sine til å kunne forveksles med Apple-produkter i forbifarten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syns Samsung sine stikk mot Apple var morsomt i starten, da de var spredt og gjennomtenkt. Nå fyrer de løs fra hofta, og forsøk på å være morsomme er ofte det motsatte, og beskyldningene virker helt tomme. Hvordan er iPhone 6 Plus en større kopi av Note enn Galaxy S1 var av iPhone 3G?

 

Samsung bør helle konsentrere seg om seg selv. S5 henger noe etter toppmodellene fra Sony, LG og HTC, og den enorme dominansen de hadde i Android-segmentet mister de nå til hovedsakelig LG og Sony. Jeg blir litt oppgitt for Samsung...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hadde iPhone i 4-5 år inntil jeg følte at de stagnerte litt og ville prøve noe nytt, kjøpte en S4 og synes den er helt grei, men nå som Apple tilbyr 4,7'' tommer ser jeg ingen grunn til å holde på min S4 lengre enn nødvendig. iOS er selvsagt det største plusset. Og før Androidfanatikere angriper meg med ''iOS suger, du er sperret inne, du kan ikke gjøre dette og dette blabla''. Det gir jeg, og mannen i gata, faen i. Jeg skal sende tekstmeldinger, surfe på nett, underholde meg selv med fun apps og helt grunnleggende ting. Den som kan tilby dette på best, enklest og mest interessante måte er den jeg vil gå til.

Hehe, det er jo også litt av en påstand. Med den tankegangen der hadde du ikke trengt å bevege deg vekk fra iPhone 3 og Galaxy S, de gjør alt det du nevner helt fint.

 

Hvis du først skal hevde å være en av "mannen i gata" så si det nå heller som det er, at det er nettopp design, markedsføring og slikt som i artikkelen her som selger telefoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har ikke den fjerneste anelse av hva Samsung sin PR-avdeling tenker med når de lager slik reklame som dette. Om du lager reklame for å snakke dritt om andre produkter, så viser det bare at man ikke er 100% bak sine egne produkter.

 

Dette er reklame som Android-fanbois lager, ikke et gigantisk milliardselskap.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Etter å ha sett den videoen nå, så er jeg endelig overbevist! Det blir nok FORTSATT en iPhone 6+ på meg!

 

Det at Samsung prøver å være morsom blir bare teit! "Just wait for it... I like that part". Bravo!.. Og presentasjonen deres på unpacked var bare pinlig. De skulle tatt i bruk noen bedre skuespillere på scenen! Det var så dårlig at publikum nesten var litt for redd for å klappe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Etter å ha sett den videoen nå, så er jeg endelig overbevist! Det blir nok FORTSATT en iPhone 6+ på meg!

 

Det at Samsung prøver å være morsom blir bare teit! "Just wait for it... I like that part". Bravo!.. Og presentasjonen deres på unpacked var bare pinlig. De skulle tatt i bruk noen bedre skuespillere på scenen! Det var så dårlig at publikum nesten var litt for redd for å klappe.

 

dette er typiske eple folk. De praiser å hyller alt som de ser apple presenterer, fordi de lever i sin egen verden der apple er de som kommer med de "nye" tinga, selv om de har vært ute i mange år før de kommer med noe.

 

Du skulle hørt min far.. uff å flaut å irritabelt det var å høre på han da han sa han hadde bestilt seg iphone 6+.

"ja faen de har jo den største skjermen på markede, de herre samsungene klarer ikke engang å konkurere med en sånn skjerm, fy såren å stor den er"... bla bla bla.

 

Kjøp nå hva du vill, men det å kjøpe en telefon pga opptreden å reklame er så sykt teit som du kan få det. Prøv produktet selv, lev deg inn i det å du ser sannhetene.

 

"the next big thing" my ass, iphone 5S er MYE finere på designer fronten, iphone 6 var en stor skuffelse, å ikke minst fargene.. fysj å stygg den telefonen var. :/ Bare utseende får meg til å ikke få lyst på den engang. Selv om jeg har sakt at når de kommer med 4.7"+ så skal jeg gi de en sjangse til..

 

Skal jeg gi de denne sjangsen, skal e ha jailbreak tigjengelig, å e må ordne custom paint, fordi fy søren å stygg iphone 6 er i de fargene uff. Det blir en dyr iphone.. haha gidderke å starte på prisen .. 6,700kr for 5.5" med 16GB.. WOW sier e bare.. under 5lapper å hiv på 700kr for 128GB minnekort å voila.. e har mer plass en bedre telefon, å ikke minst MYE billigere. 8,700kr for 128gb.. uff å tragiskt. Det som er synd.. apple fans å gammle uvitne folk kjøper det fordi xD for det det er "apple".. jaja nokk om det. Samsung er kjedelig uansett, gi meg nexus 6 eller en god telefon fra HTC/Sony.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Oi så mange som er sinna på Apple! Typisk å komme med denne ropinga om at Android har hatt NFC i årevis, og Apple kommer bare halsende etter. Dama har hatt samsung siden S3, og har følgelig hatt NFC i årevis. Hun har ikke en eneste gang kunne bruke det til noe. Det eneste hun har gjort er å slå det av, sånn at det ikke trekker mer strøm. Når Apple kommer med NFC, så er det samtidig som de lanserer et meningsfullt brukstilfelle til det også, slik at nå får man faktisk bruke det til noe. I mellomtiden har millioner av Android-fans hatt fantastisk flott teknologi som de ikke har kunnet bruke til noe...

 

Apple legger ikke inn hardware bare fordi den finnes, de venter til det finnes noe å bruke den til. Samsung finner teknologi, stapper det inn i produktene sine og håper noen finner på noe lurt med det.

 

hva er dette for en idiotisk å tullete kommentar? :/

 

Da android kom med NFC kom de med nfc tags som var veldig nyttige, å de har lenge snakka med nfc betaling før apple satt det inn i sine telefoner.

 

Du burde virkelig ikke snakke om ting du ikke har peiling på.

 

NFC har jeg brukt mange ganger, utrolig greit å kjempe grei løsning te kjappe instillinger osv.

 

Har 3 tags, 1 i bilen, 1 hjemme å 1 i garderoben på jobb.

 

Den på jobb skrur av alt av lyd+wifi/mobilt nett å setter den på batterisparing.

 

Den som er i bilen setter på gps, slår av wifi, setter telefonen i car dock.

 

Den som er hjemme setter på wifi, slår av mobilt nett, setter telefonen te normal ringe profil å tar vekk batteri sparing.

 

Super snasent, visst du faktisk vet hva du snakker om, en ide neste gang før du kommer med slike tullete kommentarer som det der.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Slå av og på wifi, mobilt nett og gps?

Hvorfor i allverden skal man måtte gjøre det, med mindre man har trøbbel med å klare seg gjennom dagen uten lader?

 

Det høres mer ut som konstruerte behov som man egentlig ikke trenger.

Hvorfor skal du ha disse på visst man ikke bruker dem? dette må jo du forstå vell?

Gps fordi jobben min handler om utkjøringer.

 

Den normale person hadde tenkt litt bedre igjennom teksten før de kom med det du kom med der:P

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dama har hatt samsung siden S3, og har følgelig hatt NFC i årevis. Hun har ikke en eneste gang kunne bruke det til noe. Det eneste hun har gjort er å slå det av, sånn at det ikke trekker mer strøm. Når Apple kommer med NFC, så er det samtidig som de lanserer et meningsfullt brukstilfelle til det også, slik at nå får man faktisk bruke det til noe. I mellomtiden har millioner av Android-fans hatt fantastisk flott teknologi som de ikke har kunnet bruke til noe...

 

En HW-journalist skrev forrige uke om noen av sine erfaringer med NFC:

"Noen vil nå si at jeg har misforstått alt, og at Apple bare har ventet fordi det har vært best for brukerne. At det har vært for komplisert å få til NFC-betaling, så de har ventet til det har vært brukervennlig. «For Apple betyr brukervennligheten alt», må vite. Da lurer jeg på hvorfor jeg så flere NFC-betallingsterminaler enn kortautomater da jeg nylig var et par uker i Japan, og hvorfor man allerede kan betale med NFC hos Londons svar på Ruter."

 

Dette vil nok være forskjellig i forskjellige deler av verden, så den bastante kommentaren er kanskje ment for deler av Europa og USA? Eller er den bare ment for Norge, som vi alle vet er både Apple og Samsungs hovedmarked... not.

 

Hele artikkelen kan ses her: http://www.hardware.no/artikler/kommentar-samme-gamle-kjipe-apple/163379

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Skal ikke telefonen styre f.eks bruk av GPS-brikken på egen hånd?

Min står f.eks bestandig på, samme med wifi, blåtann og mobilnett, med mindre situasjonen krever at jeg setter telefonen i flymodus.

Så med andre ord jeg forstår ikke problemet, såfremt man ikke sliter med batterilevetiden.

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Skal ikke telefonen styre f.eks bruk av GPS-brikken på egen hånd?

Min står f.eks bestandig på, samme med wifi, blåtann og mobilnett, med mindre situasjonen krever at jeg setter telefonen i flymodus.

Så med andre ord jeg forstår ikke problemet, såfremt man ikke sliter med batterilevetiden.

GPS styres av apper, har du apper som bruker gps står de i bakgrunnen å bruker unædvendig data å strøm.

Har du wifi på bestandig vill den være i bakgrunnen å søker etter ledige nettverk selv om du ikke skal være på nett der og da å bruker unødvendig batteri.

 

ALLE telefoner idag sliter med batteri tid, sett på 3timer display time å noen sammtaler osv å du har en dau telefon uansett merke på telefonen

 

Blåtann er ikke vits å ha på med mindre du bruker det, mobilt nett står å tar strøm å unødvendig data med apper i bakgrunnen selv om du ikke bruker dem.

 

Dette er normal tankegang. Klarer man ikke å tenke slik er man alt for trangsyndt å rett å slett ignorant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...