Gå til innhold

GUIDE: Smartklokkenes historie (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det ingen klokke som er en mellomting mellom moto 360 og pebble.

Fjern alt av kart, accelerometre og puls målere, men behold det stilrene designet, skjermen og basic notification funksjonene

 

Klokken kan da vise klokken, epost, sms, telefon og kalender varsler, eventuelt også facebook notifications og mulighet til å styre media på telefonen, men strippet for de tunge krevende prosessene.

 

Da får man en fet klokke som er smart nok og med litt bedre batteritid. Ikke fullt så bra batteri som pebble, men bra nok til å ikke være redd for at den skrur seg av i løpet av dagen og med de funksjonene som, i hvertfall etter min mening, er de eneste grunnene til å ha en smartklokke. Alt det andre blir overflødig.

Lenke til kommentar

Har egentlig mer troen på de runde klokkene, sånn som motorolla moto 360. Synes den ser mye tøffere ut enn feks. apple watch,

 

Når det gjelder Moto 360 er den for stor og klumpete etter manges mening...og den ser helt abnorm ut på et normalt dame-håndledd, hvis man skal ta hensyn til 50% av det potensielle markedet, da...

Ellers er et rektangulært skjermformat mer effektivt og hensiktsmessig til stort sett alt annet enn å emulere en gammeldags klokke med visere. Du har nok heller ikke sett så mange sirkulære skjermer på smarttelefoner, nettbrett, datamaskiner og TV-er, antar jeg... ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Finnes det ingen klokke som er en mellomting mellom moto 360 og pebble.

Fjern alt av kart, accelerometre og puls målere, men behold det stilrene designet, skjermen og basic notification funksjonene

 

Klokken kan da vise klokken, epost, sms, telefon og kalender varsler, eventuelt også facebook notifications og mulighet til å styre media på telefonen, men strippet for de tunge krevende prosessene.

 

Da får man en fet klokke som er smart nok og med litt bedre batteritid. Ikke fullt så bra batteri som pebble, men bra nok til å ikke være redd for at den skrur seg av i løpet av dagen og med de funksjonene som, i hvertfall etter min mening, er de eneste grunnene til å ha en smartklokke. Alt det andre blir overflødig.

 

Du kan jo kjøpe Sony Smartband Talk da :) har de egenskapene du er ute etter ;)

 

http://www.sonymobile.com/global-en/products/smartwear/smartband-talk-swr30/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Smartdings på armen hadde vært interessant dersom jeg manglet smartdings i lomma. Ser ikke helt den store nytten ellers, egentlig. Klarer meg fint med en vanntett greie som bare viser tid og dato og hvor det går noen år mellom hvert batteribytte.

 

Det er ihvertfall langt fra noen "må ha" dings, men kanskje med i vurderingen dersom en allikevel skulle bytte greia på armen. Hmm.. det er jo imidlertid greit å ha noe en ikke behøver å lade opp hele tiden.

Lenke til kommentar

 

Har egentlig mer troen på de runde klokkene, sånn som motorolla moto 360. Synes den ser mye tøffere ut enn feks. apple watch,

 

Når det gjelder Moto 360 er den for stor og klumpete etter manges mening...og den ser helt abnorm ut på et normalt dame-håndledd, hvis man skal ta hensyn til 50% av det potensielle markedet, da...

Ellers er et rektangulært skjermformat mer effektivt og hensiktsmessig til stort sett alt annet enn å emulere en gammeldags klokke med visere. Du har nok heller ikke sett så mange sirkulære skjermer på smarttelefoner, nettbrett, datamaskiner og TV-er, antar jeg... ;)

 

 

Samtidig så er det ett poeng at klokker er på håndledd, moto360 er omtrent samme høyde som apples største variant, og har allikevel ett mye større skejrmareal. Men jeg tror også rekatangulære varianter blir det mest vanlige.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Finnes det ingen klokke som er en mellomting mellom moto 360 og pebble.

Fjern alt av kart, accelerometre og puls målere, men behold det stilrene designet, skjermen og basic notification funksjonene

 

Klokken kan da vise klokken, epost, sms, telefon og kalender varsler, eventuelt også facebook notifications og mulighet til å styre media på telefonen, men strippet for de tunge krevende prosessene.

 

Da får man en fet klokke som er smart nok og med litt bedre batteritid. Ikke fullt så bra batteri som pebble, men bra nok til å ikke være redd for at den skrur seg av i løpet av dagen og med de funksjonene som, i hvertfall etter min mening, er de eneste grunnene til å ha en smartklokke. Alt det andre blir overflødig.

 

Du kan jo kjøpe Sony Smartband Talk da :) har de egenskapene du er ute etter ;)

 

http://www.sonymobile.com/global-en/products/smartwear/smartband-talk-swr30/

- designet. Designet på klokken er den mest avgjørende faktoren for meg. Jeg vil ha en fet klokke som ser ut som en klokke, med den ekstra funksjonen at den kan varsle meg om ting. Bare helt basic. Derfor moto 360 var så fet, men batteritiden svekkes alt for mye på grunn av unødvendige ting som puls og bevegelses sensorer. Kan ellers bare kjøpe meg en vanlig tradisjonell klokke, men vil ha notifications på den :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...