Gå til innhold

SNIKTITT: Apple iPhone 6 og iPhone 6 Plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra at de går bort i fra disse knøttsmå skjermene, også var de så billige også.

Du skal også ha rimelig trange bukser om ett kamera på noen få millimeter hindrer deg ifra å putte tlf i lomma, muligens ett tegn på at du burde tatt en str større, men jeg regner med at ubehaget i seg selv med for trange bukser burde vært det beste hintet.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for en jordnær oppdatering på Apple-fronten! :) Jeg har valgt å ikke kommentere før jeg fikk sovet på nyhetene. Dette fordi hjernen ikke klarer å danne seg et oppriktig bilde, etter all hypen som er i forkant og under selve presentasjonen av Apple-produkter.

 

Det viktigste for meg med denne generasjonen er tre ting.

 

1) Størrelsen har endelig blitt større. For oss som bruker telefonen til nettlesing og film, har iPhone endelig blitt et flott alternativ. Er imidlertid litt nysgjerrig på om Apple virkelig har funnet fram til de rette størrelsene. LG G3 ble litt for stor for mine hender med sine 5,5", og den var ytterst minimalistisk. Her vil hvert desimaltall utgjøre en stor endring, og å redusere størrelsen bare til 5,2" kan være forskjellen mellom en uhendig og hendig mobil.

 

2) Kameraet. Optisk bildestabilisering og 240FPS slow-mo er to velkomne nykomminger som kan redusere behovet for eget kamera ytterligere. Blir spennende å se nøyaktig hvor mye kameraet har blitt forbedret.

 

3) Prisen. 6 690 kroner for iPhone 6+ er 600 kroner dyrere enn Galaxy Note 4. Imidlertid forventer jeg at Samsung vil sette ned prisene etter hvert, mens Apple sine priser vil holde seg konstante. Dette er en ubehagelig pris å betale for en telefon, uansett utforming.

 

Gleder meg egentlig til å prøve telefonene i butikken. Telefonens ytre er jeg egentlig ikke allverdens fan av. Likte kantavformingen til iPhone 5S bedre, og synes heller ikke linjene av plast eller fargenyansen gir samme inntrykk av robust kvalitet. Skjermoppløsningen stiller jeg meg ytterst likegyldig til. Er av den oppfatning at det har gått like mye prestisje i skjermoppløsning som antall megapixler i et kamera. For min del vil LG G2 sin skjerm alltid være bedre enn QHD-skjermen til LG G3, pga bedre fargegjengivelse og lavere strømforbruk. Dette er det som til syvende og sist betyr mest. Oppløsning er det i realiteten fryktelig vanskelig, om ikke umulig, å se forskjell på med så høy DPI.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde vert 10 ganger mere elegant (som en iphone skal være) om dem hadde droppet dem stygge linjene på baksiden

Dee er visstnok nødt til å gjøre det sånn pga antenneproblematikk. Fortsatt så fungerer selve rammen som en antenne og da må de skille den fra resten av "kroppen".

 

Dette er vel den største designtabben av apple på mange år. Telefonen er jo direkte stygg. Og som jeg har sagt før, å gi ut en telefon uten MicroSD støtte i 2014 er bare pinlig. Heldigvis klarer konkurrentene det.

Å fortsatt bruke minnekort i 2014 er direkte flaut og utrolig tungvint løsning. Eksterne harddisker og generelt ekstra harddisker er ut. Inn med større innebygd lagring og større skylagringsalternativer.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Husk også at note4 lar deg ha minnekort og kommer med 32gb internt. Skal du ha liknende ser du raskt på en tusenlapp eller mye mer for en iphone6+.

 

men her har Apple funnet en elegant og enkel måte å aktivere den på

Funker dette i alle apper eller kun på hjemmeskjermen?

 

Vil forresten si at Samsung sin løsning er vel så elegant og enkel, men også hakket bedre da den er justerbar og tar inn fra sidene også.

 

Du kan godt si det er "ut" med minnekort, men det blir absurd å betale åtte tusen (var det det?) for en iphone6+ 128gb kontra tilsvarende på note4, spesielt mtp spesifikasjonene. Helt sinnsyk prisforskjell, samt at jeg foretrekker å kunne ha en ekstern lagring for film og serie feks når jeg reiser.

 

Det er absolutt ikke "ut". Det er en god løsning, som å kunne bytte batteri. Bruker du det daglig? Nei. Er det greit å ha valget? For meg er det det.

Endret av Slai
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå skal det bli spennende å se hva de sier alle de som har stått fast på at "iphone 5(s) har den perfekte formfaktor", og ment at det ikke går an å leve med større mobiler.

 

hehe ja....

Husker ved lanseringen av galaxy s3 og s4..Da var det mange eplegutter og fjortiser som nevnte størrelse på telefonen som noe negativt.kommentarer som: var jo at de var så store at man ikke engang kunne ha den i lomma en gang..lol

Men nå er det jo selvfølgelig greit når eplehuset har lansert noe tilsvarende størrelse som resten av smorttelefon markedet.. Skal spørre en eplegutt jeg kjenner om hva han synes om den nye størrelsen, og jeg vet han garantert kjøper den her.. men må vente til han har kjøpt den =).

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...