Gå til innhold

Samsung har lansert sin egen VR-brille


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

google cardboard med en fancy innpakning med andre ord...

 

Tenkte akkurat samme. Hva er det som egentlig feiler produsentene klarer jeg ikke å skjønne: lage noen enkle briller, trenger ikk engang være med gyroskop eller noe bare for å kunne oppleve skikkelig 3d... men neida. Store luftige ord fra Oculus, fortsatt "utvikling" og nå dette her. Patetisk.

Lenke til kommentar

I artikkelen deres om de to nye Galaxy Note telefonene skriver dere at verken Galaxy Edge eller Gear VR kommer til Norge, men her skriver dere jo pris og dato (for Norge) er ukjent, noe jeg tolker som at de kommer, dere vet bare ikke når.

Dette forvirrer meg 0_o Håper dere kan svare på det :)

 

http://www.tek.no/artikler/sniktitt-samsung-galaxy-note-4-og-galaxy-note-edge/163183

Lenke til kommentar

@nessuno, 3D? Dette er VR.

 

Jeg er klar over det. Men det eneste som skiller "VR" fra 3d er at den førstnevnte overfører hodets bevegelser til spill eller kamera eller hva man ellers bruker den til. Ifølge Oculus er dette bla.a. utfordringen med fullverdig VR... og er greit for min del at dette tar tid. Det jeg ønsker å se ikke neste år, ikke om to år eller hvor lenge det skal ta å utvikle er fullverdig 3d (stereoskopisk) headset som gjør mulig skikkelig visning av 3d uten flimring (enten aktive briller, passive, uansett ett fett) IDAG. Det er ingen grunn til å ikke lansere en slik produkt.

Lenke til kommentar

Mr_totto: Det er ofte slik vi omtaler det når vi ikke har fått informasjon om når/om produktet kommer til Norge. Ifølge Samsungs norske representanter her i Berlin kommer ikke Gear VR til Norge. Like fullt hender det seg at slike ting likevel finner veien til Norge gjennom det som er kjent som "gråimport", altså forhandlere som importerer varer som egentlig er tiltenkt andre markeder. Det hender seg også innimellom at produsenter ombestemmer seg når de får se hvor stor etterspørsel og oppmerksomhet det er rundt produktene i et marked. Lite er satt i stein, men foreløpig ser det ikke ut til at vi vil se Gear VR i vanlig salg hjemme i Norge. Synd egentlig, for både den og Note Edge er utrolig spennende produkter.

Lenke til kommentar

Men det eneste som skiller "VR" fra 3d er at den førstnevnte overfører hodets bevegelser til spill eller kamera eller hva man ellers bruker den til. Ifølge Oculus er dette bla.a. utfordringen med fullverdig VR... og er greit for min del at dette tar tid. Det jeg ønsker å se ikke neste år, ikke om to år eller hvor lenge det skal ta å utvikle er fullverdig 3d (stereoskopisk) headset som gjør mulig skikkelig visning av 3d uten flimring (enten aktive briller, passive, uansett ett fett) IDAG. Det er ingen grunn til å ikke lansere en slik produkt.

Har DK2 selv, og tro meg; alle HMD-er trenger gyroskop - selv om man bare skal ligge på sjeselongen og se en film på et virtuelt lerret. Helst enda flere sensorer også, for å få opplevelsen behagelig.

 

Det føles rett og slett veldig feil å ha en svevende skjerm fiksert på samme sted samme hvor man snur hodet, og det gjør at man blir mye fortere sliten av å se film.

Endret av novaster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mr_totto: Det er ofte slik vi omtaler det når vi ikke har fått informasjon om når/om produktet kommer til Norge. Ifølge Samsungs norske representanter her i Berlin kommer ikke Gear VR til Norge. Like fullt hender det seg at slike ting likevel finner veien til Norge gjennom det som er kjent som "gråimport", altså forhandlere som importerer varer som egentlig er tiltenkt andre markeder. Det hender seg også innimellom at produsenter ombestemmer seg når de får se hvor stor etterspørsel og oppmerksomhet det er rundt produktene i et marked. Lite er satt i stein, men foreløpig ser det ikke ut til at vi vil se Gear VR i vanlig salg hjemme i Norge. Synd egentlig, for både den og Note Edge er utrolig spennende produkter.

Åja! Ja, du sier det så gir jo det en del mening.

Takk for oppklarende svar! :)

 

*EDIT*

Forøvrig gleder jeg med noe fælt til disse (eventuelt) kommer til Norge :D

Endret av Mr_totto
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...