Gå til innhold

ANMELDELSE: The Walking Dead: Season Two


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Vil si 7 av 10. Grunnet mangel på puzzles. Ses 1 hadde langt flere av de, mens ses 2 nesten ikke hadde noen. Mer full fokus på dialog og valg. Nesten umulig å sitte fast i spillet.

 

Som anmelderen sier er det bedre flyt i sesong 2, og det er i stor grad fordi de har fjerna puzzles som egentlig bare var med på å bryte opp historien.

Sant det. Men det ble mer som en interaktiv film av det. Spillte igjennom det på no time.

Lenke til kommentar

Veldig uenig i denne anmeldelsen. Det er fremdeles en bra tja..... opplevelse, for spill kan det vel knapt kalles lenger.

 

Det som ødeligger denne sesongen er den veldig -dårlige- flyten. Skjønner ikke hvordan anmelder og andre kan påstå at det er en bedre flyt denne sesongen. Man haster videre i full fart, hvor utforskning og snakking i andre former enn "OMG, hvordan vil du at denne personen skal dø - velg fort"-dialogvalg er totalt utradert. Dette fører til at man ikke blir ordentlig kjent med verken omgivelser eller persongalleriet, og bortsett fra en gammel kjenning føler man absolutt ingenting for de usedvanlig mange karakterene, fordi man har ingen mulighet til å bli kjent med dem, og de framstår alle som en som endimensjonale idioter.

 

Og når vi er inne på idioter. Hvordan kan man forsvare en nier til dette "spillet" når hele persongalleriet er komplette idioter som konstant må bli reddet eller hjulpet av ei 11 år gammel jente? Vindmølla er ødelagt? Ikke noe problem, Clementine fikser biffen! (Ved å trykke på en stor skinnende knapp..... ) Manuskriptet henger ikke på grep i det hele tatt til tider, og det er tydelig at Telltale lider etter at Sean Vanaman (som skrev sesong 1) forsvant fra selskapet.

 

Flere av episodene er også utrolig korte fordi de som allerede nevnt til nesten det kjedsommelige kun haster av sted med absolutt ingenting annet å gjøre enn å se på filmsekvenser, trykke noen QTE-kombinasjoner og velge når man vil at folk skal dø i dialogvalg. Jaggu godt at spillet forteller deg at "X will remember that".

 

Mange av de samme svakhetene finner vi også i Wolf Among Us, men der var ikke persongalleriet like elendig. Hadde det ikke vært for Clementine hadde dette vært stusselige greier.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis Kenny dør, skal jeg aldri mer spille the walking dead!

 

Og så endte det med at jeg skjøt Kenny selv. Han var ikke helt i vinkel lenger. Men nå er jeg faktisk litt lei av serien. Det begynner jo å bli helt usannsynlig at hovedpersonene har så mye uflaks. Og så er jeg lei av det evig gjentakende " det er de levende som er farligst". Ja, kanskje i en konsentrasjonsleir. Men ikke i en post-apokalyptisk verden. Mennesket som art er jo genetisk laget for å samarbeide. De enslige psykopatene er i mindretall. Men de synes å dukke opp overalt i TWD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...