Gå til innhold

SAMLETEST: Dette er nettbrettene du faktisk kan jobbe på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Acer iconia A1-830 som er siste versjon med riktig format (4:3) har bedre skjerm, tynnere og bedre byggkvalitet enn den dere har testet. Har også Android KitKat og koster 1290kr!

installer iAnnotate PDF så har du en kjempeverktøy til lesing av skolebøker og øvinger :)

Lenke til kommentar

 

Ville vel anbefalt Acer og Lenovo's 8.1 pro-brett foran surface 2. Billigere er de og...

 

8" brett blir for smått når en skal arbeide aktivt på de.

Klarifisering. Asus T100 og Lenovo Miix er 10.1", men kjører Windows 8.1 pro i stedet for Windows RT, og har medfølgende tastatur slik at de er beskyttet i en skolesekk. Surface 2's fordel er den fine pennen :)

 

Men, ser poenget med Android (noe solid som Z2) i en studiesituasjon. Har selv nylig gått fra en jobbsituasjon med Office, MS sql og .NET, til studier der jeg benytter web, OneNote, Java og kalkulusverktøy. Bruker oftere en gammel Xperia V (det er smått det) med bt-tastatur, enn jeg benytter laptop.

Lenke til kommentar

Etter at jeg tok i bruk Surface/Venue Pro med Direct Access i jobbsammenheng er ikke tradisjonelle nettbrett noe for meg. Ja, man kan skreddersy løsninger som fungerer godt, men fullblods PC i nettbrettformat, og tilgang til bedriftsnettet som om jeg sitter på kontoret er bare genialt.

 

Dette kan også oppnås med atom (kjøp siste generasjon) nettbrett, som gir fysiske mål og batterilevetid nærmere nettbrettene, dog litt på bekostning av ytelse. Like vell, ofte bra nok.

 

Har man kun behov for e-post og enkle tjenester er nettbrett sikkert kjekt, men for meg er ikke lenger pakken god nok.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...