Gå til innhold

– Vi skal få landet på rett kjøl etter Obama-administrasjonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

He he. Jeg skjønner at retro-spill er en stor greie når det blir brukt i valgkampen i USA. Men det er sikkert en ganske stor velger gruppe som har et forhold til gamle platform spill.

 

Om jeg var ansatt en eller annen plass i maskineriet til Demokratene så vet jeg hva jeg ville gjort som tilsvar.

 

*Tatt kontakt med noen av indieutviklerne som virkelig skjønner hva 16 bits platform spill dreier seg om. Det er sikkert noen av dem som er villig til å støtte Demokratene (og få betalt i tillegg).

 

*Se til at det blir lagd et skikkelig godt platform spill som låner godt med elementer fra 16-bits tidens platformspill, men på en slik måte at det føles som en hyllest, ikke et plagiat.

 

*Protagonisten må selvsagt være et esel, siden dette er symbolet på det Demokratiske partiet. Men dette eselet må ha litt attitude (men ikke for mye!), slik som mange av spillmaskotene fra 90-tallet hadde.

 

*Spillet burde først vært et godt spill. Så en god (men ikke nødvendigvis autentisk) imitasjon av et 16-bits platform spill. Dernest et spill med mye god humor. Og til sist noen gode politiske poeng bakt inn i det hele.

 

*Protagonisten burde hete Donkey King, men et slikt navn må først klareres med Nintendo, og om de er negative så er det best å finne et annet navn.

 

*Til sist så blir spillet (som er gratis) markedsført over Youtube og andre deler av nettet, i en reklame der det blir sammenlignet med det dårlige flash spillet som denne tråden handler om og så dukker det opp en link til hver av spillene som man kan prøve.

Endret av Gother-Bit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fiender kunne f.eks vært:

 

Et stort utvalg av karikerte våpengale folk (hjortejegere med rakket-kastere f.eks).

Demonstrerende Westboro Baptist Church medlemmer.

Bill O'Reilly som roper og skriker mot deg.

"Pro-life" bombe-terrorister.

Gale konspirasjons-teoretikere.

Endret av Gother-Bit
Lenke til kommentar

Politikk er egentlig langt viktigere enn hva et useriøst spill fremstiller det som.

 

Dessverre vet ikke folk flest forksjellen på et kapitalistisk og et sosialistisk system en gang, og er det noe folk trenger så er det et grunnleggende samfunnskunnskap så de kan gjøre et kvalifisert valg, ikke politiske doktriner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...