Gå til innhold

Entusiasttelefon eksploderte i lommen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skriver dere fortsatt om slike saker? Dette skjer jo for alle mobilprodusenter, hvis dette skjedde regelmessig var det noe annet, men det er jo bare noe som skjer ytterst sjeldent av og til på noen tlfer. Jeg kan heller ikke se for meg at det er mye hverken mobilprodusent eller batteriprodusent kan gjøre, når det hender så sjeldent.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du la du sikkert merke til at det sto at det ikke er mange eksemplarer på markedet enda. Så prosentvis så kan det kanskje utgjøre litt mer enn på andre som selger på tradisjonelle måter. Ekstra viktig for nye produsenter å ikkje ha sånne ting på seg. Siden dette i tillegg er i startfasen til produsenten så vet en ikkje om det er svakheter med mobil eller battteri.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor skriver dere fortsatt om slike saker? Dette skjer jo for alle mobilprodusenter, hvis dette skjedde regelmessig var det noe annet, men det er jo bare noe som skjer ytterst sjeldent av og til på noen tlfer. Jeg kan heller ikke se for meg at det er mye hverken mobilprodusent eller batteriprodusent kan gjøre, når det hender så sjeldent.

Jeg antar det er fordi, som de presiserer i saken, få av disse telefonene på markedet. Og de skriver også om andre saker fra andre produsenter har sett mange slike saker her gjennom tidene fra en rekke forskjellige mobilprodusenter.

Endret av Rudde
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor skriver dere fortsatt om slike saker? Dette skjer jo for alle mobilprodusenter, hvis dette skjedde regelmessig var det noe annet, men det er jo bare noe som skjer ytterst sjeldent av og til på noen tlfer. Jeg kan heller ikke se for meg at det er mye hverken mobilprodusent eller batteriprodusent kan gjøre, når det hender så sjeldent.

Seriøst? Du kan jo prøve å tenke deg hva som kan skje hvis dette hadde skjedd mens noen sitter i en telefonsamtale med mobilen inntil øret (hodet). Jeg synes det er flott at det skrives om slikt, samme hvilket selskap det gjelder, slike hendelser er alvorlige og må taes på alvor.

Lenke til kommentar

Jeg har denne telefonen :)

Kjøpte den fra aliexpress.com

 

Helt super telefon, kan absolutt anbefales! ...om den da ikke eksploderer :/

Men som en annen sier her, så har stort sett alle merker eksplodert eller tatt fyr, så jeg tror ikke dette er ett særegent problem for Oneplus one!

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg ble litt lettet når jeg så at dette ikke var en telefon fra Jolla.

 

Årsak: hadde dette vært en Jolla-telefon, eller Ubuntu-telefon, eller liknende, kunne det vært uoverkommelig dårlig omtale for et nytt system i en sårbar fase.

 

Når det rammer en Android-leverandør, så føler jeg at jeg får min tilgang til Android-produkter dekket uansett om disse går på en smell.

 

Og her spesifikt tror jeg faktisk at man sitter med en brukermasse som tenker "jeg tar risikoen" allerede når de ser hvor godt spekka disse telefonene er i forhold til brandname-telefoner. De av oss som leser om OnePlus One vil kanskje nå forsøke lese litt om batteritypen eller risikoprosenter, og ikke så raskt avskrive produktet. Det er uansett ingen som går inn på Elkjøp i morgen og tenker "nei, det var den som eksploderer i lomma" - for der finner man ingen OnePlus One. Man må være en mye mer oppsøkende/undersøkende kundetype for å ende opp med en OnePlus One.

Lenke til kommentar

Hvorfor skriver dere fortsatt om slike saker? Dette skjer jo for alle mobilprodusenter, hvis dette skjedde regelmessig var det noe annet, men det er jo bare noe som skjer ytterst sjeldent av og til på noen tlfer. Jeg kan heller ikke se for meg at det er mye hverken mobilprodusent eller batteriprodusent kan gjøre, når det hender så sjeldent.

 

Mener du at man ikke skal vite om slike hendelser ?

Vet man at det har skjedd så kan man ta sine forholdsregler

Lenke til kommentar

Man bør vite om slike hendelser.

 

Men så er det forskjellen mellom anekdotisk bevis og målte observasjoner. For hver slik sak burde det følge med en lenke eller tabell som viser hvor mange i slike hendelser som forekommer. Fordelt på per merke - i antall og prosent/promille, og fordelt på prisklasse - i antall og prosent/promille. For ellers blir det sånn at folk skyr de merkene de tilfeldigvis har lest om.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Seriøst? Du kan jo prøve å tenke deg hva som kan skje hvis dette hadde skjedd mens noen sitter i en telefonsamtale med mobilen inntil øret (hodet).

 

Ja, det hadde vært dramatiske greier. Jeg ser for meg at vedkommende hadde tatt telefonen vekk fra øret når de merket røyk- og varmeutviklingen ;)

 

Hva du ser for deg hadde skjedd skulle jeg likt å vite :p

Lenke til kommentar

 

Seriøst? Du kan jo prøve å tenke deg hva som kan skje hvis dette hadde skjedd mens noen sitter i en telefonsamtale med mobilen inntil øret (hodet).

Ja, det hadde vært dramatiske greier. Jeg ser for meg at vedkommende hadde tatt telefonen vekk fra øret når de merket røyk- og varmeutviklingen ;)

 

Hva du ser for deg hadde skjedd skulle jeg likt å vite :p

 

Tja, mobilen sier "poff" og plutselig ligger hjernemassen spredd over hele stua lol :p

Lenke til kommentar

 

Hvorfor skriver dere fortsatt om slike saker? Dette skjer jo for alle mobilprodusenter, hvis dette skjedde regelmessig var det noe annet, men det er jo bare noe som skjer ytterst sjeldent av og til på noen tlfer. Jeg kan heller ikke se for meg at det er mye hverken mobilprodusent eller batteriprodusent kan gjøre, når det hender så sjeldent.

Seriøst? Du kan jo prøve å tenke deg hva som kan skje hvis dette hadde skjedd mens noen sitter i en telefonsamtale med mobilen inntil øret (hodet). Jeg synes det er flott at det skrives om slikt, samme hvilket selskap det gjelder, slike hendelser er alvorlige og må taes på alvor.

 

Bra de skriver om det, men synes heller de burde skrive noe generellt om det. Gjerne litt mer in-depth om hvordan det skjer, hvorfor, hva du kan gjøre for å unngå det, hva som gjøres med det osv. Det vil jeg synes er mer nyttig enn slike artikler, de er helt klart mer arbeidskrevende da. HAdde nok gjerne blitt en ekstra artikkel

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...