Gå til innhold

Nå kaster moteindustrien seg over digitale klær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott. Nå vil NSA vite når man får ståpikk og om man har nyrestein man ikke vet om.

 

Eller du kan se litt lyst på deg og faktisk se de enorme fordelene som kan eksistere med slike plagg. I begynnelsen vil det bare være primitive sensorer som pulsmåler og steg teller og slikt, men tileigne dette kan ha sitt nytte område. Om for eksempel skjorten hadde blitt parret med en konto så kunne denne automatisk gi beskjed til for eksempel sykebil om noe skjer med hjertet. Med tiden som man får mer avanserte sensorer og slikt så kan jeg også se for meg at den kan gi beskjed om fettprosent og vitaminmangel og til og med om du får i deg et virus. Det er åpenbart mange muligheter for slik om man vil forbedre og forlenge livene sine. Det er selvsagt også negative sider med all teknologi i det at det potensielt kan overvåkes. I dette tilfelle mener jeg dog at det er flere positive sider enn negative. Iallefall til dags dato.
Lenke til kommentar

 

Flott. Nå vil NSA vite når man får ståpikk og om man har nyrestein man ikke vet om.

 

Eller du kan se litt lyst på deg og faktisk se de enorme fordelene som kan eksistere med slike plagg. I begynnelsen vil det bare være primitive sensorer som pulsmåler og steg teller og slikt, men tileigne dette kan ha sitt nytte område. Om for eksempel skjorten hadde blitt parret med en konto så kunne denne automatisk gi beskjed til for eksempel sykebil om noe skjer med hjertet. Med tiden som man får mer avanserte sensorer og slikt så kan jeg også se for meg at den kan gi beskjed om fettprosent og vitaminmangel og til og med om du får i deg et virus. Det er åpenbart mange muligheter for slik om man vil forbedre og forlenge livene sine. Det er selvsagt også negative sider med all teknologi i det at det potensielt kan overvåkes. I dette tilfelle mener jeg dog at det er flere positive sider enn negative. Iallefall til dags dato.

Tror du gjorde kardinalfeilen ved å ta kommentaren seriøst, og ikke som den humoristiske kommentaren jeg oppfattet den som.

 

Ser faktisk nytten i bruk utover utøverens egen statistikk. Visse deler av statistikken, som antall steg, kalkulert avstand og fart (kanskje ikke det siste i tennis da) kan være nyttige eller funfacts som kan deles med publikum eller tv-studioene/kommentarboksene.

 

Sammen med et "skjermområde" kan den aktivere LED som gjør at draktnummer/løps eller deltakernummer og ev obligatorisk reklame vises direkte på tøyet fremfor å ha egne vester/klistrelapper eller slikt hengende på drakta. Dette for å sørge for maksimal komfort for utøveren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...