Gå til innhold

TEST: Samsung M7 og Samsung M5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Plusskarakter for "meget god lydkvalitet"..???

 

Jeg vet ikke hvor hw.no legger lista for god lydkvalitet, men jeg hørt på disse ved et par anledninger og lydmessig kan det ikke kalles annet enn en katastrofe. Rett og slett særdeles dårlig.

 

Sonos Play:1 låter jo nærmest som hi-fi i forhold.

Endret av Valotunk
Lenke til kommentar

Plusskarakter for "meget god lydkvalitet"..???

 

Jeg vet ikke hvor hw.no legger lista for god lydkvalitet, men jeg hørt på disse ved et par anledninger og lydmessig kan det ikke kalles annet enn en katastrofe. Rett og slett særdeles dårlig.

 

Sonos Play:1 låter jo nærmest som hi-fi i forhold.

Har ikke hørt disse, men det du sier der, gjør jo at man ikke bør tenke seg særlig mye om, da Sonos Play 1 ligger langt under i pris, med sine 1700,- pr stykk. Det vil si at du får paret for nesten samme pris som en.

 

Samsung har en fordel, og det er at formen gjør den ypperlig til å plassere i et hjørne, slik at de kan bli bortimot usynlig.

 

Men for dere som kjører Sonos nå, er det noe annet som disse er bedre på enn Sonos? Er det noen funksjoner som Sonos ikke støtter bortsett fra BT og NFC?

 

Kjører anlegg i de fleste rom så har ikke hoppet ned fra tenkestolen ennå, men har "downsized" med enda mindre leilighet nå, så da begynner det å krible i minimeringssensorene. Nå begynner det å kjennes fornuftig å bytte reciever og kablede høyttalere til noen Sonos Play 1 spredt rundt. Tenker da først og fremst soverom og kjøkken, og etterhvert gangen og badet til slutt.

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett noen konkrete sammenligninger mot Sonos, som vel er det nærmeste alternativet. Har selv Sonos Play:1, Play:3, Play:5 og Connect, og er MEGET fornøyd med hvordan alt dette bare funker! HW.no har vel også testet Sonos-produktene, så det burde ikke være så vanskelig å dra noen korte linjer om hvordan disse Samsung høyttalerene står seg mot disse...

Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett noen konkrete sammenligninger mot Sonos, som vel er det nærmeste alternativet. Har selv Sonos Play:1, Play:3, Play:5 og Connect, og er MEGET fornøyd med hvordan alt dette bare funker! HW.no har vel også testet Sonos-produktene, så det burde ikke være så vanskelig å dra noen korte linjer om hvordan disse Samsung høyttalerene står seg mot disse...

 

CNET skrev i sin test:

"The Samsung Shape M7 is a versatile streaming speaker that sounds better than the Sonos Play:3 but lacks a rich ecosystem of products and supported services"

Lenke til kommentar

 

Skulle gjerne sett noen konkrete sammenligninger mot Sonos, som vel er det nærmeste alternativet. Har selv Sonos Play:1, Play:3, Play:5 og Connect, og er MEGET fornøyd med hvordan alt dette bare funker! HW.no har vel også testet Sonos-produktene, så det burde ikke være så vanskelig å dra noen korte linjer om hvordan disse Samsung høyttalerene står seg mot disse...

 

CNET skrev i sin test:

"The Samsung Shape M7 is a versatile streaming speaker that sounds better than the Sonos Play:3 but lacks a rich ecosystem of products and supported services"

OK, så Samsung's store høres bedre ut enn Sonos lille. Ikke så veldig overraskende egentlig. Men da kan man vel trekke konklusjonen at Sonos PLAY:5 er bedre enn Samsung M7 og Sonos PLAY:3 er bedre enn Samsung M5?

Lenke til kommentar

Broder`n kjøpte 4 stk av disse(M7) da han ble fortalt at de kan settes opp i trådløs surround mot tv. Han har en Samsung 2013 modell (om jeg ikke husker helt feil). Etter kjøpet fant han ut at tv`n bare klarer å koble seg opp mot en og en av disse, så han stakk tilbake til elkjøp for å finne ut hvorfor. Etter litt kontakt frem og tilbake mellom elkjøp og samsung og ble han anbefalt å kjøpe hub, da skulle det fungere feilfritt.

 

Nå har det gått tre måneder, og til tross for at hub`n er kjøpt og satt opp så klarer tv`n bare å sende lyd ut til en høytaler om gangen. Tror saken har blitt sendt videre fra samsung norge til samsung i korea, uten løsning :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Broder`n kjøpte 4 stk av disse(M7) da han ble fortalt at de kan settes opp i trådløs surround mot tv. Han har en Samsung 2013 modell (om jeg ikke husker helt feil). Etter kjøpet fant han ut at tv`n bare klarer å koble seg opp mot en og en av disse, så han stakk tilbake til elkjøp for å finne ut hvorfor. Etter litt kontakt frem og tilbake mellom elkjøp og samsung og ble han anbefalt å kjøpe hub, da skulle det fungere feilfritt.

 

Nå har det gått tre måneder, og til tross for at hub`n er kjøpt og satt opp så klarer tv`n bare å sende lyd ut til en høytaler om gangen. Tror saken har blitt sendt videre fra samsung norge til samsung i korea, uten løsning :)

 

Det kan være at han må ha lydplanken (bare gjetting fra min side). Jeg hadde lydplanken fra samsung opp mot en 2012 tv (testet både trådløst og via hdmi).

 

Den fungerte egentlig fint, men jeg klarte ikke å leve med ullen subwoofer.. Nå skal det sies at jeg til vanlig har 2 x 10" mirage prestige s10 subwoofere, som hver kostet mye mer enn planken alene :p

 

Men selve lydplanken synes jeg hadde grei lyd egentlig. Jeg hadde den dyreste, 751 eller hva den het.. Var veldig pent design på den, med en oled bak gitteret. Faktisk hadde den to skjermer og når du veltet den, byttet den til skjermen som var mot deg.

 

Et problem jeg fant med lydplanken, selv om den var trådløs, skal den ha strøm :-P Så det er fremdeles vanskelig å gjøre en god WAF-løsning, med mindre man lager noen kanaler hvis man skal vegghenge den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...