Gå til innhold

Norges raskeste tunell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil heller ha en raskere tog, som har senket ankomsttiden sin med bare minutter siden andre verdenskrig.

 

Det er begrenset hvor mye fortere T-banen i sentrum praktisk kan akselerere og bremse, både fordi det vil være ubehagelig for passasjerene og for å ha litt sikkerhetsmarginer mellom togene; det eneste som vil hjelpe noe særlig i sentrum er å få flere tuneller så togene ikke behøver å vente på hverandre (og man kan kjøre de oftere). Du kan se på det som at togene har vært raske nok for rutenettet siden krigen. :)

 

Utenfor sentrum hadde det forsåvidt ikke skadet med høyere toppfart, de har jo endelig fått pusset opp mye av linjenettet nå, så det er kanskje noe å hente der?

Lenke til kommentar

 

Vil heller ha en raskere tog, som har senket ankomsttiden sin med bare minutter siden andre verdenskrig.

 

Det er begrenset hvor mye fortere T-banen i sentrum praktisk kan akselerere og bremse, både fordi det vil være ubehagelig for passasjerene og for å ha litt sikkerhetsmarginer mellom togene; det eneste som vil hjelpe noe særlig i sentrum er å få flere tuneller så togene ikke behøver å vente på hverandre (og man kan kjøre de oftere). Du kan se på det som at togene har vært raske nok for rutenettet siden krigen. :)

 

Utenfor sentrum hadde det forsåvidt ikke skadet med høyere toppfart, de har jo endelig fått pusset opp mye av linjenettet nå, så det er kanskje noe å hente der?

Det var ikke tog i, men mellom, byer jeg snakket om. Toget fra Fredrikstad ankommer for eks. bare et par minutter raskere enn under annen verdenskrig (75 år siden). Det er helt uakseptabelt.

Lenke til kommentar

 

 

Vil heller ha en raskere tog, som har senket ankomsttiden sin med bare minutter siden andre verdenskrig.

Det er begrenset hvor mye fortere T-banen i sentrum praktisk kan akselerere og bremse, både fordi det vil være ubehagelig for passasjerene og for å ha litt sikkerhetsmarginer mellom togene; det eneste som vil hjelpe noe særlig i sentrum er å få flere tuneller så togene ikke behøver å vente på hverandre (og man kan kjøre de oftere). Du kan se på det som at togene har vært raske nok for rutenettet siden krigen. :)

 

Utenfor sentrum hadde det forsåvidt ikke skadet med høyere toppfart, de har jo endelig fått pusset opp mye av linjenettet nå, så det er kanskje noe å hente der?

Det var ikke tog i, men mellom, byer jeg snakket om. Toget fra Fredrikstad ankommer for eks. bare et par minutter raskere enn under annen verdenskrig (75 år siden). Det er helt uakseptabelt.

Ah, med andre ord helt urelatert til saken?

(Ikke at jeg er uenig.)

Endret av Djn
Lenke til kommentar

NSB tilbyr gratis internett i mye av togene sine, ikke det at ytelsen er særlig rask, men vil si det er bedre tilbud en å tilby 50 mbit trådløs mot betaling syns dere ikke det?

 

Men kunne vært gøy om man kunne fått 4g dekning fra oslo S til skøyen. Virker som er dårlig dekning i tunnellene der sist jeg sjekket.

Lenke til kommentar

NSB tilbyr gratis internett i mye av togene sine, ikke det at ytelsen er særlig rask, men vil si det er bedre tilbud en å tilby 50 mbit trådløs mot betaling syns dere ikke det?

 

Men kunne vært gøy om man kunne fått 4g dekning fra oslo S til skøyen. Virker som er dårlig dekning i tunnellene der sist jeg sjekket.

 

Som de fleste andre tjenester i verden koster det noe. Må da være utrolig slitsomt å logge seg på wifi overalt hvor man ferdes. Og hva koster 4G for tiden nå? 300kr for 5GB? Burde holde til togturen. Dessuten er offentlige wifi-nettverk meget usikre, da egentlig hvem som helst kan opprette dem og sniffe på datatrafikken din.

 

Og nei, jeg vil mye heller ha rask 4G med god dekning enn gratis kvasi-wifi

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...