Gå til innhold

Isbøtte-utfordringen har samlet inn over 140 millioner kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det å helle isvann over seg gjør at denne aksjonen i det hele tatt får medieomtale. Medieomtale redder liv.

Av personlige årsaker håper jeg virkelig at dette er friske millioner, og ikke penger som blir flyttet fra andre deler av charity-budsjettet på bekostning av andre, relaterte sykdommer.

ALS er en fryktelig sykdom.

Det finnes også relaterte sykdommer som rammer tidligere i livet, dødsdommer som blir diagnosert på tre- og fireåringer men bruker ti til tyve år før hjertet og lungene er for svekket til å fungere lengre. Da tenker jeg spesifikt på en 100% dødelig, uhelbredelig sykdom som rammer 1 av 3500 guttebarn, men jeg likevel aldri hadde hørt om før i år. Og så finnes det igjen relaterte sykdommer som rammer enda yngre barn og gir virkelig korte liv.

Det er til dels de samme miljøene som jobber med disse sykdommene. Jeg har sett at gjennom funding så endrer disse små firmaene fokus fra forskning på en kur til en spesifikk sykdom til en annen, relatert sykdom. Det er hjerteskjærende. Men det er nok ingen vei rundt dette, siden alternativet ofte er ingen funding i det hele tatt.

Som jeg skrev i den andre, relaterte tråden, så kan man selv bidra til forskningen på ALS, relaterte sykdommer, eller annet uten å gi noe direkte fra egen lomme. En relevant måte er for folk som oss, som handler på Amazon av og til, å bruke portalen smile.amazon.com i stedet for www.amazon.com.

Smile.amazon.com er Amazon's program for å gi en liten slant fra omsetningen til en ideell organisasjon du velger selv. Når du så kjøper noe fra Amazon, går det noen dråper til denne organisasjonen, ikke fra din lomme men fra Amazon.

Det blir ikke mye per handel, men Amazon har ganske mange brukere så dersom mange nok folk gadd å gjøre dette lille grepet, betyr det noe tilsammen.

Dette er naturligvis bare en av mange, mange måter å hjelpe til der noen virkelig trenger det.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-zr5PvHaK

Vennligst legg inn lenker direkte til youtube videoene siden min ikke ville laste inn måtte jeg "Inspiser element" for så å lete meg fra til en "embeded" link og kopier koden in i en vanlig youtube link

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...