Gå til innhold

Norske lærere får gratis IKT-undervisning på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

vet ikke om videregående enda(begynte der nå) men om lærere trenger å bli lært IKT litt bedre på barne og ungdoms skolen er det et soleklart ja, 90% av lærerne jeg har sett vet ikke en gang hvordan de skal bruke en prosjekotor.... og det er en ledning og en knapp(to ledninger hvis du skal ha lyd(ikke hdmi, VGA med AUX). så jeg eller noen andre elever(som oftest meg) måtte hjelpe dem de 5+ første gangene før de husket hva de skulle gjøre... så elever lærer lærere burde ikke være nødvendig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

vet ikke om videregående enda(begynte der nå) men om lærere trenger å bli lært IKT litt bedre på barne og ungdoms skolen er det et soleklart ja, 90% av lærerne jeg har sett vet ikke en gang hvordan de skal bruke en prosjekotor.... og det er en ledning og en knapp(to ledninger hvis du skal ha lyd(ikke hdmi, VGA med AUX). så jeg eller noen andre elever(som oftest meg) måtte hjelpe dem de 5+ første gangene før de husket hva de skulle gjøre... så elever lærer lærere burde ikke være nødvendig.

Ta det fra en som nylig fullførte videregående: Lærerne er litt bedre på IKT en de på Ungdomsskolen, men ikke merkbart til tider. Det var mangt en time hvor jeg måtte fikse prosjektor, film avspilling mm.

Så jeg må si at jeg håper dette blir brukt av lærere da mange av de sårt trenger mer kunnskap rundt data.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg var standin lærer noen timer på en videregående i fjor under mottoet "4 the fun of IT". Kompetansen virker ikke å være avskerekkende høy, hverken på lærere eller elever.

 

Fins jo folk der ute som hverken rooter telefoner, bygger pc'er/routere, lager egne os, spiller Dota2 eller automatiserer heimen. Båååring ppl, men de lærte jo sikkert et og annet.

Lenke til kommentar

Jeg sliter ennå med ungdomsskolen jenta mi går på som ignorerer mine henvendelser/klager om at alt legges ut på Fronter i Microsoft format. fremfor PDF. At det ikke finnes en lærer der som kan "Lagre som" "Filtype" "PDF" er for meg et under. Det eneste de har gjort er å innrømme at det var uheldig og at de skal se på saken. Resultatet er at vi må laste opp til Google for å vise det frem slik at hun vet hva leksene er. Håpløst tullete.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...