Gå til innhold

Sharp slipper mobil som nesten bare er skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er fint, men med skjerm så langt ut mot kanten, vil fingrene som holder telefonen relativt ofte komme i berøring med skjermen.

 

Men det er muligens løst med den vanlige problemstillingen at dette rendrede bilde lyver, og at den faktiske skjermen ikke fyller ut hele glasset.

 

Mobilene fyller hele skjermen faktisk, her link til video som viser mobilen i bruk.

https://www.youtube.com/watch?v=GgvsgnujG_w

 

Får håpe at berøring ikke er noe problem, for jeg håper dette blir den nye standarden!

Lenke til kommentar

Får håpe at berøring ikke er noe problem, for jeg håper dette blir den nye standarden!

 

Det er flott med rammeløst design. Men det kan være pent med innramming også - de fleste bruker fortsatt rammer på bildene de henger på veggen. Kan virke som vi nå er kommet dithen at rammeløst er en mulighet, og det er bare bra. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

Får håpe at berøring ikke er noe problem, for jeg håper dette blir den nye standarden!

 

Det er flott med rammeløst design. Men det kan være pent med innramming også - de fleste bruker fortsatt rammer på bildene de henger på veggen. Kan virke som vi nå er kommet dithen at rammeløst er en mulighet, og det er bare bra. :)

hvis jeg ser et bilde med ramme går det meg på nervene, liker best uten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er fint, men med skjerm så langt ut mot kanten, vil fingrene som holder telefonen relativt ofte komme i berøring med skjermen.

 

Men det er muligens løst med den vanlige problemstillingen at dette rendrede bilde lyver, og at den faktiske skjermen ikke fyller ut hele glasset.

 

 

Tror ikke dette blir noe problem.

 

Dette kan løses med litt kode i GUI-overlayet dem bruker.

 

Eksempelvis kan følgende regler legges inn:

- Touch langs sidene AV i 5 sekunder etter at skjermen er låst opp (typisk 2-5mm inn fra kantene)

- Touch langs sidene AV ved komponering av melding

- Touch langs sidene AV ved filmavspilling (siden man ofte rulerer mobilen litt i hendene da)

- Touch langs sidene alltid PÅ ved menyer og nettsider med scrolleslider

 

etc etc etc.

 

Så er problemet i bunn og grunn løst på mange måter :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er fint, men med skjerm så langt ut mot kanten, vil fingrene som holder telefonen relativt ofte komme i berøring med skjermen.

 

Men det er muligens løst med den vanlige problemstillingen at dette rendrede bilde lyver, og at den faktiske skjermen ikke fyller ut hele glasset.

 

Tror ikke dette blir noe problem.

 

Dette kan løses med litt kode i GUI-overlayet dem bruker.

 

Eksempelvis kan følgende regler legges inn:

- Touch langs sidene AV i 5 sekunder etter at skjermen er låst opp (typisk 2-5mm inn fra kantene)

- Touch langs sidene AV ved komponering av melding

- Touch langs sidene AV ved filmavspilling (siden man ofte rulerer mobilen litt i hendene da)

- Touch langs sidene alltid PÅ ved menyer og nettsider med scrolleslider

 

etc etc etc.

 

Så er problemet i bunn og grunn løst på mange måter :)

Jeg har tenkt på dette før. Det holder å sjekke vinkel på objekt, samt om det går ut av sjkermen og holder seg i ro der.. (liten timer).

Lenke til kommentar

Litt nysgjerrig på hva glasset tåler.

Med så tynn ramme er det ikke mye som absorberer støt hvis en mister den. Litt surt om glasset er mosaikk etter første turen i gulvet...

 

Har en Sharp SH-06e, den har ikke glass men en slags plast, veldig sterkt og knuses ikke, men man kan selvfølgelig få riper og hakk. Vet ikke om denne bruker samme materiale da.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...