Gå til innhold

SNIKTITT: Might & Magic: Heroes VII


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentlig kunne de bare lage spillet fullstendig likt Heroes III, bare med moderne grafikk, fordi der funket alt perfekt. Jeg tror også dette er spillet de fleste fans viser til når de mener utviklerne har rota til serien. Heroes V var også ganske likt Heroes III, og er et mye bedre spill enn det siste.

 

Bra at de går tilbake til flere typer ressurser, men jeg liker egentlig ikke kontrollsonene. Att de går tilbake til spells og skills slik de hadde før er veldig positivt, og kanskje den viktigste innrømmelsen de kommer med. Det å ha to forskjellige skills å velge mellom hver gang man levler, er mye mye bedre enn å sitte der å skulle velge blandt 40-50 forskjellige skills i et gigantisk tre, slik dett var i siste spillet.

 

Som alltid, gleder jeg meg til et nytt spill i denne serien, kanskje en av mine yndlingsserier gjennom alle tider. Håper de treffer fullstendig blink denne gangen, selv om bildene tyder på at vi kan få Heroes 6 1/2 denne gangen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Merkelig nok så var faktisk Heroes VI det spillet i serien jeg har likt best siden HOMM III, til tross for at de eksperimenterte litt vel mye med skills og spells.

 

Når det er sagt, så håper jeg virkelig at MM:H VII leverer. Klarer de å gjenskape bare en tredjedel av magien som var HOMM III så er jeg solgt. Og da snakker vi ikke bare ressurser, men city view, factions, og ikke minst musikken.

Lenke til kommentar

Egentlig kunne de bare lage spillet fullstendig likt Heroes III, bare med moderne grafikk, fordi der funket alt perfekt. Jeg tror også dette er spillet de fleste fans viser til når de mener utviklerne har rota til serien. Heroes V var også ganske likt Heroes III, og er et mye bedre spill enn det siste.

 

Bra at de går tilbake til flere typer ressurser, men jeg liker egentlig ikke kontrollsonene. Att de går tilbake til spells og skills slik de hadde før er veldig positivt, og kanskje den viktigste innrømmelsen de kommer med. Det å ha to forskjellige skills å velge mellom hver gang man levler, er mye mye bedre enn å sitte der å skulle velge blandt 40-50 forskjellige skills i et gigantisk tre, slik dett var i siste spillet.

 

Som alltid, gleder jeg meg til et nytt spill i denne serien, kanskje en av mine yndlingsserier gjennom alle tider. Håper de treffer fullstendig blink denne gangen, selv om bildene tyder på at vi kan få Heroes 6 1/2 denne gangen.

 

http://commentphotos.com/gallery/CommentPhotos.com_1388731104.jpg

Lenke til kommentar

Tilbake til røttene ja. Var ikke det dette de skulle gjøre med 5 og 6 også?

Nei, husker du ikke at de spesifikt sa at de skulle gjøre 4 verre enn 3, for så å fortsette å skade serien mer og mer. Og det var akkurat det de gjorde, så hvorfor skulle de lyve denne gang?

 

Nei, beklager Ubisoft. Dere har nådd EA-tier når det gjelder uttalelser, løgner og kundeforakt. Jeg har tilnærmet null tillit til at selve spillet når opp til, og gjør at jeg vil spille det fremfor HoMM 3. Ikke hjelper det at det blir det helvetes Uplay-møkka dere har klart å spy ut - idemyldring dagen etter julebord er ikke en lur til å gjøre.

 

Det er ikke uten grunn at HoMM 3 har en (relativt liten) kompetativ scene og kan nå et par tusen seere på Twitch på en god dag. Sammenlign med 4, 5 og 6, så kan en jo se hva folk ønsker.

 

Men ikke glem, ord uten handling er bare ord.

Lenke til kommentar

Kan de ikke bare nesten kopiere HOMM3 i form av gameplay, rette opp div balance feil og gi det en overhaul visuelt sett.

 

Hadde vært insta-buy for meg.

Tja om gameplay skal være helt likt, hvorfor da ikke heller bare spille HOMM III istedenfor? Spillet har jo fortsatt veldig bra grafikk, lydbruk og musikk. Det eneste dårlige med HOMM 3 og HOMM 2 er det at man allerede har spilt de så mye at de er forutsigbare og lite utfordrende å spille. (Med mindre man er sykelig opptatt av balanse eller spiller veldig seriøs multiplayer.)

 

Derfor vil jeg gjerne at et nytt spill i serien skal ha nok nye elementer med seg til at det ikke bare ser men føles nytt ut også. Men samtidig er det så mye bra å hente fra HOMM 2 og HOMM 3 at man helst bør videreføre mye derfra.

Endret av GotherBit
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noe av det viktigste for meg er faktisk grafikken i spillet. HOMM V og HOMM VI så helt forferdelig ut og de knølene som lagde det kan ikke ha hatt noen andre referanserammer enn World of Warcraft og andre dataspill. HOMM II og HOMM III hadde skikkelig flott grafikk og man kunne jo håpe at dette spillet også kunne ha fått det, men det er ikke sikkert at noen av Ubisofts innleide har noe slikt talent.

 

Den heslige Blizzard looken som har blitt så populær i moderne fantasy spill får meg til å spy. Humanoider med biceps større en hodene deres og enorme våpen som er totalt upraktiske og alt for store til å løfte er normalen i spill med denne grafikkstilen.

 

Heldigvis ser ikke dette spillet ut til å være særlig mye påvirket fra World of Warcraft og det er jo veldig bra. Grafikken var jo ikke akkurat særlig flott å se på men heller ganske fantasiløs og uinspirert. Men heldigvis var det ikke mye Blizzard påvirkning og se.

Endret av GotherBit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har noen hørt noe om de har tatt til vettet og lager en "random map generator" igjen? Det er en av de viktigste faktorene til at jeg har loggført så (alt for) mange timer på Heroes III. De siste spillene har hatt en tendens til å ha få kart og ingen "RMG" som igjen betyr at man fortere går lei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har også vært fan av denne serien siden HoMM3 men nettopp fordi jeg spilte det spillet så mye ønsker jeg meg ikke noen kopi med oppgradert grafikk. Jeg synes faktisk HoMM6 (eller hva de nå kalte det) ble fort kjedelig fordi det var for likt de gamle spillene og tenkte at "dette har jeg gjort for mange ganger før". Det vi trenger er heller et spill som gjør en vri på den gamle formelen som faktisk virker og appellerer til et større publikum enn den harde kjernen av gamle HoMM-fans. Hva den vrien skal være må det bli opp til utviklerne å avgjøre.

 

Hvis jeg skulle ønsket meg noe spesifikt må det være en gameplay-mekanisme som forhindrer "dødtiden" der man bare sitter og venter på at ting skal spawne før man blir sterk nok til å gå i krig.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

 

Tilbake til røttene ja. Var ikke det dette de skulle gjøre med 5 og 6 også?

Nei, husker du ikke at de spesifikt sa at de skulle gjøre 4 verre enn 3, for så å fortsette å skade serien mer og mer. Og det var akkurat det de gjorde, så hvorfor skulle de lyve denne gang?

 

Nei, beklager Ubisoft. Dere har nådd EA-tier når det gjelder uttalelser, løgner og kundeforakt. Jeg har tilnærmet null tillit til at selve spillet når opp til, og gjør at jeg vil spille det fremfor HoMM 3. Ikke hjelper det at det blir det helvetes Uplay-møkka dere har klart å spy ut - idemyldring dagen etter julebord er ikke en lur til å gjøre.

 

Det er ikke uten grunn at HoMM 3 har en (relativt liten) kompetativ scene og kan nå et par tusen seere på Twitch på en god dag. Sammenlign med 4, 5 og 6, så kan en jo se hva folk ønsker.

 

Men ikke glem, ord uten handling er bare ord.

 

Ubisoft hadde ingenting med Heroes 4 å gjøre, det var NWC som stod bak den - de samme som også hadde laget Heroes 1-3. Eksperimenteringen begynte altså før Ubisoft kom på banen. Heroes 5 var langt bedre enn 4-en etter min mening. Spesielt med ToE så er gjenspillbarheten bedre enn også Heroes 3. Heroes 6 var dømt fra starten av; Black Hole var ikke erfarne nok til å ta på seg det prosjektet. Limbic har så langt vist positive resultater, så jeg har håp for dem, til tross for Ubisoft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...