Gå til innhold

7 ting du kan bruke notat-appen til


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Agurkkommentar

 

Jeg oppdaget for en tid tilbake en ganske genial funksjon med Apple sin Notat-app som jeg ikke har sett beskrevet så mange sider. Du kan geotagge en notat med adresse og sette radius på når du skal bli påminnet notat.

 

Jeg har brukt denne funksjonen en del ganger. Jeg skulle f.eks. ha noe på IKEA men typisk å glemme den ene tingen du skulle ha når du først er der. Skrev notat "Husk X" og skrev IKEA Furuset med radius på 50m. Når jeg nærmet meg IKEA, dukket notatet opp på telefonen. Denne funksjonen tar dessverre en del batteri siden GPS går av og på men kan jo lade telefonen heldigvis.

 

Problemet med akkurat dette tilfelle er at jeg fikk beskjeden hver gang jeg passerte IKEA på E6 (og det var en del ganger før jeg skulle ditt) :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har brukt denne funksjonen en del ganger. Jeg skulle f.eks. ha noe på IKEA men typisk å glemme den ene tingen du skulle ha når du først er der. Skrev notat "Husk X" og skrev IKEA Furuset med radius på 50m. Når jeg nærmet meg IKEA, dukket notatet opp på telefonen. Denne funksjonen tar dessverre en del batteri siden GPS går av og på men kan jo lade telefonen heldigvis.

 

Google Keep kan også gjøre dette, men det kan ta flere uker før den endelig oppdager at du er i nærheten av stedet du la inn som "varslingssted", selv om du går der hver eneste dag. I tillegg er den ganske enkel. Kan f.eks. ikke kombineres med tid.

Lenke til kommentar

Jeg har lagt notatet "handleliste" på min bedre halvdels hjemmeskjerm og deretter delt det via Google Drive og lagt det på min egen hjemmeskjerm. Når dette er synkronisert slik slipper man irritasjonsmomentet at hun kommer hjem uten øl på fredag. Veldig praktisk.

 

Eneste som mangler nå er at Google kommer med norsk talegjenkjenning.

Lenke til kommentar

 

Jeg har brukt denne funksjonen en del ganger. Jeg skulle f.eks. ha noe på IKEA men typisk å glemme den ene tingen du skulle ha når du først er der. Skrev notat "Husk X" og skrev IKEA Furuset med radius på 50m. Når jeg nærmet meg IKEA, dukket notatet opp på telefonen. Denne funksjonen tar dessverre en del batteri siden GPS går av og på men kan jo lade telefonen heldigvis.

Google Keep kan også gjøre dette, men det kan ta flere uker før den endelig oppdager at du er i nærheten av stedet du la inn som "varslingssted", selv om du går der hver eneste dag. I tillegg er den ganske enkel. Kan f.eks. ikke kombineres med tid.

 

Muligens Google Keep kan gjøre det samme men her slipper jeg nok en app :) Jeg har ikke opplevd noe problem med varslingen, tvert i mot egentlig. Ganske hissig på remindere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Tar gjerne fem-seks agurknyheter daglig jeg, dersom jeg kan slippe sånne arrogante, meningsløse og idiotiske kommentarer fra sånne som deg.

Jeg antar stoff som dette når grensen av komplisitet enkelte klarer å innta, men det skal vel være noe for alle. Så, kos deg, les gjerne sakte så du ikke går glipp av noe.
Lenke til kommentar

 

Tar gjerne fem-seks agurknyheter daglig jeg, dersom jeg kan slippe sånne arrogante, meningsløse og idiotiske kommentarer fra sånne som deg.

Jeg antar stoff som dette når grensen av komplisitet enkelte klarer å innta, men det skal vel være noe for alle. Så, kos deg, les gjerne sakte så du ikke går glipp av noe.

 

Noe måtte du jo ha å si til ditt forsvar. Vedder på at du sitter på VG og kommenterer alle de dumme artiklene der også, i håp om at du en dag vil påvirke hva som blir publisert. En såkalt "toppkommentator".

Enten du gjør det, eller bare klager her: time well spent. Men så klager jeg på en som klager også da, så hva vet vel jeg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...