Gå til innhold

ANMELDELSE: Star Wars The Card Game


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nerden i meg vil veldig gjerne ha dette. Det som virker spesielt også er dette ikke er et trading card game, som jeg først trodde ala magic.

I alle pakkene til dette spillet så er det de samme kortene som ligger oppi.

 

Da slipper man å bruke "millioner av kr" for å få gode kort, men samtidig vil man jo ikke ha mulighet til å få et "ultimate rare kort"

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Kult spill, men det var en utrolig plage å rydde opp etterpå. Du måtte finne objective set og så kortene så hørte til set'e. Har og problemer med å finne en god måtte å oppbevare det på ift. å gjør det "lett" å se hva et objekt sett byr på for å kunne lett vurdere hvilket deck å lage ut av det.

 

Det som er nokså kult med det er at det har og "boss decks" så lar deg spille en spiller mot to. Tenk nedgradert version av World of Warcraft TCG raid decks.

Lenke til kommentar

Kult spill, men det var en utrolig plage å rydde opp etterpå. Du måtte finne objective set og så kortene så hørte til set'e. Har og problemer med å finne en god måtte å oppbevare det på ift. å gjør det "lett" å se hva et objekt sett byr på for å kunne lett vurdere hvilket deck å lage ut av det.

 

Om du skal sortere alt tilbake i sett hver gang du har spilt så blir det mye opprydding. Selv har jeg en deck for hver faksjon liggende klar som jeg av og til tar fra hverandre og bygger på nytt med nye sett.

 

Kortene oppbevarer jeg i perm med et sett på hver side. Da kan man fort bla gjennom alle sett og sett-kort til en faksjon.

Lenke til kommentar

Moro! Mulig jeg skulle kjøpt startboksen, gitt spillet en sjanse. Jeg har grublet litt på Netrunner også, men er ikke helt solgt på estetikken ennå. Er gammel Magic-spiller, men tror ikke jeg orker det kjøret igjen nå. Krever for mye tid og for mye penger om man skal henge med, og jeg er litt lei samlekortgreia.

 

Forøvrig, dere bør ta en kikk på FFGs X-Wing også. Knallbra spill, og vi trenger all den promoteringen vi kan få. ;)

Lenke til kommentar

Moro! Mulig jeg skulle kjøpt startboksen, gitt spillet en sjanse. Jeg har grublet litt på Netrunner også, men er ikke helt solgt på estetikken ennå. Er gammel Magic-spiller, men tror ikke jeg orker det kjøret igjen nå. Krever for mye tid og for mye penger om man skal henge med, og jeg er litt lei samlekortgreia.

 

Forøvrig, dere bør ta en kikk på FFGs X-Wing også. Knallbra spill, og vi trenger all den promoteringen vi kan få. ;)

 

Netrunner er definitivt kongen av Living Card Games og mange av kortene i starteska er fortsatt blant de beste kortene i spillet så om du skal valge bare et LCG-spill ville jeg gått for Netrunner.

 

X-Wing står på lista. Min Tantive IV knuste sønnen min sin Tie Fighter-flåte i helga, så en anmeldelse kommer i løpet av høsten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En liste over lcg's fra Fantasy Flight Games.

 

A Game of Thrones: The Card Game (2008)

Call of Cthulhu: The Card Game (2008)

Warhammer: Invasion (2009)

The Lord of the Rings: The Card Game (2011)

Android: Netrunner (2012)

Star Wars: The Card Game (2012)

Warhammer 40,000: Conquest (2014)

 

Game of Thrones = multiplayer

Call of Cthulhu = 2 player only, ingen restriksjoner på faksjonsblanding ved deckbuilding.

Warhammer: Invasion. (vet fint lite omd et)

LotR = Co-op.

Netrunner og starwars = 2 player med kort spesifisert for hver "side".

Warhammer 40k = helt nytt.

 

I tillegg har et Deadlands CCG blitt utgitt som Doomtown:Reloaded (som er LCGish) i disse dager.

 

Det er altså en god del slike spill ute på markedet. Sjekk ut hjemmesidene til FFG hvor man finner how-to-play-videoer for hver enkelt LCG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...