Gå til innhold

«Bekrefter» safirglass i iPhone 6 og Apple-smartklokke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At Apple blir første på markedet med safirglass får Android-fanboyismen min til å regelrett koke.

 

Om materialet holder opp til forventningene snakker vi en unibody iPhone hvis glass blir ekstremt vanskelig å ripe og hvis konstruksjon kan gjøre av med bumpercases for godt.

 

I mellomtiden sitter jeg med en Nexus 5 (som jeg elsker!) med en buet sprekk fra nedre til øvre høyre hjørne som utviklet seg dagen etter den falt under en halv meter fra sofaen min og ned på parkett.

Heldigvis synes den såvidt, og software er så mange år foran iOS at det vil veie opp ganske greit uansett...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

verd å nevne at glasset som eks. han i videoen testet, ikke er rent safir sånn som knappen på 5s, så det kommer fortsatt til å komme riper, bare litt mindre

Lenke til kommentar

verd å nevne at glasset som eks. han i videoen testet, ikke er rent safir sånn som knappen på 5s, så det kommer fortsatt til å komme riper, bare litt mindre

 

Viktig det ja, blir vel ALTFOR dyrt å bruke rent safir.

Hvis iPhone 6 blir sånn som de mockups'ene er blir den forferdelig stygg på baksiden :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

At Apple blir første på markedet med safirglass får Android-fanboyismen min til å regelrett koke.

 

Om materialet holder opp til forventningene snakker vi en unibody iPhone hvis glass blir ekstremt vanskelig å ripe og hvis konstruksjon kan gjøre av med bumpercases for godt.

 

I mellomtiden sitter jeg med en Nexus 5 (som jeg elsker!) med en buet sprekk fra nedre til øvre høyre hjørne som utviklet seg dagen etter den falt under en halv meter fra sofaen min og ned på parkett.

Heldigvis synes den såvidt, og software er så mange år foran iOS at det vil veie opp ganske greit uansett...

 

Nja, Android folket som du viser til sliter ikke like mye av knust iphone problematikken. Nesten hver eneste en jeg kjenner som har iphone har knust glass bak, eller sprekker i fronten.

 

Jeg er nok ingen fanboy, så jeg hilser safire glass velkommen :)

Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte at det kommer en 4.7" og en 5.5". Jobber i Telenorbutikken og har fått dette bekreftet av leverandør. Vi har også allerede fått deksel til butikk hvor det står iPhone 6 4.7" på esken. Det later til at designet i denne nyheten er riktig også ut i fra dekselets design

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte at det kommer en 4.7" og en 5.5". Jobber i Telenorbutikken og har fått dette bekreftet av leverandør. Vi har også allerede fått deksel til butikk hvor det står iPhone 6 4.7" på esken. Det later til at designet i denne nyheten er riktig også ut i fra dekselets design

 

I call BS! Jeg vil ikke tro at leverandøreren har gitt ut denne informasjonen enda, spessielt med tanke på at leverandøreren her er Apple! :O

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg kan bekrefte at det kommer en 4.7" og en 5.5". Jobber i Telenorbutikken og har fått dette bekreftet av leverandør. Vi har også allerede fått deksel til butikk hvor det står iPhone 6 4.7" på esken. Det later til at designet i denne nyheten er riktig også ut i fra dekselets design

Jeg ville aldri ha risikert jobben min med å legge ut dette, med mindre du troller, da.

Lenke til kommentar

Datoen er bekreftet av Apple....

Så langt der i fra. De har invitert mange til en event, men aldri bekreftet at det kommer noe som helst. Det er indikasjoner på ryktebørsen som tilsier at det kommer noe, men INGEN kan bekrefte det før Cook står på scenen og sier "we got some fantastic news for you today..."

Lenke til kommentar

 

Datoen er bekreftet av Apple....

Så langt der i fra. De har invitert mange til en event, men aldri bekreftet at det kommer noe som helst. Det er indikasjoner på ryktebørsen som tilsier at det kommer noe, men INGEN kan bekrefte det før Cook står på scenen og sier "we got some fantastic news for you today..."

Det er ikke bekreftet, men 99% sjangse på at det blir vist frem iphone 6.
Lenke til kommentar

 

Jeg kan bekrefte at det kommer en 4.7" og en 5.5". Jobber i Telenorbutikken og har fått dette bekreftet av leverandør. Vi har også allerede fått deksel til butikk hvor det står iPhone 6 4.7" på esken. Det later til at designet i denne nyheten er riktig også ut i fra dekselets design

 

I call BS! Jeg vil ikke tro at leverandøreren har gitt ut denne informasjonen enda, spessielt med tanke på at leverandøreren her er Apple! :O

Her snakker jeg ikke om leverandør av telefonen. Uansett, vår leverandør av telefoner er Telefast, ikke Apple. Apple leverer til Telefast, vi kjøper av Telefast. Men en annen leverandør som produserer deksler har gitt meg denne infoen. Dekslene til 4.7" har jo allerede kommet til butikk. Hvorfor tror du at det kommer så mange uoriginale deksler så sinnsykt fort etter at en ny telefon er kommet? Svaret er at produsenten av telefonen gir ut dummier (ikke fungerende kopier med plastskjerm og et lodd for å simulere vekt) til produsenter av deksler, slik at dette skal være tilgjengelig for kunder fort som F etter lansering

Lenke til kommentar

 

 

Jeg kan bekrefte at det kommer en 4.7" og en 5.5". Jobber i Telenorbutikken og har fått dette bekreftet av leverandør. Vi har også allerede fått deksel til butikk hvor det står iPhone 6 4.7" på esken. Det later til at designet i denne nyheten er riktig også ut i fra dekselets design

Jeg ville aldri ha risikert jobben min med å legge ut dette, med mindre du troller, da.

Jeg troller ikke og ingen jobber er risikert. Alt jeg sier havner uansett på ræva i ryktejungelen sammen med alt annet som ikke kommer fra offisielt hold. Jeg har fått dette bekreftet fra vår leverandør av tilbehør, nettopp for at vi skal ha litt info for kundene. De har fått en såkalt Dummy (en modell av telefonen uten komonentene) av hver telefon for å lage deksler og annet uoriginalt tilbehør til den. Den infoen jeg har fått er da altså IKKE hemmelighetsstemplet og heller IKKE kommet fra Apple selv og det blir uansett rykter siden jeg ikke er Tim Cook eller en annen sentral person i Apple

Lenke til kommentar

Jeg har fått dette bekreftet fra vår leverandør av tilbehør, nettopp for at vi skal ha litt info for kundene. De har fått en såkalt Dummy (en modell av telefonen uten komonentene) av hver telefon for å lage deksler og annet uoriginalt tilbehør til den.

 

Dette er da intet annet enn ren løgn. Om ikke fra deg så fra din "leverandør".

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har fått dette bekreftet fra vår leverandør av tilbehør, nettopp for at vi skal ha litt info for kundene. De har fått en såkalt Dummy (en modell av telefonen uten komonentene) av hver telefon for å lage deksler og annet uoriginalt tilbehør til den.

Dette er da intet annet enn ren løgn. Om ikke fra deg så fra din "leverandør".

Det er litt søtt hvordan det er folk som dette i et kommentarfelt så lenge det er mer enn 4 kommentarer. Hvorfor skal jeg lyve om dette? Hvorfor har vi da allerede fått deksler? Jeg jobber i Telenorbutikken, ikke Mohammeds Stjålne Telefoner. Om vi skulle fått inn deksler til en telefon som tydeligvis IKKE er laget for den unike telefonen som det står på pakken ville dette vært idiotisk av produsenten? Eller hva tror du? Ville du bare laget et deksel til en telefon uten å ha sett den, for så å produsere opp mange av dem og selge dem? Det ville fort vist seg at dette faktisk ikke var et deksel for denne telefonen og da ville tapet vært stor. Før iPhone 5 kom fikk jeg vite at denne ville være tynnere enn før og ha en 4" skjerm hvor størrelsen var økt i høyden. Jeg ble også vist et bilde av Dummyen. Dette viste seg å stemme overens med all informasjonen jeg fikk da telefonen ble vist frem for første gang.

 

Ikke kom her og vær en sånn internett-idiot som tror han/hun vet alt. Istedet for å si "dette er da intet annet enn ren løgn", kan du heller si noe som "dette tror ikke jeg på". Da blir det en helt annen tone som ikke stinker kommentarfelt-dust. Beklager at jeg indirekte kaller deg en dust her. Jeg vet ikke om du faktisk er det eller om det bare er vissheten om at du bare har skjermen foran deg som gjør deg litt tullete i hodet, men jeg mener dette på et generelt nivå. Har vært det selv, er det sikkert nå selv og kommer til å være det igjen, men jeg prøver å unngå det i det minste. Om du ikke tror på det er det helt greit. Du kommer til å bli overrasket når telefonene blir vist frem og du innser at jeg har rett.

 

Folk som jobber med dette har i mange tilfeller mer peiling enn folk som sitter i sofaen og leser nyheter og rykter. Jeg får beskjeder om noe, vanligvis skjermstørrelser, prosessorer, fingeravtrykkslesere og slikt gjerne noen uker før dette blir offentliggjort. Det er folk som meg som gir ut ryktene som viser seg å stemme, mens andre gjetter og tar feil, eller i noen tilfeller har rett.

 

Muligheten for at dette faktisk ikke stemmer er jo også der, men da er det et ufattelig dumt trekk av produsenten av disse dekslene og leverandørene som har kjøpt det inn og solgt videre til oss. Dette er snakk om en av Norges største leverandører av mobiltilbehør til bedrifter, så de sjekker gjerne opp litt fakta før de gjør noe, uansett hva det skulle gjelde.

 

Dette svaret ble beklageligvis litt for langt, men alt jeg skriver er sikkert intet annet enn ren løgn, så du bryr deg sikkert ikke nok til å lese alt engang. Om jeg kan lese fremtiden rett får jeg bare en sarkastisk og spydig kommentar tilbake, men jeg har uansett sagt mitt og lar meg ikke treffe spesielt mye av folk som deg uansett. Noen er rett og slett bare ute etter å lage kvalm så lenge de slipper å faktisk være ansikt til ansikt med motparten. Vi får se hva som skjer når Apple og Cook entrer scenen. Jeg holder mine penger på en 4,7" og en 5,5". Mulig sistnevnte kommer senere, kanskje også blir vist frem ved en senere anledning. Men mine kilder har gitt meg denne infoen allerede og jeg har sett et 99,9% sikkert bevis på at ihvertfall 4,7" er en realitet.

 

Med dette sier jeg takk for meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tynnere telefon istedenfor bedre batteri? Jaja..

 

I disse tilfellene blir ikke batteriet dårligere i det minste. De gjør teknisk sett batteriet bedre, men endrer størrelsen noe som igjen reduserer kraften nok til at det blir uendret eller marginalt bedre. I dette tilfellet blir telefonene generelt større og utifra dekselet jeg har holdt i selv, noe ingen her inne (sikkert ikke du engang) tror på, er ikke telefonen veldig mye tynnere enn dagens 5s. Dette vil bety at et bedre utnyttet batteri + den økte størrelsen vil gjøre det mer enn marginalt kraftigere.

 

Problemet da er jo at telefonen er større og strømbruken vil være høyere. Det jeg håper er at Apple gjør noe smart med telefonens strømbruk generelt og supercharger batteriet noe så inn i granskauen at vi likevel får et kraftigere batteri. De har jo tross alt gått ut og innrømmet problemer med batteriene på både 5, 5s og 5c, så jeg vil tro de har gjort noe med dette. Det er sjelden Apple innrømmer feil!

Lenke til kommentar

Noen av dere som har erfaring med slike lanseringer av iPhone som tør å spå / forvente noe om prisnivå, og når omtrent produktene kan tenkes å dukke opp i butikkhyllene / lager i Norge? Snakker vi dager, uker eller måneder etter lansering? Relatert til dette, så er det jo interessant hvis det sendes ut deksler til butikkene allerede.

Lenke til kommentar

Noen av dere som har erfaring med slike lanseringer av iPhone som tør å spå / forvente noe om prisnivå, og når omtrent produktene kan tenkes å dukke opp i butikkhyllene / lager i Norge? Snakker vi dager, uker eller måneder etter lansering? Relatert til dette, så er det jo interessant hvis det sendes ut deksler til butikkene allerede.

 

tenker oktober i norge og ca 5200kr+

Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg lyve om dette? Hvorfor har vi da allerede fått deksler?

 

Jeg kan jo nevne det «dråpeformede» iPhone 5-designet («teardrop» designet), som aldri kom på markedet fra Apples side, siden den store majoriteten av ryktene den gangen viste seg å ta skammelig feil angående hvordan iPhone 4S (som ryktene mente ville bli kalt iPhone 5) ville ende opp med å se ut.

 

Den gangen kom det faktisk deksler basert på det «dråpeformede» designet i salg hos i alle fall én stor butikkjede i USA før telefonen ble lansert, mener å huske de havnet i butikkhyllene hos Bestbuy eksempelvis, markedsført som deksler til «iPhone 5». Når en eller flere enorme kjeder i USA tok inn deksler som viste seg å ikke stemme overens med det endelige iPhone 4S-designet, og som også skilte seg fra den faktiske iPhone 5 som kom ut året etter, er det en viss sjanse for at Telenorbutikken kan gå i den samme fella også.

 

Sier ikke at jeg tror det du skriver er feil, men muligheten er jo der for at dekslene dere har fått inn er produsert basert på feilaktige rykter.

 

Også det dråpeformede iPhone 5-designet var jo basert på lekkede deler i følge ryktemølla den gangen, og det dukket opp bilder og haugevis av cases som «bekreftet» designet før lanseringen. Men det viste seg altså å ikke stemme, siden telefonen endte opp med å få navnet "iPhone 4S" og beholdt det samme utvendige designet som iPhone 4.

 

Er vel mindre sannsynlig at ryktene bommer like kraftig denne gangen, men man bør ikke stole blindt på ubekreftede rykter uansett.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...