Gå til innhold

Smart programvare gir kortere ladetid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Batterilevetiden ville også blitt betydelig lengre hvis man ikke stadig vekk ladet til 100%, men avsluttet ladingene ved f.eks 90%. Det burde finnes en innstilling i OS-et (eller et tilleggsprogram) som hindret fulllading til vanlig (hverdager) og bare tillot dette når man virkelig trenger full batterikapasitet (på reise).

 

Hvem utvikler en sånn app? Jeg kunne tenkt meg en sånn funksjon på smarttelefonen min.

Lenke til kommentar

Batterilevetiden ville også blitt betydelig lengre hvis man ikke stadig vekk ladet til 100%, men avsluttet ladingene ved f.eks 90%. Det burde finnes en innstilling i OS-et (eller et tilleggsprogram) som hindret fulllading til vanlig (hverdager) og bare tillot dette når man virkelig trenger full batterikapasitet (på reise).

 

Hvem utvikler en sånn app? Jeg kunne tenkt meg en sånn funksjon på smarttelefonen min.

 

Hvor har du det fra? Såvidt jeg vet lader du aldri batteriet komplett ut pga fare for degradering av batteriets levetid. Ville anta det samme gjelder på andre siden av spekteret?

Lenke til kommentar

Prøvde nettopp å finne kilden på det, men finner den ikke nå. Leste her om dagen at forskjellen på å lade helt opp og helt ut, sammenlignet med å lade/bruke mellom ca 20% og 80% er forsvinnende liten. Etter 5 år med normalt bruk på et litium-ion batteri vil kapasiteten være 80% av hva det var når det var nytt. Det gjør heller ingenting å la laderen stå i når den er fulladet, da operer mobilen/nettbrettet kun på nettstrøm og "kobler ut" batteriet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...