Gå til innhold

Samsungs nye metallmobil er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en spøk. Betale over 5000 for en telefon med vanlig HD skjerm og 1860 mAh batteri er så hinsides at man kan lure på om de koreanerne i Samsung er tilbakestående(ihvertfall når det er android, med Apple er jo dette vanlig spec), da spiller det ingen rolle om den er puttet inn i en metallkropp.

Endret av MrLG
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Godt å se at dem er på riktig vei, men dessverre var dette litt skuffende for meg. HD skjerm og såpass svakt batteri på en mobil med slike spec's kan ikke være helt bra. Skjermen er vel bare en baggatell i forhold til batteriet. HD oppløsning på over 4.7" ser fortsatt bra ut, men jeg kan lett se for meg at det batteriet kommer til å slite...

Lenke til kommentar

Billig batteri, billig prosessor, billig skjerm, dyr utsalgspris. Det er altså slik de skal redde Samsung fra synkende marginer. "Design" koster jo ingenting i produksjon. Og ikke kom å si at metallramma koster så mye mer å produsere enn en tom brusboks.

 

007: Prosessoren ser ut til å være relativt svak og energigjerrig sammenlignet med Galaxy S5, så det er ikke sikkert lavere energikapasitet i batteriet går noe særlig ut over brukstid og standbytid. Jeg blir ikke forundret om tidene er fult på høyde med S5. Skjermen er også 15% mindre enn Galaxy S5 sin.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Hvor mange Galaxy-modeller finnes det egentlig? Og finnes det en tabell, der egenskapene til de forskjellige modellene er listet opp? Jeg blir bare forvirret over alle modellene som kommer hele tiden.

 

Edit: Apple-fansen har det så mye lettere. Hvis du kjøper toppmodellen deres i oktober, da vet du at du vil ha toppmodellen til Apple i ett år fremover. No stress. Apple koster mer enn andre, men mellomlegget koster deg mindre enn å selge Samsungs forrige toppmodell med tap. Tre ganger i året, mener jeg.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Hvor har du de prisene fra Taggart?

 

Metallrammer på telefoner har omtrent samme materialbruk i mengde og kvalitet som en tom brusboks og er vel omtrent like vanskelig/enkel å forme i masseproduksjon.

 

Aluminium brusbokser bruker høyrent aluminium for at ekstruderingen skal gå smidig med så tynne vegger. Alpha bruker nok mer legeringselementer blant annet for å øke styrken. Legeringselementer er generelt billige greier i det lille omfanget de brukes i smilegeringer som denne.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hvor har du de prisene fra Taggart?

 

Metallrammer på telefoner har omtrent samme materialbruk i mengde og kvalitet som en tom brusboks og er vel omtrent like vanskelig/enkel å forme i masseproduksjon.

 

Aluminium brusbokser bruker høyrent aluminium for at ekstruderingen skal gå smidig med så tynne vegger. Alpha bruker nok mer legeringselementer blant annet for å øke styrken. Legeringselementer er generelt billige greier i det lille omfanget de brukes i smilegeringer som denne.

 

Det er nok dyrere legering og mer fancy overfaltebehandling enn noe Alu-boks ja.

 

Hørtes litt i overkant mye ut, men om du kommer med kilder så skal jeg ikke nekte for det. Ikke at det endrer noe som helst. Tar like vell plastikken any day. ;)

 

Casing på 5S koster US$ 48,11 i følge Wall Street Journal sin nedbrytning: http://blogs.wsj.com/tech-europe/2013/09/30/how-much-does-it-cost-to-make-an-iphone/

 

Finner i farten ikke tilsvarende oversikt på "plasposene" til Juksepavene, men kan fortsette å lete om dere vil ha den også. Starter BF4 nå, så blir borte litt... :-)

Lenke til kommentar

Dette er nok bare en første utgave i metall, da det virker som at Samsung har jobbet i evigheter med denne telefonen. Man ser jo på spesifikasjonene at de henger langt etter. De kaller den også for Alpha, noe som kan peke i retning av at telefonen/innvendig design ikke er helt ferdig.

 

Denne er antagelig lansert bare for å vise fram det nye ytre designet og kjøpe seg litt mer tid. Og for å få potensielle kunder til å vente på Galaxy S6, som forhåpentligvis vil komme med toppspesifikasjoner.

 

Edit:

 

Jeg vil mene at Galaxy Alpha bør ligge rundt 2500 - 3000 i pris, da min "nye" Xperia ZL har bedre spesifikasjoner overall. Jeg kjøpte forresten xperia'en til 1990,- forrige torsdag ;)

Endret av MisterXS
Lenke til kommentar

Om den europeiske modellen også får Exynos så betyr vel det at vi kan vinke farvel til noen god støtte fra tredjepart (XDA)? Det har jo også vært endel barnesykdommer med Exynos, er dette en ny generasjon og ny SoC? Siste produkt i Europa med Exynos er jo Galaxy Tab S og der rapporteres det om endel ymse hva gjelder ytelse og støtten fra XDA er jo lik null da Samsung tviholder på alt av kildekode og alt som trengs for å få noe ut av disse modellene..

 

Den virker jo å være dårligere spesifisert enn både Galaxy S4 og S5 på mer eller mindre samtlige områder, samtidig så koser den mer? Hvor er logikken her? Håper ikke denne 720P skjermen itillegg er av typen pentile da det i så fall vil være relativt grelt på en såpass stor skjerm.

 

SoC er svakere og mer lukket, batteriet virker veldig lite til å kjøre Android, skjermen virker jo temmelig lavmål til å være en toppmodell anno 2014 og alt til over 5000 kr? Det må være en eller annen skrivefeil et eller annet sted her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...