Gå til innhold

OnePlus avslutter kvinnediskriminerende fotokonkurranse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kult at et slikt selskap tør å være litt smågærne :)

 

Det er på ingen måte kvinnediskriminerende i mine øyne. Om noe så er det mannsdiskriminerende siden det er mennene som blir undertrykt i form av muligheten til å vinne en invite.

 

Men akkurat det bryr jeg meg lite om, for det er i mine øyne en teknikalitet som er uinteressant i denne saken.

 

Det som er idiotisk med denne saken er at dette kalles diskriminerende, "sexist" og "insulting". Hva med undertøysmodeller i reklameblader for klesbutikker? Er det ikke de peneste og flotteste som velges til slikt arbeid?

 

Hva med fotomodeller, produktreklamer etc?

 

Til og med i vanlig jobbsøking får ofte mennesker med godt utseende jobb over mennesker som ikke ser fullt så bra ut. Og da snakker vi om diskriminering der det handler om levebrødet til folk.

 

Det finnes ufattelig mange eksempler på diskrimingering man kunne tatt opp, men for å heller komme til poenget litt raskere hopper jeg over. Det jeg prøver å få frem er at det OnePlus har gjort i denne saken er MIKROSKOPISK i forhold til hva andre opplever, gjør, deltar i og ser på hva diskriminering angår.

 

 

Jeg likte konkurransen og syntes det var et artig påfunn av OnePlus :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er på ingen måte kvinnediskriminerende i mine øyne.

Det er vel kvinnediskriminerende på den måten at de påstår at kvinner er teknologisk underlegne menn,

 

Det andre som kan gjøre det kvinnediskriminerende er at de med flest likes vil få premie. Det oppfordrer jo indirekte kvinner til å tegne logoen på utfordrende steder.

 

Men jeg er egentlig enig med deg, det er mer diskriminerende mot menn, da de utelukker halvparten av befolkningen fra konkurransen på grunnlag av kjønn. Jeg kan forstå det om det var en konkurranse om et årsforbruk av tamponger, men her er det snakk om et produkt som brukes like mye av menn som av kvinner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kult at et slikt selskap tør å være litt smågærne :)

 

Det er på ingen måte kvinnediskriminerende i mine øyne. Om noe så er det mannsdiskriminerende siden det er mennene som blir undertrykt i form av muligheten til å vinne en invite.

 

Men akkurat det bryr jeg meg lite om, for det er i mine øyne en teknikalitet som er uinteressant i denne saken.

 

Det som er idiotisk med denne saken er at dette kalles diskriminerende, "sexist" og "insulting". Hva med undertøysmodeller i reklameblader for klesbutikker? Er det ikke de peneste og flotteste som velges til slikt arbeid?

 

Hva med fotomodeller, produktreklamer etc?

 

Til og med i vanlig jobbsøking får ofte mennesker med godt utseende jobb over mennesker som ikke ser fullt så bra ut. Og da snakker vi om diskriminering der det handler om levebrødet til folk.

 

Det finnes ufattelig mange eksempler på diskrimingering man kunne tatt opp, men for å heller komme til poenget litt raskere hopper jeg over. Det jeg prøver å få frem er at det OnePlus har gjort i denne saken er MIKROSKOPISK i forhold til hva andre opplever, gjør, deltar i og ser på hva diskriminering angår.

 

 

Jeg likte konkurransen og syntes det var et artig påfunn av OnePlus :)

 

Jeg er forsåvidt ikke direkte uenig med deg for jeg føler dette blir litt å skyte spurv med artilleri, men samtidig syntes jeg konkurransen er helt idiotisk ettersom den ikke er relevant for det de driver med i det hele tatt. Hadde de produsert undertøy hadde det vært en ting, men når det er snakk om mobiltelefoner kan de vertfall gjøre et forsøk på å ikke virke som noen kåte tenåringsgutter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjenner jeg blir skikkelig irritert av å lese slikt.

 

Dem oppfordret kvinner til å tegne 1+ på kroppen eller på et papirark for å så ta et bilde og sende det inn? Hva pokker er det som er så kvinnediskriminerede med dette? Jeg kjenner JEG blir diskriminert for å ikke kunne få den samme muligheten, men at kvinner skal klage på dette er bare tull.

 

Dette var jo valgfritt. Dette er vel bare enda et godt eksempel på hvor ræva selvtillitt noe kvinner har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som ikke ser at dette er kjønnsdiskriminerende/sexist, kan da umulig være i stand til å kjenne igjen _noe_ som er kjønnsdiskriminerende.

 

Det er kun i vesten vi etterstreber likestilling. Dette kommer fra en del av verden der de knapt har hørt om begrepet. Dermed tråkker de i salaten med begge beina. For det er det de har gjort her.

Lenke til kommentar

Hvem blir egentlig diskriminert her? Mennene som ikke får lov til å være med i konkurransen eller kvinnene som får lov? Det eneste problemet måtte vel være at man kunne stemme på kandidatene, men slik er det jo gjerne i de fleste bildekonkurranser.

 

Kjønnsdiskriminerende er nok ett langt mer passende ord her enn kvinnediskriminerende.

Lenke til kommentar

I og med at diskriminering handler om forskjellsbehandling så er all kjønnsdiskriminering diskriminerende for begge kjønn...

 

(Gitt en forutsetning at man primært tar hensyn til to kjønn, regner man med flere kjønn blir det mer komplisert).

 

At det er "sexism" å be om å få sin logo på kvinnekropper, er rett og slett udiskuterbart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OnePlus er et kommersielt firma. De har vel enkelt og greit gjort matematikken sin og funnet ut at tapet av kvinnelige kunder ikke oppveies av tommelen opp fra dette og andre forums mannsforskjempere.

 

Nå er det på tide at disse ekstremfeministene tar seg fem minutter. Dette begynner å bli like dumt som rasismedebatten.

 

Nei, det er langt igjen til vi tar kvinnediskriminering like alvorlig som rasediskriminering. I mellomtiden får du leve med at kvinneaktivister tar noen stikk i ny og ne.

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Åpenbart kjønnsdiskriminerende... også mot menn. Men likevel er det kun kvinnene som reagerer ;)

 

Jaha? Ingen menn har reagert?

 

AtW

 

I følge artikkelen var det kun kvinner som reagerte negativt og skrek ut om kjønnsdiskriminering til OnePlus, mens menn forsøkte å lure de med bilder av andre kvinner.

 

Men godt å se at i hvert fall den norske mannlige befolkning har litt mellom ørene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...