Gå til innhold

GUIDE: Nettleserguiden – August (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

de viser minnebruk fordi noen vil vite det, og det er nokk fordi noen kansje har nettleseren oppe mens de også gjør andre ting som kan bruke mye mere minne.

Lenke til kommentar

For meg er den generelle minnebruken ekstremt høy på chrome, neste like ille med firefox. Chrome er mer stabil. Like Opera, men etter at de gikk over til Chrom sin motor, og fjernet en hel del av funksjonen som var grunnen til at jeg likte opera (ctrl+z for å åpne en lukket fane m.fl.) er ikke opera et alternativ lengre. Jeg opplever ofte at chrom alene tar 30 -> 40 GB med ram. Det er ikke en skrivefeil. 30GigaByte til 40GigaByte. På en nettleser!

Lenke til kommentar

For meg er den generelle minnebruken ekstremt høy på chrome, neste like ille med firefox. Chrome er mer stabil. Like Opera, men etter at de gikk over til Chrom sin motor, og fjernet en hel del av funksjonen som var grunnen til at jeg likte opera (ctrl+z for å åpne en lukket fane m.fl.) er ikke opera et alternativ lengre. Jeg opplever ofte at chrom alene tar 30 -> 40 GB med ram. Det er ikke en skrivefeil. 30GigaByte til 40GigaByte. På en nettleser!

 

Da har du en minne-lekkasje et eller annet sted. Enten det, eller så har du flere faner oppe enn jeg klarer å forestille meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med RattleBattle, med tanke på hvor mye minne vi har på våre PC nå til dags så ser jeg ikke helt problemet.

 

For de som bygger VDI-systemer er det greit å vite hvilken nettleser som tar minst ressurser. Jeg kunne gjerne ha tenkt meg å sett en test av nettlesere over tid. Firefox har med tiden fått veldig dårlig minnehåndtering. Har opplevd at 32-bit FF har brukt opp alt minne den kan adressere, for så å krasje.

Lenke til kommentar

Her er det mye kunnskapsløshet ute og går. Browseren kan ha minnelekkasje, men skal frigjøre minne dersom det ikke er ledig. Testen viser ingenting om minnelekkasjer og sånn sett helt uinterressant for alt som nevnes her.

 

At en browser bruke minne til å cache framfor disk er i utgangspunktet bare positivt og gjør den raskere. Problemet oppstår, som sagt, hvis den ikke frigjør på korrekt måte for andre prosesser.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Her er det mye kunnskapsløshet ute og går. Browseren kan ha minnelekkasje, men skal frigjøre minne dersom det ikke er ledig. Testen viser ingenting om minnelekkasjer og sånn sett helt uinterressant for alt som nevnes her.

 

At en browser bruke minne til å cache framfor disk er i utgangspunktet bare positivt og gjør den raskere. Problemet oppstår, som sagt, hvis den ikke frigjør på korrekt måte for andre prosesser.

 

Hvilke browsere er det som gjør det da? Ingen browsere frigjør for andre prosesser i nevneverdig grad når det begynner å bli fullt i minnet.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...