Gå til innhold

TEST: PNY XLR8 GeForce GTX 780 Ti PP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle ønske at dere kunne også teste kortene i 4K oppløsning. For oss som er gått til anskaffelse av 4K skjermer er 4K ytelse det eneste som er interessant og det begynner faktisk å bli en god del som har slike skjermer.

Heisann!

Takk for tilbakemeldingen - dette er noe vi leker med tanken på rett som det er, men som vi så i denne Ekstra-saken er det, kort sagt, litt for dårlig programvarestøtte for 4K-spilling for øyeblikket. For testene våre sin del betyr det at testmetoden vil måtte variere litt fra skjermkort til skjermkort, og selv om vi da kan få sagt noe om hvor heftig ett spesifikt kort duger til 4K-spill, vil det være veldig vanskelig å sammenlikne resultatene mellom forskjellige kort.

Siden sammenlikninger er noe av det som gjør en test relevant for folk som lurer på hva de skal kjøpe, velger vi derfor å avvente litt. Forhåpentligvis blir støtten bedre ganske snart; og nå begynner jo også testbenken vår, som enkelt har påpekt, å bli littegrann svak i forhold til de beste kortene på markedet. Kanskje vi oppdaterer både testbenk og rutiner om ikke så lenge, og da også får med noen 4K-tester?

 

Nok et 780Ti kort som blir restet uten noen form overklokk?

 

Hei!

Jepp, jeg er redd for det. Dette blir spurt om titt og ofte, men som vi har svart før er det forholdsvis få som faktisk leser sakene som handler om overklokking. Vi prøver likevel å få skrevet litt om det innimellom, og kanskje testet en overklokking iblant også, men vi har bare en viss mengde tid til rådighet. Det betyr, satt littegrann på spissen, at vi med disse PNY-kortene kunne velge mellom å enten gjøre en vanlig test og en SLI-test, eller gjøre en vanlig test og en overklokkingstest. For de fleste ser SLI-oppsett ut til å være mer relevante, så da ble det til at vi valgte det siste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

takk for svar.

men, jeg mener det er flere som kjøper et 780Ti kort enn de som kjøper 2 for å kjøre i SLi. Og at det er flere som er interessert i hvordan kortet overklokker enn hvordan kortene oppfører seg i SLi.

Uansett, grunnen jeg lengter etter OC av 780Ti kortene i testene deres, er fordi det er der potensialet ligger i disse kortene, da det viser seg at alle 780Ti kortene har masse å gå på når det kommer til OC sammenlignet med f.eks de puslete kortene AMD stiller med i samme klasse. Mine referanse 780Ti kort klarer 1250/7600 uten stress. Men, dette er da på bekostning av noe høyere viftestøy men hadde vært interessant å se hva et 780Ti kort med bedre kjølere kan levere.

Endret av Bahamut
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det betyr, satt littegrann på spissen, at vi med disse PNY-kortene kunne velge mellom å enten gjøre en vanlig test og en SLI-test, eller gjøre en vanlig test og en overklokkingstest. For de fleste ser SLI-oppsett ut til å være mer relevante, så da ble det til at vi valgte det siste.

 

Som nevnt her i tråden tidligere spørs det om det var rett vurdering...

 

Nå er det riktignok et par kort med 2 kjerner i testresultatene, men da dette ble testet i SLI, var det eneste på resultatlisten. Jeg vet dere har gjort det før, men hvorfor ikke ha med resultatene fra tidligere? Føler det blir litt mer relevant.

 

Til neste gang: Kanskje teste ett kort først, for så å avgjøre om dere skal klokke eller SLI? Spesielt når det oppsummeres med:

 

"Det nest raskeste vi har testet, med høyt potensiale for overklokking."

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Derfor skulle vi gjerne ha fått satt klørne i et PNY XLR8 GeForce GTX 780 Ti PP OC, som faktisk kommer med fabrikkoverklokking, og bare koster en femtilapp mer – for vi er veldig nysgjerrige på hvordan dette vil kunne måle seg mot Gigabyte sin dominerende supermodell.

 

 

 

Hvorfor valgte dere å teste det kortet i artikkelen og ikke dette da? :)

 

 

Og hvorfor er dette et bedre kort på grafene enn et det andre kortet som er "vanilla" med samme stats? Bedre kjøling?

Lenke til kommentar

takk for svar.

 

men, jeg det er flere som kjøper et 780Ti kort enn de som kjøper 2

for å kjøre i SLi. Og at det er flere som er interessert i hvordan kortet overklokker enn hvordan kortene oppfører seg i SLi.

 

Uansett, grunnen jeg lengter etter OC av 780Ti kortene i testene deres, er fordi det er der potensialet ligger i disse kortene, da det viser seg at alle 780Ti kortene har masse å gå på når det kommer til OC sammenlignet med f.els puslete kortene AMD stiller med i samme klasse. Mine referanse 780Ti kort klarer 1250/7600 uten stress. Men, dette er da på bekostning av noe høyere viftestøy men hadde vært interesant å se hva et 780Ti kort med bedre kjølere kan levere.

Om du vil ha ett 780Ti som er kraftig overklokket kan du velge dette: https://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-780ti-3gb-kngpn/805424

Eller du kan velge de andre som er overklokket?

 

Men nå det er sakt, de er alt for sene med det kortet.

Lenke til kommentar

"To av disse i SLI blåste alt annet av banen" kan ikke skjønne at dere kan si noe sånt.
syntes dette blir feil siden titan black ikke er med i denne testen .

http://video.newegg.com/v/1226908565/gtx-titan-black-2-way-sli-benchmarks-nvidia-paul-neweggcom/
6min ut i testen så ser man hva to av disse gir deg i bf4

 

 

ps

 

har det kommet noe test på Titan Z på HW ?

Endret av oyso
Lenke til kommentar

Om du vil ha ett 780Ti som er kraftig overklokket kan du velge dette: https://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-780ti-3gb-kngpn/805424

Eller du kan velge de andre som er overklokket?

 

Men nå det er sakt, de er alt for sene med det kortet.

Når jeg kjøpte 780Ti kortene mine hadde ikke Classified kortet kommet enda, og heller ikke K|NGP|N kortet. Uansett, så ser jeg at de fleste classy kortene klokker ca 1300-1350mhz på luft (nå ser jeg vekk ifra de som sitter dag inn og dag ut med å tweake og presse ut hver eneste mhz ifra kortet). Da synes jeg ikke det er verdt å selge mine referanse kort kun for å få 50-100mhz mer på core. Hadde referanse kortet kun klart 1050mhz eller no, så kanskje...men synes det ikke er den største forskjellen mellom classy og referanse kortene på luft. Og, om det har noe å si så er ACSI verdien på mine kort godt under 70%, 66% og 64%.. :)

 

Synes bare at der er dumt at overklokking potensialet ikke kommer frem på 780/780Ti kortene i HW sine tester. Bare se på 780Ti Ghz edition, hele 1100poeng mer enn dette PNY kortet, hva med å bruke 5 min ekstra å få PNY kortet til f.eks 1250mhz og ta en ny test?

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

"To av disse i SLI blåste alt annet av banen" kan ikke skjønne at dere kan si noe sånt.

syntes dette blir feil siden titan black ikke er med i denne testen .

http://video.newegg.com/v/1226908565/gtx-titan-black-2-way-sli-benchmarks-nvidia-paul-neweggcom/

6min ut i testen så ser man hva to av disse gir deg i bf4

 

har det kommet noe test på Titan Z på HW ?

 

Tror nok hw.no henvender seg mer til menigmann, og Titan z blir litt i drøyeste laget. Når hverken @Nizzen eller @War går for dette, så er det ikke liv laga her inne. En test og helgepremie hadde ikke vært å forakte dog ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...