Gå til innhold

14-åring tror hun kan stoppe nettmobbing


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er imponert over at er 14 år og lager eit slikt system.

 

Men dessverre er dette ein av dei idene som ikkje løyser noe...

 

Det er forskjell på raseri anfall med hat meldinger vs mobbing, ekstremt stor.forsjell.

 

Det er ikke ment for å løse (eliminere) problemet med mobbing. Dette er laget for å gjøre folk mer bevisste på hva de sender, ikke bare sende drittmeldinger på impuls, som er en stor del av grunnen/ problemet. Dette gjør at folk vil "lære av sine feil" i mangel på bedre ord :)

 

Det å lære av feilene sine vil fungere på lang sikt istedet for at folk får en smekk på fingeren som de driter i. Tro meg jeg har erfaring med at en smekk på fingeren fungerer dårligere enn erfaring :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Utfordringen her er jo å nå fram til vedkommende, å vekke en egen grunn for å tenke to ganger. Og jeg tror det er enklere jo yngre de er. Man får fram et poeng best når det skaper egne tanker hos andre, istedenfor at de forbinder det med noe "du føler", noe som blir å distansere seg. Så det har nok mye å si hvordan det formuleres og hvordan de prøver å nå fram til dem. Det er jo manipulering og psykologi, i liten skala.

 

En fordel hun har er at hun slipper å måtte tenke tilbake på "hvordan tenker barn?", fordi som voksen har man gått forbi dette stadiet. Det blir også enklere når man skal kompensere for at folk tenker annerledes.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Blir ikke enig med meg selv om det mest imponerende her er at dette er klekket ut og laget av en 14 år gammel jente, eller at dette faktisk var en utrolig god ide.

 

Bare det ikke utvikler seg til å bli et irritasjonsmoment ala Windows sin UAC.

Ja håper for guds skyld dette er mulig å skru av om dette skal flettes inn i Android.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...