Gå til innhold

Nå kommer BenQ også med en lynrask G-Sync-skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med Milmo her. Den eneste den kan "utfordre" Asus Swift på er pris, siden ikke alle er villige til å betale 7K for en gamingskjerm med G-sync og 2560x1440 oppløsning, og kanskje er fornøyd med G-sync og 1080P.

 

Forhåpentligvis kan det komme oss forbrukere til gode ved at Asus etter en stund "filer" litt på prisen, men tviler på at det skjer med det første, og tror heller ikke det blir mye dem kutter.

 

Edit: KimWhinesAlot kom meg litt i forkjøpet :D

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Men isåfall er resten av skjermene der ute like mye en konkurrent, og i mitt hode går ikke det opp. Det er to ulike skjermer, og denne nye til BenQ er bare en oppdatering med G-sync av en gamlere modell.

 

Men joda, om prisen er bra. BenQ sine siste skjermer har vært bedre enn Asus sine, etter at Asus hadde et lite forsprang på bildekvalitet. BenQ har derimot alltid hatt en fot foran på byggekvalitet.

 

Jeg angrer sinnsykt på min VG278HE, og fatter ikke hva jeg tenkte på når jeg kjøpte den.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Hvis hva dere sier er rett. Om at det er DisplayPort 1.2 så er ikke freesync støttet. Om jeg ikke tar feil så tror jeg det må være støtte for DP 1.2a eller 1.3 for at freesync kan i det minste ha en mulighet for og bli støttet.

 

Dere skriver at den har støtt for HDMI og DVI, stemmer det? Er det ikke sånn at G-Sync er en erstatning for den vanlige skjerm oppdaterings modulen (er det riktig ord/del). For i så fall så er det jo bare støtte for DisplayPort. Har de evt to moduler (eller hva det skal være)?

Lenke til kommentar

Greit nok at dette ikke er verdens største oppdatering, men jeg ville uansett sagt at hi-Hz gamingskjerm MED G-Sync > hi-Hz gamingskjerm UTEN G-Sync.

Ser ut som det blir en trend med G-Sync fremover, er nyskjerrig på hvordan VESAs/AMDs alternativ hamler opp mot nVidias opplegg. Kommer nok ikke til å investere i slikt før jeg vet hvordan de hamler opp mot hverandre. Hvis de ligger på omtrent samme nivå vil vi se at pristilleggene på disse alternativene vil synke ganske så greit.

Endret av Randominated
Lenke til kommentar

Hva hjelper dette nå det er snakk om 10ms singal delay fra klikk til resultat uansett? Blir interessant å se hvor vidt dette skaper mere input lag eller ei. Utenom det.... ubrukelig tech.

Hvis det er G-Sync/FreeSync du sikter til, så har det ingenting med input-lag å gjøre. Input-lag er forsinkelse pga. prosessering i skjermen.
Lenke til kommentar

Det er bare snakk om å legge til et par linjer i firmware, så det blir opp til produsenten om de vil legge til støtte for begge deler med tiden.

 

Hvordan har du tenkt å oppdatere fw'en på skjermen din? Og er du sikker på at dette lar seg gjøre å oppgradere dersom produsenten ønsker dette?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Hørt på diverse utenlandske nettforaer at denne kommer 18. oktober. Når kommer den til Norge mon tro?

 

Har ringt Benq kundestøtte og fått bekreftet at den per i dag ikke er på lageret i Holland (4.nov) men at den vil komme til Norge i løpet av de to første ukene i desember. Spent på hvordan denne blir i forhold til Asus Rog Swift, tar vel en evighet før det kommer noen reviews...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...