Gå til innhold

Her bruker de eksoskjeletter på jobben


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man skal "kle på seg" 28 kg utstyr for å kunne løfte 30 kg, så ser jeg ikke helt vitsen... Sparer sikkert ryggen, men...

 

Man må starte ett sted. 30kg klarer de fleste å bære rundt på helt fint. Men fortsatt slitsomt i lengden. Med denne drakten så kan man lempe slike stykker hele dagen lang uten å svette. Bare bytt batteri hver tredje time. Dette er jo en prototyp også. Da er det greit å starte med noe som ikke knuser for mye kroppsdeler om noe skulle svikte. De lukter på å få bærekapasiteten opp mot hundre kilo. Jobber tross alt små koreanere der, ikke enorme bolekjemper.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

bærer rundt på servere som veier 55kg hele dagen og er en meter lange , skal ikke mer en 200 meter til og noen trapper før man blir sliten i underarmene.For å ikke snakke om at det er mange av de.

 

Regner med at drakten også bærer sin egen vekt.

 

ja, drakten bærer sin egen vekt + 30kg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe Mr.D, du gikk fullstendig glipp av hvor det sto: testprosjekt? :p

 

For det første, 28 kilo fordelt på kroppen kontra 10-200 30 kilos løft med varrierende teknikk.... jeg ser fordellen :) For det andre er dette bare en begynnelse. Som du ser er det mye som ikke fungerer optimalt med de draktene, og firmaet tar imot kritikk fra testpilotene for å eventuelt forbedre på design og ytelse :)

 

Gleder meg til å se hvor dette leder! Langturer for mennesker med MS eller handicap som i dag hindrer dem fra å kunne gå, kanskje til og med løpe? The possibilities are endless for an open mind and a creative soul :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på om dette etterhvert kan brukes som et supplement til rullestol for brukere med nerve- og muskelproblemer. Altså ikke disse modellene, men grunnkonseptet, tilpasset helse.

 

Blant problemene med å sitte i rullestol er at alt blir låst i statiske stillinger og slitasjen blir veldig ensidig. Hvis dette kan bidra til å rette opp ryggen, stå og variere stillinger utover dagen ser jeg for meg både ha positiv effekt på muskler og sener, blodgjennomstrømming, oksygenopptak og positiv effekt for hjertet.

 

Og det er bare de fysiologiske fordelene...

 

Usikker på om teknologien er egnet, men det må da være mulig til en viss grad, i alle fall for å få variert sittestilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man må også belæres om veltesikkerhet og diverse prinsipper. Blir sikkert noe liknende som truckførerbevis. Slik at den faren som lasten representerer må tas hensyn til. :)

 

Og om du bruker dette utstyret hjemme, så gjelder muligens samme lovverk (kanskje), og du er selv skyld i din egen skade, har ingen andre du kan skylde på. Men, spesiellt dersom du kom i skade for å kveste naboungen som du falt overendes over - fordi han sprang foran deg for å fange en ball som krysset din gangvei, mens du flyttet på en svær hjemmesveiset og tung stålgrill (kullfyrt).

Endret av G
Lenke til kommentar

Forstår at om noen år kan dette ha noe for seg på noen områder, men jeg skjønner ikke maset om at det er så tungt å bære litt. Dersom man har en jobb med passelig fysiske utfordringer er man heldig som slipper å bruke fritiden til å holde seg i form.

 

Vanligvis så er sånn at man pådrar seg slitasjeskader av anstrengelsene på jobb, man blir ikke i bedre form av det. Er ikke mange som har en så allsidig jobb at det kan regnes som trening. Bærer mann servere på 55 kg hele dagen, så hjelper det ikke å bære mer for å bli vant med det.

Lenke til kommentar

Lurer på om dette etterhvert kan brukes som et supplement til rullestol for brukere med nerve- og muskelproblemer. Altså ikke disse modellene, men grunnkonseptet, tilpasset helse.

 

Blant problemene med å sitte i rullestol er at alt blir låst i statiske stillinger og slitasjen blir veldig ensidig. Hvis dette kan bidra til å rette opp ryggen, stå og variere stillinger utover dagen ser jeg for meg både ha positiv effekt på muskler og sener, blodgjennomstrømming, oksygenopptak og positiv effekt for hjertet.

 

Og det er bare de fysiologiske fordelene...

 

Usikker på om teknologien er egnet, men det må da være mulig til en viss grad, i alle fall for å få variert sittestilling.

 

Mener det allerede noen som har utviklet en prototype til dette formålet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...