Gå til innhold

Gigabyte-sjef skal ha røpet når GeForce GTX 880 kommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har veldig lyst å kjøpe dette, men mitt 590 holder fremdeles alle spill på Ultra i 1080p. CSGO som jeg spiller mest om dagen er 200+ fps stabilt.

 

Får vente i noen år til eller til PCen min dør helt...

 

BF3/BF4 på en 120/144Hz i Ultra? Neppe.

 

CSGO er langt unna disse for å si det sånn.

Endret av FiveInline
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Greit å vite. Vært inne på tanken å kjøpe 780ti, men når det mulig kommer et nytt skjermkort så er det jo kjekt å hive seg på "neste generasjon" med en gang istedenfor.

Lenke til kommentar

Har veldig lyst å kjøpe dette, men mitt 590 holder fremdeles alle spill på Ultra i 1080p. CSGO som jeg spiller mest om dagen er 200+ fps stabilt.

 

Får vente i noen år til eller til PCen min dør helt...

 

Ikke Watch Dogs, nei. På den annen side er det bortkastet å oppgradere maskinvaren for dét spillet. For min del er jeg mest spent på strømforbruket.

Endret av Cretinous Git
Lenke til kommentar

 

Har veldig lyst å kjøpe dette, men mitt 590 holder fremdeles alle spill på Ultra i 1080p. CSGO som jeg spiller mest om dagen er 200+ fps stabilt.

 

Får vente i noen år til eller til PCen min dør helt...

 

BF3/BF4 på en 120/144Hz i Ultra? Neppe.

 

CSGO er langt unna disse for å si det sånn.

 

Nå snakket jeg egentlig bare om spill jeg faktisk gidder å spille som er umulig å skjønne ut i fra min setning.. Poenget er bare at jeg gidder ikke oppgradere for spill jeg ikke bryr meg om. Rettelse på min opprinnelige kommentar; drar alle spill jeg har og pleier å spille på ultra.

 

BF4 kjører nok greit det også, men ikke ultra med 120fps +

Endret av seppo-
Lenke til kommentar

 

Ryktes at det får 4 med 256 bits minnebus

Det er jo ganske latterlig! Skjønner ikke hvorfor de ikke kan kjøre 512 bits minnebus.

 

Det vet du egentlig ingenting om. Hva kan du fortelle om arkitekturen?

En bred minnebuss ville ført til mye varme og strømforbruk. Maxwell får mye L2 cache så trafikken i minnebussen blir kraftig redusert.

Lenke til kommentar

 

 

Ryktes at det får 4 med 256 bits minnebus

Det er jo ganske latterlig! Skjønner ikke hvorfor de ikke kan kjøre 512 bits minnebus.

 

Det vet du egentlig ingenting om. Hva kan du fortelle om arkitekturen?

En bred minnebuss ville ført til mye varme og strømforbruk. Maxwell får mye L2 cache så trafikken i minnebussen blir kraftig redusert.

 

Jeg tenker mye på hvordan arkitekturen har vært hos AMD med en 512 bit minnebus. Det er klart at man aldri kan vite. Kan jo håpe at nVidia kjører hardt og får MYE ut av arkitekturen. Tiden vil vise :)

Lenke til kommentar

 

Har veldig lyst å kjøpe dette, men mitt 590 holder fremdeles alle spill på Ultra i 1080p. CSGO som jeg spiller mest om dagen er 200+ fps stabilt.

 

Får vente i noen år til eller til PCen min dør helt...

 

BF3/BF4 på en 120/144Hz i Ultra? Neppe.

 

CSGO er langt unna disse for å si det sånn.

 

 

cs go er langt unna grafisk ja. men er langt morsomere å spille. BF4 er for fjortiser i mine øyne :p

Lenke til kommentar

 

 

Ikke Watch Dogs, nei. På den annen side er det bortkastet å oppgradere maskinvaren for dét spillet. For min del er jeg mest spent på strømforbruket.

Watch Dogs teller ikke da det er helt udugelig portet. Jeg sliter selv med 2*780ti OG g-sync. Det hakker og river hele tiden.

Hakkingen skyldes at du har for lite teksturminne. Watchdogs trekker 3,5 GB.

Lenke til kommentar

Hvis det får 256bit så kanskje de sparer 384/512bit minnebuss til Titan 78 som vil koste 20K :p

 

Det virker ihvertfall som det er det som er planen deres for tiden, alltid holde tilbake på noe så de kan lansere det i en absurd prisklasse senere.

 

Jeg blir overrasket om 880 er mye kjappere enn 780*. Det har sjelden blitt lansert 3 generasjoner på samme transistorstørrelse før (28nm) og det spørs om det er noe særlig mer å gå på før det krympes. Man ville jo tro at alle triks ville vært tiltrengt nå, inkludert 384/512bit.

Lenke til kommentar

 

 

Ikke Watch Dogs, nei. På den annen side er det bortkastet å oppgradere maskinvaren for dét spillet. For min del er jeg mest spent på strømforbruket.

Watch Dogs teller ikke da det er helt udugelig portet. Jeg sliter selv med 2*780ti OG g-sync. Det hakker og river hele tiden.

Hakkingen skyldes at du har for lite teksturminne. Watchdogs trekker 3,5 GB.

 

 

er vel det som er problemet, det spillet ser ikke så bra ut syns jeg, men alikevel trekker voldsomt med videominne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...