Gå til innhold

EU undersøker om Google misbruker Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Bra det, kanskje vi kan bli kvitt enda flere av appene som vi ikke bruker, og eventuellt installere alternativer hvis man vil.

 

Alt som er i Android kan erstattes med alternativer. Hva i Android kan du ikke erstatte med alternativer?

 

Er mulig at du tenker iOS her.

 

Ingen av google appene kan fjernes, bare skjules, det samme gjelder samsung apper, men det gjelder kanskje ikke her.

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

 

 

Bra det, kanskje vi kan bli kvitt enda flere av appene som vi ikke bruker, og eventuellt installere alternativer hvis man vil.

 

Alt som er i Android kan erstattes med alternativer. Hva i Android kan du ikke erstatte med alternativer?

 

Er mulig at du tenker iOS her.

 

Ingen av google appene kan fjernes, bare skjules, det samme gjelder samsung apper, men det gjelder kanskje ikke her.

 

 

Veeeeeeel, du bruker jo et Google OS, så det sier vel seg selv at du ikke kan fjerne Google applikasjoner som er en del av OS'et. På akkurat samme måte som at du ikke kan fjerne Internet Explorer i Windows, men bare skjule det f.eks.

 

Men dette er ikke poenget. Poenget er at det er meget enkelt å kunne erstatte det standarde tastaturet i Android f.eks, eller erstatte den vanlige nettleseren som følger med telefonen din til noe annet du liker bedre. Igjen, Android forhindere ingenting og ingen i å kunne bruke alternativer på en enkel måte.

 

I iOS, så kan du jo installere andre nettlesere, men du bli fortsatt tvunget til å åpne linker med Safari når du trykker på linker i e-poster eller andre plasser med at du ikke kan velge hvilken nettleser f.eks som skal være default. Her kan man heller snakke mere om å ha mindre alternativer denne veien.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Ingen av google appene kan fjernes, bare skjules, det samme gjelder samsung apper, men det gjelder kanskje ikke her.

At Google Apps er lagt inn som system apper kan man takke produsentene for. De er vel egentlig ikke en del av Android i utgangspunktet en gang, men en ekstra pakke produsentene tilbys å legge inn, som det følger da også en del retningslinjer med på.

 

Er mange både private og produsenter som bruker Android uten Google apps.

Lenke til kommentar

 

Ingen av google appene kan fjernes, bare skjules, det samme gjelder samsung apper, men det gjelder kanskje ikke her.

At Google Apps er lagt inn som system apper kan man takke produsentene for. De er vel egentlig ikke en del av Android i utgangspunktet en gang, men en ekstra pakke produsentene tilbys å legge inn, som det følger da også en del retningslinjer med på.

 

Er mange både private og produsenter som bruker Android uten Google apps.

 

 

 

Ja, men produsenter kan ikke velge fra den pakken, alt eller ingenting sier googles regler. jeg vil gjerne velge de appene jeg bruker og slette de jeg ikke bruker.

 

feks har jeg nå 3 nettlesere 1 jeg bruker og to som jeg ikke kan fjerne.

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

Google eier Android på samme måte som Microsoft eier Windows som fikk flere hundre millioner, hvis ikke milliarder i bot av EU. Synes det er feil at EU skal diktere hvordan operativsystemene skal fungere. Har Apple noengang blitt etterforsket eller har de kjøpt og betalt EU?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...