Gå til innhold

Kvinne saksøker Facebook for 770 millioner kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En skulle tro det var mer naturlig å saksøke personen som faktisk har gjort deg galt. Og hvordan får man en fysisk lidelse og traumer av noe slikt. Greit nok, noen synes sånnt er flaut og kjedelig (selv om det ikke er deg en gang), og ja, jeg kan til og med gå ut fra en mulighet om psykiske problemer. Men fysisk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv om FB ikke er skyldig så dann, kunne de jo sletta kontoen sporenstreks, de fjerner jo bilder og kontoer for mindre ting, så hvorfor ikke slette den falske kontoen?

De kunne jo ha bedt om at hun kunne ha identifisert seg på en eller anna måte også for den del.

Så FB er ikke akkurat helt uskyldig.

 

Men summen var jo nokså interessant uansett, bare 770mill, bare små penger.

Men ja, lenge leve amerika.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En skulle tro det var mer naturlig å saksøke personen som faktisk har gjort deg galt. Og hvordan får man en fysisk lidelse og traumer av noe slikt. Greit nok, noen synes sånnt er flaut og kjedelig (selv om det ikke er deg en gang), og ja, jeg kan til og med gå ut fra en mulighet om psykiske problemer. Men fysisk?

 

Jo det ville vært naturlig å saksøke personen men:

1. Personen er sikkert ikke verdt utallige milliarder.

2. Det er Amerikanere vi snakker om...

Lenke til kommentar

 

Ok, kan noen lage en slik side med meg, så sender jeg over noen bilder med trynefjøla mi...

 

Bare hvis vi deler 30/70, du får tross alt litt ekstra med tanke på de fysiske og psykise traumene, men har du slike traumer ifra før så blir det 40/60.

 

Regn med at saksøkeren her har noen ytterst fysiske traumer i hoderegionen før søksmålet også. Evt er det kanskje nok å bare være amerikansk i disse tilfellene.

Lenke til kommentar

Siden det er 'Murica, så vinner hun nok ja.

Det irriterer meg. For da er det enda flere idioter som tror de kan bli rike på slikt PISS.

 

Som han nordmannen som ble dømt for drapsforsøk med bil som drapsvåpen når han kjørte ned en enveiskjørt gate feil vei. Det er så tragisk at Nord-Korea blekner i forhold...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som han nordmannen som ble dømt for drapsforsøk med bil som drapsvåpen når han kjørte ned en enveiskjørt gate feil vei. Det er så tragisk at Nord-Korea blekner i forhold...

Den saken har definitivt flere sider, til og med en egen tråd. Ville nok tatt den dit istedet. Var nok ikke så enkelt som at en stakkar fikk 15 år i buret for å kjøre mot enveiskjøring.

Lenke til kommentar

Siden det er 'Murica, så vinner hun nok ja.

Det irriterer meg. For da er det enda flere idioter som tror de kan bli rike på slikt PISS.

 

Som han nordmannen som ble dømt for drapsforsøk med bil som drapsvåpen når han kjørte ned en enveiskjørt gate feil vei. Det er så tragisk at Nord-Korea blekner i forhold...

 

Problemet i amerika er snarere for god beskyttelse for firmaer i rettsvesenet, ikke for dårlig, og at slike søksmål vinner hele tiden. Videre har de en annen tradisjon mtp erstatning, erstatning skal både avskrekke firmaet, og gi erstatning til den som er berørt, men i USA går ofte den avskrekkende erstatningen til offeret, istedet for feks staten, derfor blir det store summer.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Som han nordmannen som ble dømt for drapsforsøk med bil som drapsvåpen når han kjørte ned en enveiskjørt gate feil vei. Det er så tragisk at Nord-Korea blekner i forhold...

Den saken har definitivt flere sider, til og med en egen tråd. Ville nok tatt den dit istedet. Var nok ikke så enkelt som at en stakkar fikk 15 år i buret for å kjøre mot enveiskjøring.

Link?

Lenke til kommentar

 

 

Som han nordmannen som ble dømt for drapsforsøk med bil som drapsvåpen når han kjørte ned en enveiskjørt gate feil vei. Det er så tragisk at Nord-Korea blekner i forhold...

Den saken har definitivt flere sider, til og med en egen tråd. Ville nok tatt den dit istedet. Var nok ikke så enkelt som at en stakkar fikk 15 år i buret for å kjøre mot enveiskjøring.

Link?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1561540

Lenke til kommentar

Facebook burde ha fjernet profilen mye raskere enn de gjorde! Eventuelt henvendt henne til de rette instansene som hun trenger å komme i kontakt med, som da på hennes vegne kan be om å få tatt ned den falske profilen. Å sende inn et skann av et førekort, og verifisere identiet bør ikke ta med en 3-5 arbeidsdager. Det er en skam at profilen fikk være oppe i flere måneder. Nå hadde nok ikke jeg personlig brydd meg om noen gjorde lignende mot meg, men så er vi alle forskjellige, og det skal folk få lov til å være!!! Håper hun vinner saken så det går et skudd rundt verden om at om man ikke reagerer fort nok på forespørspørsler om fjerning av sjikanerende innhold, så blir man straffet!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Facebook burde ha fjernet profilen mye raskere enn de gjorde! ...

Jepp.

 

Det er dette fb saksøkes for, altså deres mangel på rutiner & effektivitet mht. fjerning av sjikanerende innhold. Fb skal/kan ikke fraskrive seg ansvaret for hva som publiseres på nettstedet, selv om det er brukere selv som legger opp data.

 

For min del kunne hun godt krevd så mye at hele nettstdet forsvant.

Lenke til kommentar

Ser ikke problemer i denne saken, annet enn erstattnings summen, som forutsetter at alle FB brukere har sett profilen. Det er to mulige søksmål her, og saken tar for seg den ene, at FB ikke tok hendvendelsene seriøst nok og fjernet den falske profilen før politiet ble innvolvert. Det andre mulige søksmålet er mot personen som opprettet den falske profilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...